Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Odorf stelt zich voor II

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Odorf stelt zich voor II

Bericht door odorf »

Hallo Allemaal,

Eerst complimenten voor dit leuke en leerzame forum.

Ben nog geen T4 bezitter maar dat gaat wellicht veranderen.

Heb wel wat T4 ervaringen die ik jullie niet wil onthouden;
Inmiddels lang geleden met een groep vrienden ge-Interraild naar Scandinavië. Dit smaakte naar meer! maar sjouwen met een rugzak van vele kilo's bleek geen hobby. :nuts Toen de vriendinnen na het aanhoren van onze enthousiaste verhalen het jaar daarop ook mee wilden moest er dan ook naar een andere oplossing worden gezocht. Die oplossing vonden wij bij Van 't Hart autoverhuur in Rotterdam. Onder Rotterdammers misschien bekende vw-busjes met een zwart hartje voor- en achterop.

Wij begin jaren '90 op stap met z'n zevenen in een T4, een rode personenbus volgeladen met een hele hoop kampeerrommel richting het hoge noorden. Het ging toen om een nagenoeg nieuwe 1.9D. Het reed lekker. Alleen het inhalen van een combinatie vrachtwagens op de autobahn vergde wat techniek en vooral veeeeeeeeeel geduld van de Duitse medeweggebruiker. :bifun Dit was eigenlijk het enige minpuntje ... en de startonderbreker!

In het begin werden de T4's bij van 't Hart voorzien van een aftermarket startonderbreker. Een soort printplaatje dat je in een corresponderende contrasteker naast de stuurkolom in het dashboard stak. Dit systeem was echter ongeschikt of verkeerd aangesloten. Na een aantal dagen rijden begon het redelijk sterk naar smeulende electronica te ruiken en langzaam smolten de rij contactjes van het printplaatje los! :ie Midden in Zweden en midden op de weg op zaterdagmiddag begaf het systeempje het. De bus deed niets meer. Maar -geluk- er bleek bij de volgende afrit een VAG-dealer te zitten. De garage was al dicht maar kantoor nog net open. Na contact met de verhuurder besloten het systeem uit te laten bouwen. Verhuurder heeft toen een schema van de aansluitingen gefaxt en de Zweedse Dealer heeft voor ons -omdat de garage al dicht was- de zweedse wegenwacht gebeld. In die tussentijd waren wij druk doende om de gefaxte -Nederlandse- instructies in het Engels te vertalen.

De 'wegenwacht' bleek echter een grote Scania takelwagen. Er klom een heel gezin uit de kabine waarvan niemand Engels sprak. Tot overmaat van ramp bestond de gehele technische uitrusting uit een bakje met hamer, grote zaag een tangetje en wat schroevendraaiers. :bonk De bestuurder begreep na veel handen-en voetenwerk gelukkig zo'n beetje waar het om ging. :klappen Na een uurtje rommelen met de centrale kabelboom en veel keren proberen liep het busje weer als een zonnetje en kregen we een bundel kabels en de Immobilizer -zoals het dramasysteem heette- los mee.

In de jaren daarop nog een aantal malen met verschillende T4's naar het Hoge Noorden en naar Schotland geweest. En het is altijd blijven kriebelen. Zowel het Hoge Noorden als ook de T4. Later diverse reizen met gewone personenauto's gemaakt. Bezig geweest met de aankoop van een T2 en ook nog een T3 overwogen maar niets haalt het natuurlijk bij de T4. We zijn nu rustig aan op zoek naar een California zodat wij met z'n 2 er op uit kunnen en onze tent in de wilgen kunnen hangen. :lach

Na wat speurwerk om mijn keuze beter te kunnen maken kwam ik op WJW terecht en inmiddels een schat aan nuttige info gevonden.
Alle wjw-ers bedankt hiervoor, en ga zo door!!! :yes

groet,
Laatst gewijzigd door odorf op 29 okt 2009, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wisselman
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jul 2009, 17:44
Locatie: Heerhugowaard

Re: Odorf stelt zich voor

Bericht door Wisselman »

Namens een mede-"groentje" hier....

Welkom op :wjw

Groet4
Richard
:T44EVER
Praat niet over jezelf, Dat doen wij wel als je weg bent.....
Een dag geen spoed gereden, is een dag niet geleefd........
Mijn Bussie
WJW 1149
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Odorf stelt zich voor

Bericht door harry t5 191 »

:wjw hier Odorf! :zwaai

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
JohnLvB
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2009, 08:38

Re: Odorf stelt zich voor

Bericht door JohnLvB »

Hartelijk welkom op :wjw ik hoop dat je snel "de ware" :bifun :bifun vindt :zwaai
vr.gr.JohnLvB :T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Odorf stelt zich voor

Bericht door Ron---63--- »

Kijk, hier wordt ik nou vrolijk van. De eerste posting en dan gelijk een heel verhaal erbij, helemaal toppie :toppie
Je was dus al vroeg infecteerd met het busvirus en nu lekker op zoek naar een mooie T4.
Nu weet ik ook gelijk waarom sommige bussen rond rijden hier met een zwart hart op de motorkap.......en ik ben geneens een Rotterdammer :jump :jump


Veel plezier hier op het forum en succes met zoeken naar een mooie bus !!

Groet Ron 63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Odorf stelt zich voor

Bericht door odorf »

Jah, hier is tie dan ... mijn eigen T4. :ikrij Heb hem al een aantal weekjes maar het kwam er steeds niet van om er een berichtje over te maken.

Het is een California Coach 1.9TD uit 1994 in KaribikGrün.
Nog wat heen en weer geweest naar de garage. Uitlaat en kat is nieuw, ook een nieuwe distributie en koppeling gekregen. En nog aardig wat kleinere zaken goed gemaakt. Ook vrij snel een Berenslot erin laten schroeven.

Daarna een week uitgeprobeerd aan de Duitse Oostzeekust en Denemarken. Heerlijk ... alleen ... (al eerder door diverse mensen geroepen) WAT ZIJN DIE BEDDEN HARD. :ie Ik dacht ... dat gaat wel ... na de eerste nacht de matrassen van het bovenbed erbij gelegd. Later nog 2 extra slaapzakken eronder. Maar het blijft hard. Hier moeten we nog een matrasje voor zoeken.

Na deze reis begon helaas een vervelende rammel die leek van de uitlaat te komen. Heel irritant en het gekke was dat het vooral bij vochtig weer extreem luid was. En bij de garage was het steeds veel minder. :muur Na een aantal pogingen van de garage om het te verhelpen is het uiteindelijk de 4e keer gelukt. Het zou een aansluiting zijn (net na het spruitstuk) die was gescheurd. Deze is vervangen door een gevlochten metalen exemplaar. En nu lijkt het weg. :klappen

Verder onlangs een flesje Diesel Treatment in z'n buikje laten lopen. En begonnen met verwennerij om het wat matte dak te poetsen met Commandant en Was ... wat een groot oppervlak zo'n dak :bonk

Groeten,
Odorf
Bijlagen
odorfvoorstellen.jpg
odorfvoorstellen.jpg (53.03 KiB) 2506 keer bekeken
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: Odorf stelt zich voor II

Bericht door Peter 887 »

Jaaaa zo'n dakje is wel wat groter dan een gemiddelde middenklasser.
wees dan maar blij dat je nog een korte uitvoering heb.
Ik hoop je nog een keerte te treffen op een meeting.
Kun je op en leuke manier eens kennis maken met andere wjwers.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Plaats reactie