Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

eerste auto, poging 2

vragen over de T4
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

wat dacht je van modus van oor tot oor :klappen
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

:hebbeuh dat voelt goed, eindelijk :driveT4

Vandaag zijn mn ouders zoveel jaar getrouwd dus heb ik nu even geen tijd om fotootjes te schieten, morgen zal ik ze maken en even uploaden.

@Jan hij stond op all-season banden als ik me niet vergis.
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Zow hij is binnen en rijdt echt heerlijk. En wat een verschil is dat motortje tov wat ik in de hyundai van mn ouders gewend ben. :jump
Wel jammer dat de remmen achter een tikje aan zijn gaan lopen, maar mag van de autohandelaar naar garage van mijn keuze en zij betalen het in principe, vind ik erg netjes want hij had niets hoeven doen.

Wel nog even gaan studeren op het verzekeringsformulier van Unive, die willen de nieuwprijs van trekhaak, airco, speciale lak enz weten maar ik zou niet weten wat die prijzen zijn. Had een niet al te snugger persoon aan de telefoon die zei dat ik het dan maar niet in moest vullen maar dat vind ik wat vreemd.. Iemand hier ervaring/tips voor?
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Wim T4 935 »

Volgens mij kun je bij Pon gewoon de nieuwwaarde opvragen zoals de T4 is geleverd dan zal normaliter Airco, Lak etc in die prijs zitten. Trekhaak kan wel achteraf geplaatst zijn maar met pakweg 350-400 euro moet je daar een eind mee komen toch.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door odorf »

Pieter,

Nog gefeliciteerd! en op naar pagina 25!
Fotooooooos :yes

Je kunt inderdaad bij Pon gewoon de waarde van de bus en de waarde van de opties en extra's opvragen.
Ik heb gemaild en kreeg geloof ik binnen 2 werkdagen een mooi gespecificeerd antwoord.

Groeten
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door odorf »

@Jan;
Telefoon vind ik zooo 2009 :knipoog :knipoog :knipoog
(maar wel snel)

@Pieter;
Ergens anders op dit forum;
Re: Vandaag een nieuw busje gekocht
Pieter E schreef:gefeliciteerd man! ben benieuwd naar de plaatjes van je :driveT5
Hint-hint-hint :klappen :klappen
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Hint had ik allang begrepen hoor, maar iedere keer als ik wil fotos maken is het donker of mistig :groteogen
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Hierbij dan de foto's van mn nieuwe bussie. Ik ben erg echt heel erg blij mee, hierzo ook nogmaals bedankt voor alle tips en adviezen! Nu alleen donderdag nog even langs de garage voor de af en toe aanlopende remmen. (en gelijk vragen of ze het olieniveau in de versnellingsbak controleren want boven de 2000 toeren hoor ik een beetje geratel dat er niet is als hij in z'n vrij staat, maar ik kan ook gewoon spoken horen).
Bijlagen
thuis 009 klein.jpg
thuis 008 klein.jpg
thuis 005 klein.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Multivan Generation »

wat een mooi fragiel en maagdelijk busje :love
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door kurt&oxana »

Pieter E schreef:Hierbij dan de foto's van mn nieuwe bussie. Ik ben erg echt heel erg blij mee, hierzo ook nogmaals bedankt voor alle tips en adviezen! Nu alleen donderdag nog even langs de garage voor de af en toe aanlopende remmen. (en gelijk vragen of ze het olieniveau in de versnellingsbak controleren want boven de 2000 toeren hoor ik een beetje geratel dat er niet is als hij in z'n vrij staat, maar ik kan ook gewoon spoken horen).
dat geratel zal waarschijnlijk de timing van de pomp zijn , was bij ook zo , gewoon de timing laten controleren en goed zetten , en geratel is gedaan
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door odorf »

Leuke bus! en een mooie kleur.

Nogmaals veel plezier ermee! :driveT4

Groeten,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door cowboy »

Mooi bussie Pieter E :driveT4 :yes :T44EVER
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door René »

Knappe bak en snel ff wat mooie lmv'tjes eronder en verder pimpen.

René
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Bedankt allemaal. Lmv'tjes lijken me zeker mooi, heb ik iets leuks om van t voorjaar te gaan doen :jump .

@kurt&oxana: Jullie hadden dat ook? Was het bij jullie ook zo dat je dat 'geratel' of wat het ook is alleen hoorde als ie warm was en in versnelling stond? Omdat ik het niet hoor als ie in zijn vrij staat en ik 2000 toeren draai en het van rechtsvoor kwam dacht ik aan de versnellingsbak. Ben erg benieuwd naar je reactie, dan kan ik daar misschien gelijk even naar laten kijken. Over welke pomp heb je het precies (misschien een domme vraag maar ik ben (nog :knipoog ) niet echt technisch.
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door kurt&oxana »

Pieter E schreef:Bedankt allemaal. Lmv'tjes lijken me zeker mooi, heb ik iets leuks om van t voorjaar te gaan doen :jump .

@kurt&oxana: Jullie hadden dat ook? Was het bij jullie ook zo dat je dat 'geratel' of wat het ook is alleen hoorde als ie warm was en in versnelling stond? Omdat ik het niet hoor als ie in zijn vrij staat en ik 2000 toeren draai en het van rechtsvoor kwam dacht ik aan de versnellingsbak. Ben erg benieuwd naar je reactie, dan kan ik daar misschien gelijk even naar laten kijken. Over welke pomp heb je het precies (misschien een domme vraag maar ik ben (nog :knipoog ) niet echt technisch.
als hij in vrij stond hoorde je niks , en als ik het toerental opbouwde ook niks , het was maar pas bij het acceleren , en zeker bij de eerste 2 versnellingen , daarna was het iets beter , het geluid was echt zo kletteren of knikkeren
T4 Multivan 2.5 TDI
Plaats reactie