Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

warme lucht uit inblaasroosters

vragen over de T4
Plaats reactie
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

warme lucht uit inblaasroosters

Bericht door Harm »

Ik ben net weer terug van vakantie in Frankrijk. Op de terugweg viel me op dat uit de inblaasroosters uiterst links en rechts op het dashboard tamelijk warme lucht kwam terwijl uit de drie inblaasroosters in het midden wel koele lucht kwam.
Verwarming stond natuurlijk geheel uit, recirculatieknop uit en de ventilatiestand op het tekentje van inblazen recht naar voren. Ik heb geen airco.

Is dit normaal?
snowman
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 jan 2007, 22:06
Locatie: Apeldoorn

Re: warme lucht uit inblaasroosters

Bericht door snowman »

Voor zover ik weet blazen de middelste roostertjes in het dashboard gewoon buitenlucht en staan niet in contact met de verwarming.
Als je kachelknop op "koud" staat en de buitenste roostertjes blazen toch nog warme lucht dan betekend dit waarschijnlijk dat je kachelkraan onder de motorkap niet helemaal afsluit.
De afstelling van dat kraantje kan na verloop van tijd wat veranderen maar is eventueel zelf opnieuw af te stellen,
Gebruikersavatar
schaapT4
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:14
Locatie: het friesche land

Re: warme lucht uit inblaasroosters

Bericht door schaapT4 »

hoi,

iets soortgelijks had ik ook op de vakantiereis.
ik heb ook geen airco en het was 30 graden en soms meer.
vooral na een stop, waarbij natuurlijk de hete lucht v/d motor de ventilatie kanalen opwarmt.
maar dan erg warme lucht uit al de 5 roosters aan de voorkant en dit duurde ongeveer 10 minuten, dan was het weer "gewone" lucht.
ACV syncro bj 2000. vakantie naar hongarije.

gr. abele
Ex T4 pick-up syncro DC 102pk, ex T5 DC TDI 2004, nu T5 GP TDI 4 motion 2013
Toyota Aygo 2012
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Re: warme lucht uit inblaasroosters

Bericht door keescv »

als je onder je expantietankje kijkt zie je een hendel/palletje zitten ,deze kan je nog een stukje naar beneden drukken en zo sluit je de toevoer geheel af naar je kachel radiator.

hierdoor blijven de buitenste roosters ook kouder.
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: warme lucht uit inblaasroosters

Bericht door Harm »

Ik heb het vandaag geprobeerd, de oplossing van Kees werkt prima. Ik heb nu ook koude lucht uit de zijroosters. Bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: warme lucht uit inblaasroosters

Bericht door Roger B. (11)61 »

dan moet je dat dus even opnieuw afstellen, anders kun je iedere keer dat je de kachel iets warmer gezet hebt weer onder de motorkap duiken om het kraantje dicht te duwen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
JJ@
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13 jun 2007, 18:35

Re: warme lucht uit inblaasroosters

Bericht door JJ@ »

had je ff langs je pook moeten voelen hoeveel warme lucht daar nog bij langs komt op dat soort lange afstanden , gratis vloerverwarming :bifun
Plaats reactie