Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

eerste auto, poging 2

vragen over de T4
Plaats reactie
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Hallo weetjewellers,

Na de teleurstelling over de rode bus uit Limburg waar ik jullie advies bij vroeg, heb ik nu een andere bus gezien. Maar omdat het nog steeds mn eerste auto moet worden en dus een flinke uitgave voor mij, vraag ik jullie toch weer even om met me mee te denken aub.

De auto die ik heb gezien is deze: http://link.marktplaats.nl/375699824" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu wil de autohandelaar mij niet het tel nr geven van de vorige eigenaar, dat vond ie maar een belachelijke vraag, dus nu weet ik over de trekhaak alleen dat er een aanhangwagen voor vervoer spulletjes achter heeft gehangen (dus dat zegt lekker veel) en weet ik dus ook niets over de reden dat de auto is weggedaan. Heeft er iemand misschien ervaring met die autohandel (Reijm Bestelauto's in Nieuwerkerk aan de IJssel)?

Alvast weer heel erg bedankt voor eventuele tips en opmerkingen!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Multivan Generation »

vaak staat in een boekje het telefoonnummer van de eerste eigenaar :knipoog

Bij onze dealer vulden ze dat in ieder geval in.
Mijn vader is nog eens gebeld, door een persoon,
omdat die wat wilde weten over een bepaalde auto,
die hij als 3de eigenaar gekocht had :nuts

Dus misschien kun je daar wat mee..?
Eigenlijk kan het niet, met het oog op de privacy wetgeving,
maar het kan zeer verhelderend werken..

Over de auto,
een hele fraaie auto met weinig kilometers.
Probeer boven tafel te krijgen of de distributieriem al vervangen is.
Kilometers zitten in de range om die te vervangen (rond de 90.000 km is het advies) en ook de leeftijd (ouder als 6 jaar!). Probeer er achter te komen of dit gebeurd is en vraag de rekening daarvan op..
Let op de koppeling bij een proefrit, die willen bij deze motor nog wel eens doorslippen!
Auto goed warmrijden, en dan in de derde versnelling vanaf 1500 rpm tot aan de 4000 rpm doortrekken..
Slaat de toerenteller door ja of nee?

Succes met de afweging :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Ha multivan,

Bedankt voor je reactie. Ja ik weet dat ik inderdaad de distributieriem/rollen moet controleren, en ook of er recent nog olie is ververst. Maar dat kan ik in ieder geval aan de dealer vragen, daarvan heb ik het tel nr net gekregen.

Verder heb ik inderdaad meer gehoord over koppeling bij TDI met blauwe I, kan iemand me misschien meer hierover vertellen. Ik had ergens iets gelezen over een lichtere koppelingsplaat die anders is dan die van andere T4 TDI's, klopt dat? Is er in het algemeen meer dat ik over deze variant zou moeten weten?

Heel erg bedankt alvast!
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Ha jan,

Bedankt voor je reactie. Over de koppeling: dat hoeft bij een blauwe TDI dus niet per se een probleem te zijn, dat hij affabriek met een te lichte koppeling wordt geleverd? Verder mbt de prijs, ik dacht dat het voor een auto met nog geen ton gelopen een nette prijs was, maar wat lijkt jou redelijk? Gezien dat die autohandelaar zowat boos werd toen ik naar tel nr van vorige eigenaar vroeg, vrees ik dat er niet veel te onderhandelen valt...
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door robertTREBOR »

reijm in nieuwerkerk a/d ijssel

ben er ook wel eens geweest, busjes zien er over het algemeen netjes en strak uit.

vond alleen vreemd dat de beste man destijds geen enkele vorm van garantie gaf.

alles werd zeg " voetstoots" dus met garantie tot om de hoek verkocht.

misschien dat het nu anders is, maar toen ik er was in ieder geval niet.

:wjw
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

ha robbert,

bedankt voor je reactie, wanneer was je daar? hoe was verder je ervaring met die autohandel, kwamen ze een beetje betrouwbaar over, en heb je uiteindelijk plezier gehad van de aankoop/aankopen die je daar gedaan hebt? ik vond het zelf nogal vreemd dat die man mijn vraag om tel nr vorige eigenaar belachelijk vond. quote: "wie vraagt er nu zoiets? niemand toch, je koopt de auto toch bij mij?"
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

@jan, ik denk dat de marktplaatsprijs de prijs INCL btw is, maar dat er een rekening met BTW bij geleverd wordt, waardoor ondernemers dat BTW deel weer terug kunnen vragen bij de belasting................


als je de dealer weet waar ie in onderhoud is geweest, probeer dan of zij de vorige eigenaar contact willen laten opnemen met jou.....

vaak kan de dealer waar ie in onderhoud was, mits ze dat willen, voorzien van de onderhoudshistorie (rekeningen)

ik vind de prijs ook zeker niet verkeerd, is wel nog geen ton mee gereden en van 2003........en vorzover je dat kunt beoordelen op foto's ziet ie er netjes uit.

en aanhangers trekken hoeft geen probleem te zijn, ook niet als het zwaardere aanhangers zijn.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Multivan Generation »

soms kun je ook nog een probleempje krijgen met de verstuivernaald hoogte sensor.
Dan gaat de auto wat bokken en inhouden, met soms een knipperend voorgloei lampje er bij.
meestal is de motor uitzetten en weer starten dan genoeg voor een reset,
maar komt toch meestal nog wel terug..

Olie verversen vind ik niet zo belangrijk,
dat is eenvoudig zelf te doen.
Koppeling moet je goed testen,
is namelijk duur als je dat moet laten doen :alarm

O ja, misschien is deze link interessant?

http://www.eldiape.com/tuningmo2/tuningmo2.htm

Gaat niet alleen over tuning hoor,
ook achtergrond informatie.. :knipoog

Succes met de aankoop,
het ziet er als een mooie bus uit.. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Franck846 »

Pieter E schreef: Gezien dat die autohandelaar zowat boos werd toen ik naar tel nr van vorige eigenaar vroeg, vrees ik dat er niet veel te onderhandelen valt...

Vreemde verkoper die boos word,klant is koning toch? Gewoon doorvragen en anders laten keuren door de anwb of laten staan.
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door HenkK »

[quote="Roger B. (11)61"]@jan, ik denk dat de marktplaatsprijs de prijs INCL btw is, maar dat er een rekening met BTW bij geleverd wordt, waardoor ondernemers dat BTW deel weer terug kunnen vragen bij de belasting................

Prijs zoals in de advertentie is exclusief BTW. volgens RDW staat auto op Grijs.

henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

HenkK schreef:
Roger B. (11)61 schreef:@jan, ik denk dat de marktplaatsprijs de prijs INCL btw is, maar dat er een rekening met BTW bij geleverd wordt, waardoor ondernemers dat BTW deel weer terug kunnen vragen bij de belasting................

Prijs zoals in de advertentie is exclusief BTW. volgens RDW staat auto op Grijs.

henk
ik zie het...overheen gelezen .... dan is ie niet zo goedkoop meer, maar nog steeds niet heel verkeerd geprijsd.


ik zou niet weten waarom deze auto niet op grijs zou staan, het is een DC, en waarom zou je hem op geel zetten en BPM betalen en ietsie meer belasting om hem vervolgens als DC te blijven rijden...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door HenkK »

Een partikulier kan geen grijs rijden, dus betaald hij incl. BTW, Ondernemer kan de BTW aftrekken, terug krijgen. dat bedoelde ik

henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Inderdaad, een particulier kan grijs rijden maar das niet meer zo goedkoop als het was, nu spaar je alleen de opcenten uit. Die rode bus ziet er zeker netjes uit, maar ik heb mn vader in de vakantie zo gek gekregen om ver te moeten rijden, maar nu hij werken moet ga ik hem niet zover krijgen om met me meer naar achter Arnhem te gaan (woon zelf in Nieuwegein)
Gebruikersavatar
pieter 762
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 jan 2007, 22:30
Locatie: N. Brabant

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door pieter 762 »

:zwaai naamgenoot

Ik heb persoonlijk zeer goede ervaring opgedaan met een aankoopkeuring van de Dekra. Ik heb deze online aangevraagd en binnen een dag of 5 na opdrachtverstrekking is die uitgevoerd ter plaatse. De keurmeester gaat dus naar het voertuig toe en verlangd alleen een oprijbrug zodat de auto ook aan de onderzijde grondig geinspecteerd kan worden.

Ik kreeg een rapport van 10 kantjes :ie de volgende dag per mail en een dag daarna ook nog over de post.

En helemaal top was dat de keurmeester mij persoonlijk opbelde na afloop van de keuring en uitvoerig (20 min) verslag deed van zijn bevindingen.
De kosten vallen mee vond ik, voor een T5 was deze 255 euro incl BTW, dat zal voor een T4 hetzelfde zijn. Spreek met de verkoper af dat hij bij verkoop de kosten van de Dekra keuring van de autoprijs afhaalt en de adviespunten verhelpt, dan doe je prima zaken ! Komen er "lijken uit de kast" dan blijft je een hoop ellende bespaart voor die 255 eurootjes. De dekra geeft daarbij ook nog eens een heldere garantie, kijk maar eens op http://www.dekra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes met je beslissing, veel wijsheid toegewenst !
gr. Pieter
Vaak moet er iets gebeuren, voordat er iets gebeurt (Johan Cruijff)
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Charles 1065 »

Pieter E schreef:Inderdaad, een particulier kan grijs rijden maar das niet meer zo goedkoop als het was, nu spaar je alleen de opcenten uit. Die rode bus ziet er zeker netjes uit, maar ik heb mn vader in de vakantie zo gek gekregen om ver te moeten rijden, maar nu hij werken moet ga ik hem niet zover krijgen om met me meer naar achter Arnhem te gaan (woon zelf in Nieuwegein)

Ik rij morgen met de bus naar Amsterdam dus op terugweg rond 14.30u kan ik wel in de buurt van Utrecht een stop in lassen bij een parking :toppie :wjw
Plaats reactie