Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 California Individual (OEM+) project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door ktmkrik »

Oviivo schreef:Hmmm, die afdekking heeft rinde pluggen, dus dat gaat zo niet 1:1 passen, ben ik bang :nuts

De afdekking voor het reservewiel zal ook passen voor een 16" wiel, het wiel ligt er gewoon op. Het is maar een soort plastic plaat. Wel met ribbels die precies in de beugel vallen, zodat het kan glijden.
Alles is pas te maken toch :winter en kan me niet voorstellen dat dat moeilijk gaat worden.
Zou je nog eens kunnen informeren of er nog zo'n afscherming is bij de persoon waar jij het hebt gekocht?
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

ktmkrik schreef:
Oviivo schreef:Hmmm, die afdekking heeft rinde pluggen, dus dat gaat zo niet 1:1 passen, ben ik bang :nuts

De afdekking voor het reservewiel zal ook passen voor een 16" wiel, het wiel ligt er gewoon op. Het is maar een soort plastic plaat. Wel met ribbels die precies in de beugel vallen, zodat het kan glijden.
Alles is pas te maken toch :winter en kan me niet voorstellen dat dat moeilijk gaat worden.
Zou je nog eens kunnen informeren of er nog zo'n afscherming is bij de persoon waar jij het hebt gekocht?
Ik heb ff nagevraagd voor je. Dealerprijs is EUR 134,31. Ik kan hem leveren voor EUR 79,- incl. BTW, zonder verzendkosten :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door ktmkrik »

Oviivo schreef:
ktmkrik schreef:
Oviivo schreef:Hmmm, die afdekking heeft rinde pluggen, dus dat gaat zo niet 1:1 passen, ben ik bang :nuts

De afdekking voor het reservewiel zal ook passen voor een 16" wiel, het wiel ligt er gewoon op. Het is maar een soort plastic plaat. Wel met ribbels die precies in de beugel vallen, zodat het kan glijden.
Alles is pas te maken toch :winter en kan me niet voorstellen dat dat moeilijk gaat worden.
Zou je nog eens kunnen informeren of er nog zo'n afscherming is bij de persoon waar jij het hebt gekocht?
Ik heb ff nagevraagd voor je. Dealerprijs is EUR 134,31. Ik kan hem leveren voor EUR 79,- incl. BTW, zonder verzendkosten :toppie
Thnx voor het nemen van de moeite om na te vragen, heb vanavond net 1 besteld bij een kennis ook voor die prijs...( bij de oosterburen :winter )
We zullen zien hoe het gaat passen en anders maar even pasmaken.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

Geen probleem, ik ben benieuwd of het past :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

Via Marktplaats een zo-goed-als-nieuwe Solisto.Pro gekocht. Kan ik eindelijk MP3's afspelen op de standaard navigatie. :toppie
Het apparaatje doet alsof hij een CD wisselaar is. Nu zijn er meer USB / SDkaart apparaten die een CD Wisselaar nadoen. Maar deze kun je aan de kant van de CD wisselaar aansluiten, dus onder de stoel. Je hoeft zo niet de radio los te halen en kabels in je dashboard kastje ofzo te leggen. Dat had gewoon mijn voorkeur. Kun je ook heel simpel weer je CD wisselaar aansluiten als je dat liever hebt. Daar zijn ook wel weer schakelaars voor, overigens.
Verder kun je een iPad of Pod gebruiken en opladen, maar dat heb ik nog niet getest :gif

Jammer dat je geen MP3 tags (Titel, Artiest etc) kan zien, maar daar kan ik (nog) mee leven.

Afbeelding
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door rinus »

ktmkrik schreef:
Oviivo schreef:Hmmm, die afdekking heeft rinde pluggen, dus dat gaat zo niet 1:1 passen, ben ik bang :nu

Alles is pas te maken toch :winter en kan me niet voorstellen dat dat moeilijk gaat worden.
Zou je nog eens kunnen informeren of er nog zo'n afscherming is bij de persoon waar jij het hebt gekocht?
Die chrome afdekking kun je alleen plaatsen als je ook de zwarte afdekking hebt die eronder ligt.
Dan klik je de chrome er in met 6 drukkers.
En die zwarte kun je dan vast schroeven met parkers in de witte ronde bevestigings punten die je bij jou ziet.

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

Vers zomerrubber op de zomervelgen :yes

Afbeelding
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door RITC »

Het is nog lang geen zomer
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

RITC schreef:Het is nog lang geen zomer
Maar wel precies 6 maanden op de winterset gereden, dus het moet nu maar zomer worden :gekte
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

De Highline bakken zitten erin, was nog een beste klus :gif
De B stijl bekleding zit erg in de weg, dus die uiteindelijk maar geheel verwijderd, dat werkT een stuk makkelijker. Bij de bestuurderskant was dat niet echt een optie, maar ze zitten erin :yes

Afbeelding

Ik heb de originele instapbakken nu over, voor een prikkie te koop :toppie
Laatst gewijzigd door Oviivo op 18 aug 2013, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

Hoofdsteun extensie ding van een originele Multivan VW Kinderstoel. Past precies :lach

Kinder hoofdsteun achterin, onderdeel van originele VW stoel met ingebouwde kinderzit

Afbeelding
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

De Solo Diesel tegen het verkeerd tanken is geplaatst. Vulpijpje wat erbij zat, leek mij niet nodig, maar dat zullen we gaan merken bij volgende tankbeurt. :lach

Afbeelding
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door jacobsentertainment476 »

Oviivo schreef:Via Marktplaats een zo-goed-als-nieuwe Solisto.Pro gekocht. Kan ik eindelijk MP3's afspelen op de standaard navigatie. :toppie
Het apparaatje doet alsof hij een CD wisselaar is. Nu zijn er meer USB / SDkaart apparaten die een CD Wisselaar nadoen. Maar deze kun je aan de kant van de CD wisselaar aansluiten, dus onder de stoel. Je hoeft zo niet de radio los te halen en kabels in je dashboard kastje ofzo te leggen. Dat had gewoon mijn voorkeur. Kun je ook heel simpel weer je CD wisselaar aansluiten als je dat liever hebt. Daar zijn ook wel weer schakelaars voor, overigens.
Verder kun je een iPad of Pod gebruiken en opladen, maar dat heb ik nog niet getest :gif

Jammer dat je geen MP3 tags (Titel, Artiest etc) kan zien, maar daar kan ik (nog) mee leven.

Afbeelding
Lekker bezig zo met de T5, jammer dat ik het net te laat lees, anders had ik je deze
http://www.blaupunkt.de/index.php?id=89 ... ducts2_pi1" onclick="window.open(this.href);return false;
kunnen aanraden. Deze is orgineel voor de mfd maar met een klein beetje knutselen (wat jij kunt :lach ) werkt die ook op een rns2 Die jij volgens mij hebt :ie En dan heb je USB en bleutooth handsfree en streaming. Tevens vanaf de radio en MFL te besturen :nuts :jump
Maar vooral lekker doorgaan zo :jumpklap :yes
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door Oviivo »

Toch bedankt voor de tip. Ik heb echter al een VW Touch Bluetooth adapter in de gsm houder, zat in de bus :toppie
Verder kan ik deze Solisto in iedergeval als CD wisselaar bedienen vanaf de radio en het stuur, kan er met de Blaupunkt meer?

Ik heb inderdaad een RNS2 DVD :peace

:alarm
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: T5 California OEM+ project

Bericht door jacobsentertainment476 »

Nou breekt mij de klomp bah, ik ben in Duitsland bij de dealer geweest en gevraagd of een touch adapter zou passen werken op de rns2. :muur Volgens de dealer wou dat niet, dus ben ik uitgeweken naar de blaupunkt bleutooth module. Ook semi OEM.
Met de blaupunkt kan ik eigenlijk het zelfde als met de touch adapter, het enigste extra hier aan is de usb ondersteuning. Dus handsfree bellen, audio streamen vanaf de telefoon ( telefoon met 64gb :nuts :yes ) voice dailing, en de usb ziet de radio als cd wisselaar, (32gb sticky :bifun ) En het gehele apparaat is weg gewerkt in het dashboard. En de bediening loopt zowel via de vooruit/achteruit van de radio en ook via de MFL, en nu heb ik sinds kort de toets voor de telefoon op het stuur ook werkend om op te kunnen nemen, en om voice dail te activeren. pffff wat een was lijst.

Kun jij mij zeggen:
Heb jij de rns2 cd of rns2 dvd ?
welk model telefoon voorbereiding heb jij ? ( deze zit onder het dashboard kastje)
welk type nummer is jou touch adapter ?
en werkt dit ook vanaf je MFL ?

Weer een hoop vragen haha alvast bedankt... :zwaai
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie