Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Multivan Generation »

Ik bedoelde de accu's voor de camera :bifun :bifun :bifun :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

:muur
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

Wat denk je wat :bonk , moet ik voor de baas aanwezig zijn :huilen , gaan ze in de loods de bus onder (accu)stroom zetten en blijkt het instrumentenpaneel gewoon in 1 keer te werken!!! :klappen :klappen :klappen
En ik, ik kon er dus niet bij zijn :muur .
Maar wel super van de jongens dat het tot zover werkt, ben echt heel blij :gekte :adhd
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Johan191 »

Het mooiste moment moet nog komen.............
Wanneer je voor de eerste keer het contactslot om gaat draaien om te starten en hij pakt meteen en loopt vervolgens als een zonnetje.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

Het starten moet nog even wachten vandaag de deuren er weer ingehangen, raammechaniek gemonteerd, de ramen er weer ingezet, rubbers vervangen, met deze kou gaat het allemaal niet zo snel. Zaterdag gaan we de olie er in doen, ik heb voor deze gekozen (http://www.toralin.nl/particulier/produ ... %7DCF.html" onclick="window.open(this.href);return false;) in mijn vorige 2.4D motor had ik al, naar tevredenheid, de gewone xado 15W40 olie zitten. Het revitalisatie-effect dat geloof ik wel..... :bifun maar een "goede" longlife olie voor net geen 9 euro per liter daar waar de dealer 21 euro vraagt. :bonk Ik heb dus 3 blikken van 4 liter besteld, totaal 107 euro inclusief bezorgen. :yes
Ik hoor jullie al denken 12 liter!!! Yep we gaan eerst olie er in doen en dan een paar duizend kilometer :ikrij en dan de olie en filter vervangen de bus heeft lang stil gestaan en korte stukjes gereden, op advies van de monteurs hebben we voor deze werkwijze gekozen.

Zaterdag of zondag weer een update

:zwaai Rinke :zwaai
In en verbouw van de Eberspacher.
In en verbouw van de Eberspacher.
Ze zeggen steeds, het komt allemaal goed.
Ze zeggen steeds, het komt allemaal goed.
Het zal best wel.....
Het zal best wel.....
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

M'n oude tank (meer inhoud) nieuwere vlotter unit.
M'n oude tank (meer inhoud) nieuwere vlotter unit.
Kijk nu ook het waterpompje aangesloten.
Kijk nu ook het waterpompje aangesloten.
De winter kan niet lang genoeg duren met standkachel en winterbanden. Maar waarom moest het zo vroeg al koud zijn!!!
De winter kan niet lang genoeg duren met standkachel en winterbanden. Maar waarom moest het zo vroeg al koud zijn!!!
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door René »

Mijn handen jeuken........
En trillen (van de kou)


René
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

Ik heb voor komende twee weken een :campingT4 hittekanon, :goodidea daarmee moet het iets beter gaan. :werkaanT4 ook zitten de deuren en ramen er nu in en staat er in de bus een straalkacheltje, binnen in de bus moet het nu lekker warm zijn en kan Jan verder met de elektronica :sjaal want dat schoot dus echt niet op :huilen dat gepriegel met bevroren vingers. :winter

Een mooie winterse groet vanavond weer meer foto's

:politie p.s
hou de gepoetste kant boven :bifun
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

He he, om een lang verhaal kort te houden we zijn avonden bezig geweest om het instrumentenpaneel verlichting aan de praat te krijgen, het heeft gewerkt en toen opeens niet meer :groteogen. Zoeken zoeken en nog eens zoeken en natuurlijk ook na-meten maar wat we ook deden geen blauwe verlichting die ging branden wel alle controle lampjes maar %$#%&%$#% geen..... :muur
Vandaag naar Amsterdam naar het A. van leeuwenhoekziekenhuis en Sanquin gereden daar had Peter Multivan Generation een teller unit met kabelboom mee naar toegenomen om te testen en eventueel om over te nemen. (Peter super dat je dit zo wilde doen :kus ).
Zucht.... :huilen ook bij deze unit geen verlichting, toen maar de kabelboom los gehaald en die van Peter geïnstalleerd, zijn unit erop en... het werkt :jump vervolgens mijn unit er aan en... ook die werkt :bonk nu we toch zo lekker bezig zijn mijn oude kabelboom er toch nog een keer aan gehangen en wat denken jullie :muur :muur :muur :bonk :bonk :bonk alles werkt :muur :muur :muur :bonk :bonk :bonk Gek worden we ervan, avonden puzzelen en zoeken en dan dit.
Alles weer ingebouwd en het werkt nog steeds. vervolgens het front er weer ingehangen en de diverse slangen vast gezet, ook de verlichting in de koplampen gezet. :adhd :klappen :jumpklap
En lest best, moeders de vrouw is vanavond mee geweest om nog wat foto's te maken en om de vloermat nog eens een flinke sop(biotex)beurt te geven en daarna de boel flink droog te water(stof)zuigen. :klappen

Ships is het toch weer een heel verhaal geworden. :knipoog

Groet en alvast een goed 2011,
gaat ie het doen..... nee dus
gaat ie het doen..... nee dus
Uiteindelijk wel en ik, ik was er bij ;-)
Uiteindelijk wel en ik, ik was er bij ;-)
En zo staat het er nu bij.
En zo staat het er nu bij.
Rinke
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door René »

Netjes hoor..... :yes

:klappen :klappen :klappen

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Multivan Generation »

Gelukkig kon je met onderdelen even tijdelijk omwisselen troubleshooten en is het probleem gevonden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door m.c van den berg »

mooie loods om dit te verwezelijken :toppie

mooie afsluiting zo eind van het jaar dat de nieuwe motor weer loopt (mits ik het goed begrepen heeft)

Goede jaarswisseling
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

m.c van den berg schreef: mooie afsluiting zo eind van het jaar dat de nieuwe motor weer loopt (mits ik het goed begrepen heeft)
Goede jaarswisseling
Niet goed begrepen dus, maar we schieten al aardig op (zie foto's)
Het dashboard debacle is dus op gelost, met nogmaals mijn zeer grote dank aan Multivan Generation (Peter).
Vervolgens zijn we verder gegaan met, ik stamp het maar even op op jullie scherm.
Uitlaat helemaal vast gezet.
Speakers in deurbakken gemonteerd en deze weer aan de deurpanelen gemonteerd.
Olie en filter ververst.
Verder gegaan met huishoud gedeelte elektronica.
Temperatuursensor in bumper gemonteerd.
Luchtfilterhuis passend gemaakt en gemonteerd.
Zijschermen passend gemaakt en gemonteerd.
Bezig met 13 polige stekkerdoos aanleggen met: mistlicht, 12 volt geschakelde en een permanente aan sluiting.
en verder nog wat klein spul, alles uiteraard daar waar nodig behandeld en "toekomst bestendig" gemaakt.
Wij gaan even een paar dagen oud en nieuw vieren en de nodige nieuwjaarsreceptie's vieren, woensdag 5 Januari is weer de volgende klus dag.

Voor alle weetjewellers en volgers van mijn project een goed en :ikrij veilig 2011. Ik kan niet wachten om mijn donormotortje voor het eerst te starten laat staan de dromen die ik heb om, door de franse bergen en op cruise control, s'lands wegen te verkennen :driveT4 , IK POPEL .....

Groet Rinke
Eindelijk er zit weer "om te zien" schot in de zaak
Eindelijk er zit weer "om te zien" schot in de zaak
Je hebt wit en wit maar zoveel verschil!!!
Je hebt wit en wit maar zoveel verschil!!!
Ah, dat word weer een paar uurtjes passen en meten.
Ah, dat word weer een paar uurtjes passen en meten.
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

ook deze kant gelukt... <br />Foto van HTC TouchPro2 mobile
ook deze kant gelukt...
Foto van HTC TouchPro2 mobile
Nogmaals<br />Foto van HTC TouchPro2 mobile
Nogmaals
Foto van HTC TouchPro2 mobile
Gegroet en tot volgend jaar :zwaai
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Ernst »

Ziet er goed uit Rinke !!!

Tot volgend jaar, groeten thuis en het allerbeste.
:T44EVER :driveT4
Plaats reactie