Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

We hebben weer powerrr !

vragen over de T4
Plaats reactie
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

We hebben weer powerrr !

Bericht door Egbert&Manon »

We kunnen weer blazen :gekte :gekte :gekte :gekte :gekte
Draad van brandstofpomp was gescheurd en heeft sluiting gemaakt naar massa.
Hierdoor was er geen voorinspuiting, dus brandstoftekort.
Was moeilijk te vinden ,want onderzijde brandstofpomp ,want half in draadboom.
2 uurtjes werk en 3 kabelschoentjes nodig. (slechts 38,50 per uur)
Niet goedgekeurd vanwege bovenste fuseekogels te ruim en aantal kleine dingetjes.
Dit wordt binnenkort opgelost.
Klein lekje in brandstofpomp aanwezig.
Pomp is niet te vervangen, want getuned door Duitse tuner en die heeft een hoop electronische regelingen op "slot"gezet.

Heerlijk gevoel weer om die zwarte pluim weer in je spiegel te zien :yes :yes

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Mooi he, Vag Com.

17660 - Cold Start Injector (N108) Open or Short to Ground

P1252 - 35-10 - - - Intermittent



Volgens Gerrit speek zijn site :

foutcode: 17660 P1252
nl Klep inspuitbegin (N108) onderbreking / kortsluiting naar min
du Ventil für Einspritzbeginn (N108) Kurzschluß nach Massa
en Start of Injection Solenoid Circ (N108) Open/Short to Ground
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:
Ventil für Einspritzbeginn defekt
Draadbreuk of kortsluiting naar massa



René
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

was het bij jou ook die dreipolige stekker waarvan de draden verdwijnen in de dikke flexibele buis onderlangs de motor??

daar had ik ook isolatie afgebrokkeld van de draden waardoor hij slecht trok, rare foutmeldingen gaf en volgens de dealer er een nieuwe pomp op moest...

Overigens....electronische regelingen op slot gezet...in de computer dus?....dan kun je de pomp gewoon vervangen lijkt me.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Roger B. schreef:was het bij jou ook die dreipolige stekker waarvan de draden verdwijnen in de dikke flexibele buis onderlangs de motor??

daar had ik ook isolatie afgebrokkeld van de draden waardoor hij slecht trok, rare foutmeldingen gaf en volgens de dealer er een nieuwe pomp op moest...

Overigens....electronische regelingen op slot gezet...in de computer dus?....dan kun je de pomp gewoon vervangen lijkt me.....
Ik heb het niet gezien, maar lijkt dat jij met hetzelfde probleem hebt gezeten.

Deze monteur was naar mijn idee een TDI specialist en zei dat bij vervanging van brandstofpomp een instelling gewijzigd moet worden en dat dat niet mogelijk is.

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Berrie en Rene schreef:Mooi he, Vag Com.

17660 - Cold Start Injector (N108) Open or Short to Ground

P1252 - 35-10 - - - Intermittent



Volgens Gerrit speek zijn site :

foutcode: 17660 P1252
nl Klep inspuitbegin (N108) onderbreking / kortsluiting naar min
du Ventil für Einspritzbeginn (N108) Kurzschluß nach Massa
en Start of Injection Solenoid Circ (N108) Open/Short to Ground
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:
Ventil für Einspritzbeginn defekt
Draadbreuk of kortsluiting naar massa



René
Achteraf hadden we dit dus kunnen opsporen.

Andere T4's kunnen hier in de toekomst profijt van hebben, als zoiets weer optreedt.

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Ja, achteraf, maar er stonden 5 meldingen in waarvan ik niet wist hoe en wat, uitlezen is 1, zoeken waar die dingen zitten is 2.

Maar, ben blij dat het tegen geringe kosten opgelost is.

René
Plaats reactie