Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Climatecontrol en pomp

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Climatecontrol en pomp

Bericht door Harry62 »

Werd mij afgeraden om in te bouwen. De clima dan.
Juist vanwege de foutmeldingen en het waarschijnlijk niet werken zonder tweede warmtewisselaar.

Ik hoop dat je er uitkomt met de vraagsteller, jij vast wel :klappen
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Climatecontrol en pomp

Bericht door René »

Komt vast wel goed hoor.

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Climatecontrol en pomp

Bericht door Multivan Generation »

Je meet geen spanning op de stekker die naar de pomp gaat, begrijp ik dat goed?

De spanning wordt pas geschakeld als de fans aanslaan, zo dacht ik.
Je systeem is op druk, maar er komt geen spanning.
Zitten de 3 stekkers goed vast op de bedien unit?

Kun je de groen/rode en de andere kabel van de stekker naar boven toe volgen en doormeten?
Misschien een stekker los in de zekeringenkast?

Draaien beide ventilatoren?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Climatecontrol en pomp

Bericht door René »

Berrie en Rene schreef:Pas als de compressor aanslaat en de druk in je systeem opgelopen is tot 16-17 bar gaan je koelvinnen draaien om de druk weer omlaag te brengen tot ca 11 bar. Hierna gaan je koelvinnen weer uit.

Anders mogelijk een draadbreuk in 1 van je kabels die je aircopomp aanstuurt
( had ik ook)

René
Zegt genoeg denk ik??

René
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Climatecontrol en pomp

Bericht door sgsdebruijn »

Vandaag 12 volt op de pomp en laten draaien, geen verkoeling, Rene ik bel straks even.

2 traps sensor de stekker eraf gehaald, maakt niets uit. Fans draaien.
Ik heb een dubbele uitvoering van het display met 1 aansluiting (wit) aan de achterkant.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Climatecontrol en pomp

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt de stekker van de druksensor die op de leiding zit er af halen,
dan moeten de fans gaan draaien.

Werkte je magneetkoppeling wel?
O wacht, die kun je niet testen, omdat je geen aansturing hebt :bonk
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Climatecontrol en pomp

Bericht door René »

Is goed, wacht het af.
Heb de 2 relais klaar liggen

René
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Climatecontrol en pomp

Bericht door sgsdebruijn »

magneerkoppeling werkt ja als ik er zelf 12v op zet, met druksensor bedoel je die met de 4 aansluitingen/2traps onderin bijde koelslang? die was eraf.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Climatecontrol en pomp

Bericht door Multivan Generation »

nee ik bedoelde... diegene op de leiding,
maar René laat anders wel zien, over welke het gaat :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Climatecontrol en pomp

Bericht door Multivan Generation »

Hoe is het afgelopen?

Bij mij werkt het weer en was het de spoel in de magneet koppeling die een weerstand van oneindig gaf.
De magneet koppeling kun je normaal gesproken alleen compleet kopen voor rond de 125 euro.

De spoel van een Golf 4 is exact gelijk, de stekker is alleen anders, maar dat was eenvoudig op te lossen.

Bepaalde pompen van een Golf 4 zouden gelijk moeten zijn aan die van een T4.
De magneet koppelingen zijn trouwens ook nog eens gewicht gebalanceerd..bij een T4.

Ik was in totaal met een uurtje arbeid en druktesten en met btw en onderdeel 75 euro kwijt.
Maar nu is het weer :winter :winter


En voor Oskar ... :yes :yes :yes veel dank voor de diagnose te stellen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Climatecontrol en pomp

Bericht door René »

Klinkt als een klep in de pomp die niet werkt.

Als jouw compressor aan 12 volt hangt draait hij mee en comprimeert.
Maar ook dan heb je geen koeling, als je systeem op druk is moet je koeling krijgen.
Tenzij de druk ergens anders al afgebouwd wordt.
In de compressor zit een regelklepje die dat kan.

Weet niet hoe dat klepje heet maar ik heb het zelfde,
Ik kan de 6 graden niet halen maar 10 graden.

Peter van zoen zei dat er een klepje in mijn compressor niet juist is, klepje eruit en schoonmaken.
Maar dat was net nadat we hem bij hem afgeperst en gevuld hebben.

Ik zou het even aankijken maar rij al 2 jaar zo.

Berrie
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Climatecontrol en pomp

Bericht door sgsdebruijn »

Ik ga woensdag langs bij Rene, heb er 2 een andere pomp op zou wel toevallig zijn als ze beidde kapot zijn.
Moet 1 van de leidingen van aan de pomp altijd koud worden als bij rondpompt? dat is wel even belangrijk om te weten.
Als dat zo is en het gebeurt niet zou dat het euvel kunnen zijn.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Climatecontrol en pomp

Bericht door Multivan Generation »

1 leiding moet warm worden,
de andere moet in zowat een minuut, koud worden en condens er op gaan krijgen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Climatecontrol en pomp

Bericht door sgsdebruijn »

Van de week even een stekker met 12v naar de pomp gebracht.
Vandaag onderweg naar Rene op een gegeven moment er maar 12v op gezet, deed niet echt wat maar nadat ik hem op auto zetten (climatronic) tijdens het rijden werd hij ineens lekker koud :jumpklap . had hem op 22gr maar toch maar op 24 gezet omdat het anders toch wel frisjes was.

Bij Rene hebben we nog het e.e.a. getest, dus met de originele stekkeraansluiting maar die deed niets.
ECU uitgelezen en die gaf een melding over de druksensor F129.

Heb de boel afgevuld met 1050mg, das waarschijnlijk te hoog waardoor hij in de beveiliging schiet.
Volgende week afvullen met minder, iemand een idee hoeveel er nou echt in moet met een enkele Clima?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Climatecontrol en pomp

Bericht door Multivan Generation »

ZIT JE STEVIG?
Vulhoeveelheden
Koelmedium R134a

Compressor Fabrikant Vulhoeveelheid
SD7-H15; SD7-V16
Wagens met
één verdamper Fa. Sanden, vanaf 05-'92 950+50 gram

SD7-H15; SD7-V16
Wagens met een
verdamper,
lange wielbasis Fa. Sanden, vanaf 05-'92 1000+50 gram

SD7-H15; SD7-V16
Wagens met
tweede verdamper Fa. Sanden, vanaf 05-'92 1350+50 gram


SD7-H15; SD7-V16
Wagens met tweede
verdamper,
lange wielbasis Fa. Sanden, vanaf 05-'93 1400+50 gram
Fa. Sanden, vanaf 07-'97 1350+50 gram


SD7-H15; SD7-V16
Wagens met een
verdamper,
lange voorzijde Fa. Sanden, vanaf 01-'99 700+50 gram

SD7-H15; SD7-V16
Wagens met tweede
verdamper,
lange voorzijde Fa. Sanden, vanaf 04-'00 1100+50 gram

SD7-H15; SD7-V16
Wagens met tweede verdamper
111 kW Fa. Sanden, vanaf 09-'98 1100+50 gram



Ik hoop dat je er wat mee kunt, en ook andere mensen.. :knipoog

Afbeelding
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie