Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camper T4 of T5????

vragen over de T4
propje
Berichten: 295
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

Re: Camper T4 of T5????

Bericht door propje »

Hoi kampertje
Laat graag horen hoe het 4 motion bevalt.
10% brandstof extra lijkt mij niet veel want dat verbruikte de automaat al extra.
dus zal wel iets hoger zijn.
En rij je dan met all terrain banden.
Dat zoeft misschien weer teveel over het asfalt??
gr Marco
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Camper T4 of T5????

Bericht door pluuke »

kampertjes schreef:Ik heb deze week onze T4 ingeruild voor een T5.
Proficiat met de nieuwe !
Ik ben heel benieuwd hoe dat bevalt, hou ons op de hoogte.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Camper T4 of T5????

Bericht door Joris 407 »

Wij hebben er kort geleden eentje aangeschaft. In ons geval een T4 want wij hadden een budget van €20.000. Daar vind je geen T5 voor. Voor ons dus niet deze keuze. Tijdens onze zoektocht wel gehoord wat hierboven ook stond en ook in het algemeen geldt: de eerste nieuwe modellen T5 hebben gewoon wat kinderziektes. Maar ja, wel heel mooi afgewerkt, modern en luxe.
Het elektrische hefdak zit alleen op de California, dat viel ons ook op op de beurs en hebben we ook nagevraagd. Het hefdak schijnt wel eens uit zich zelf te langzaam te zakken. Wij hebben als velen zoiets van: dat kan alleen maar stuk. Het hefdak van de Beach gaat wel met de hand.

Ik denk dat je met beide erg blij kunt zijn!
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Camper T4 of T5????

Bericht door heartbeat »

Kom volgende week dan eens langs op het camper weekend daar staan div origineele t4 t5 en zelfbouw de mensen daar kan je je dan van alles vragen en laten ziet en je kunt het eens goed bekijkken + je heb nog een gezellige dag ook kom je op zaterdag eind van de middag gaan we bbq met zijn allen dus neem een paar stukjes vlees en evt een wegwerp bbq een paar stoelen en wat te drinken mee en schuif gezellig aan

kijk bij het forum bij meetings daar vindt je alle info

en wie weet zien we je volgende week op de camping
Rob & Lize
kampertjes
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45

Re: Camper T4 of T5????

Bericht door kampertjes »

Pluuke vroeg nog eens een berchtje te doen na de vakantie, dus dat doen we dan maar.
We zijn 3,5 week met de T5 California naar Spanje en Portugal geweest. Waar ik eerst nog wat twijfels had over de T5 t.o.v. de T4 zijn die nu helemaal verdwenen. We zijn heel ervaren met VW campers (dit is onze 4de in 25 jaar) maar dit is echt goed doorontwikkeld. Er is echt goed nagedacht over het ontwerp. Het zit in soms kleine dingen zoals de schuifdeutjes zodat je ook nog bij de keukenkastjes kunt als de tafel uitstaat of het benedenbed. En de die rol gordijnenl; nu breek je je nagels niet mer op die drukknoopjes. En het bovenbed met de lattenbodem. En last bud not least: dat dak. O wat werkt dat lekker zeg! echt perfect!
En het rijden: dat is wat een genuanceerder verhaal. Laat ik zeggen: nagenoeg perfect maar wel aanmerkeleijk stugger. Vooral dwarsrichels en oneffenheden worden hinderlijk doorgegeven. Dat valt me tegen. Het is wat stoterig. Op de tolweg bij 130 km/u merk je dat niet maar op slechte binnenwegen des te meer. Ik weet niet of de 4-motion nog stugger is? En wat al meer gezegd is: de eerste 3 versnellinegn zijn vrij kort. had van mij wat langer gemogen. Anderzijds, als je per ongeluk in de 1 of 2 tever terugzakt slaat ie meteen af. Bij het wegrijden gebeurd dat soms ook nog wel. Wel wat stiller o.a. omdat er geen rammels zijn.
Het verbuik is op de binnewegen wat hoger dan de oude maar op snelweg niet of nauwelijks. Over de hele vakantie kwam ik op ruim 1:12 uit. Mij hoor je niet klagen. En de 4WD heb ik toch een paar keer gemak van gehad.
Al met al hebben we er geen spijt van en is het een lekkere bus! Maar dat mag ook wel voor dat geld.

Groetjes
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Camper T4 of T5????

Bericht door pluuke »

Mooi dat jullie weer heelhuids terug zijn en ik hoop een fijne vakantie hebben gehad !
kampertjes schreef:schuifdeutjes
kampertjes schreef:rol gordijnen
kampertjes schreef:bovenbed met de lattenbodem
kampertjes schreef:last bud not least: dat dak
:toppie :toppie :toppie
kampertjes schreef:dwarsrichels en oneffenheden worden hinderlijk doorgegeven
Dat is een echt VW probleem, al mijn VW's (heb geen ander merk gereden) hadden dat.
kampertjes schreef:stiller o.a. omdat er geen rammels zijn
:yes
kampertjes schreef:ruim 1:12
Da's heel netjes...
kampertjes schreef:Maar dat mag ook wel voor dat geld
:groteogen
Inderdaad.....voor dat zelfde geld koop je een camper met veel meer ruimte en meer eigen voorzieningen....
Maar dan staat er wel FIAT op of zoiets !! :bonk Toch maar niet.......
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
kampertjes
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45

Re: Camper T4 of T5????

Bericht door kampertjes »

En wat zou daar dan meer in zitten? een eigen poepdoos en een douche waar je je niet fatoenlijk onder kunt douchen. Ik zie echt niet wat we tekort komen in de California. Ik zie wel dat ik op plekken kan komen waar zo'n koelkast niet komen kan en dat ik ze allemaal voorbij rijdt en ook nog es met een acceptabel verbruik. En, niet onbelangrijk: ik gebruik 'em alle dagen van't jaar en voor drie weken vakantie.
Maar allee, dit is een aloude discussie. ieder zijn ding.

Groetjes
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Camper T4 of T5????

Bericht door pluuke »

kampertjes schreef:En wat zou daar dan meer in zitten? een eigen poepdoos en een douche waar je je niet fatoenlijk onder kunt douchen. Ik zie echt niet wat we tekort komen in de California. Ik zie wel dat ik op plekken kan komen waar zo'n koelkast niet komen kan en dat ik ze allemaal voorbij rijdt en ook nog es met een acceptabel verbruik. En, niet onbelangrijk: ik gebruik 'em alle dagen van't jaar en voor drie weken vakantie.
Maar allee, dit is een aloude discussie. ieder zijn ding.
AMEN :toppie
Veel van de "grote" kamperbezitters die ik spreek, hebben er spijt van....allemaal zeggen ze hetzelfde : hij is te groot !
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Plaats reactie