Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schakelen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
drikje
Berichten: 208
Lid geworden op: 18 okt 2007, 21:12
Locatie: Hoogezand-Sappemeer

Schakelen

Bericht door drikje »

:zwaai Hallo wie kent dit probleem (...)
Soms schakeld mijn auto zwaarder als normaal...Het ene moment kun je bv met de pink schakelen,en dan gaat het opeens zwaarder :ie Het voelt net of hij ergens tegen aan loopt....
Wat kan het euvel zijn en wat is hier aan te doen...Alles is schoon ,er zit geen troep tussen de schakelstangen...

Gr Drik.. :yes
VW Caravelle Highline 180PK DSG- Black Magic.LWB
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Schakelen

Bericht door René »

Dan is dat waarschijnlijk je probleem, dat er geen troep (vet of een ander smeermiddel) tussen zit, spuit er maar eens wat teflon achtigs tussen, kun je je hem helemaal zo op en neer bewegen.

René
Gebruikersavatar
drikje
Berichten: 208
Lid geworden op: 18 okt 2007, 21:12
Locatie: Hoogezand-Sappemeer

Re: Schakelen

Bericht door drikje »

Hallo,,Berrie en René
De schakelstangen zijn schoon zegmaar!!!Ik zal een proberen om het in te vetten oi..
Als hij in de 4e staat kan ik de pook heen en weer bewegen naar de 3e versnelling (net of er speling op de pook zit )Kan dit ook een oorzaak zijn :winter

Bedankt voor de reactie :T44EVER
gr .Drik
VW Caravelle Highline 180PK DSG- Black Magic.LWB
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Schakelen

Bericht door René »

Heb je dit ook als ie in zijn tweede versnellings staat (ik vermoed van wel) dan heb je ruimte op je schakelstangen en uitgelubberde kunsstof kopplingetjes/bolletje.

Zou er niet te lang mee blijven rijden en er even naar laten kijken, straks schakeld hij niet meer omdat er een bolletje uit de kop gelopen is.

Afbeelding

René
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Schakelen

Bericht door wilko »

Even voor Berrie en Rene. Wat voor een programma gebruiken jullie om de onderdelen en montage te bekijken. Is dit ook ergens te krijgen? Lijkt mij erg handig bij het klussen aan je bus.
Gebruikersavatar
Jan 740
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:06
Locatie: Sint Pancras

Re: Schakelen

Bericht door Jan 740 »

Hallo René

:alarm Wat Dirkje aan geeft heb ik ook last van kan je het nummer aangeven om welk uitgelubberde kunsstof kopplingetjes/bolletje het gaat en is het vervangen zelf te doen?

:happy :happy :happy

Groeten Jan 740 :T44EVER
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Schakelen

Bericht door Rob RD »

wilko schreef:Even voor Berrie en Rene. Wat voor een programma gebruiken jullie om de onderdelen en montage te bekijken. Is dit ook ergens te krijgen? Lijkt mij erg handig bij het klussen aan je bus.

Etos, voor 7,50 op Marktplaats


Nou dat ik dat mechaniek zo zie weet ik ook ineens waarom dat-ie zo mooi schakelt na een beurt, met al die overbrengingen.
Das Auto
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Schakelen

Bericht door René »

Is inderdaad Etos.

Die van marktplaats werkt maar drie maanden, maar met een truukje kun je hem veeeeeel langer laten werken. Als die tijd vertstreken is opnieuw truukje toepassen en je kunt weer even voort. (wordt helaas door de desbetreffende verkoper niet vermeld.)

Controleer eerst nr 50 even (beugel) deze kan los zitten.

De kunstof delen:

42 (3x)
46 (1x)
47 (1x)
53 (1x)

46 moet in 53 geplaatst worden en is even een kl.te klus, maar met veel vettigheid lukt het wel.

René
Plaats reactie