Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw hier Mister green

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Mister Green
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jan 2017, 10:44
Locatie: Rosmalen

Re: Nieuw hier Mister green

Bericht door Mister Green »

Remco181 schreef:Dat is mooi, maar dat je er ook rekening mee houdt wat de Belastingdienst als leefruimte ziet.
Als je voorstoelen niet draaibaar zijn, dan begint je leefruimte pas achter de voorstoelen. En je keukenblok moet zich in de leefruimte bevinden, dus ook achter de voorstoelen...
Mijn voorstoelen zijn niet draaibaar.
Mijn 2de rij stoelen is wel draaibaar.
Mijn keuken is ingeklapt een midden console wat op een rails 40cm naar achteren geschoven kan worden.
En zodoende ook achterde voorstoellen uitkomt.
Dus mijn keuken is wel vast ingebouwd maar verplaatsbaar over een rails.
En aangezien er in de regels staat dat de keuken bereikbaar moet zijn van binnenuit zonder klep of deur te openen lukt dit ook prima.
Maar ik vind het wel fijn dat er lekker mee gedacht wordt.
Mister Green
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jan 2017, 10:44
Locatie: Rosmalen

Re: Nieuw hier Mister green

Bericht door Mister Green »

LAYCA schreef:Ik vind dat je dit wasbakje met kooktoestel best leuk hebt opgelost.
Als je dit met een net stofje of skai bekleed staat het nog netjes ook.
Zo heb ik het niet eerder gezien.
Zo zie je maar :yes

Succes met de verdere aanpassingen van jou :campingT4

G :zwaai roeten Wim

Dank u.
En idd wordt nog bekleed met skai en als dat te lastig of niet mooi wordt dan plamuren en spuiten.
Zo ben ik gelukkig vroeger niet voor niets al die jaren naar de lts geweest ( Timmermans diploma en plaatwerk spuitdiploma :toppie )
Gebruikersavatar
Remco181
Berichten: 570
Lid geworden op: 01 feb 2014, 18:35
Locatie: Vledderveen - Stadskanaal
Contacteer:

Re: Nieuw hier Mister green

Bericht door Remco181 »

Ik zou het toch nog even specifiek navragen bij de belastingdienst en ook zwart op wit laten krijgen.

Ik heb jaren lang Chevrolet Chevyvan gereden en op het forum kwamen regelmatig dit soort constructies voorbij van verschuifbare en draaibare keukens. Ook het verhaal van tussen de voorstoelen kwam daar voorbij.
Helaas werden 9 van de 10 constructies niet goedgekeurd door de belastingdienst om de volgende redenen:

- ruimte tussen de voorstoelen is in de bestuurderscabine en niet in de leefruimte
- draaibaar of schuifbaar is niet vast gemonteerd
- en zelfs: deze constructie (weet even niet meer welke) voldoet qua maten wel, maar is praktisch niet bruikbaar, dus afkeur.

Ik ga er echt wel vanuit dat je hier zelf over nagedacht hebt, maar ik heb ook genoeg verhalen gelezen en gehoord van mensen die dat ook hadden gedaan en toch na verloop van tijd bij een controle een enorme boete kregen en hun kwarttarief kwijt waren. :muur
Volkswagen T5 HighLine 2006 2.5 Tdi 340 dubbele cabine
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
Mister Green
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jan 2017, 10:44
Locatie: Rosmalen

Re: Nieuw hier Mister green

Bericht door Mister Green »

o oke, dat is idd niet de bedoeling dat ik er probleem mee krijg.
Tegenwoordig moeten er foto`s opgestuurd worden, dus neem aan dat die wel bewaard worden.
En deze eventueel wel nadien bekeken kunnen worden.
Maar is wel even iets om rekening mee te houden, dank u oor de tip.
Plaats reactie