Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 met start problemen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 dec 2008, 15:42
T4 met start problemen.
Hallo,
Wij hebben een T4 caravelle 2.5 TDI met 150 pk. 's Morgens start hij slecht en ik zoek al een hele tijd naar dit probleem. Gloeiboegies, accu en distributieriem zijn vervangen. De pomptiming is gecontroleerd en ook voor de rest zaten er geen foutcodes in. Ook de temperatuur cencors zijn al vervangen. Toch blijft hij slecht starten. Als ik 1 keer voorgloei start hij op 3 cylinders en slaat dan af, gloei ik 2 keer voor dan start hij al beter en met wat horten en stoten loopt hij dan op 5 cylinders. Wie is er bekend met dit probleem en weet hier meer van.
Toby.
Wij hebben een T4 caravelle 2.5 TDI met 150 pk. 's Morgens start hij slecht en ik zoek al een hele tijd naar dit probleem. Gloeiboegies, accu en distributieriem zijn vervangen. De pomptiming is gecontroleerd en ook voor de rest zaten er geen foutcodes in. Ook de temperatuur cencors zijn al vervangen. Toch blijft hij slecht starten. Als ik 1 keer voorgloei start hij op 3 cylinders en slaat dan af, gloei ik 2 keer voor dan start hij al beter en met wat horten en stoten loopt hij dan op 5 cylinders. Wie is er bekend met dit probleem en weet hier meer van.
Toby.
Re: T4 met start problemen.
Je kunt de gloeitijd van je gloeibougies instellen in de computer waardoor je meer energie in de gloeibougies gooit voor je start misschien helpt dat. Ook zou je ergens lucht in de dieselleiding kunnen hebben misschien eens je dieselfilter vervangen incl rubbertje. succes
Als het geld op is kun je altijd nog vieze handen krijgen
- Multivan Generation
- Berichten: 34473
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 met start problemen.
ik denk ook dat hij ergens valse lucht aantrekt.
Wat eventueel ook zou kunnen,
maar dat komt niet veel voor,
is dat de aanzuiging in de tank zelf,
dat bestaat uit een wit kunststof gedeelte, dat er daar een scheurtje in zit.
Dat had toevallig mijn buurman een tijdje terug.
Wat eventueel ook zou kunnen,
maar dat komt niet veel voor,
is dat de aanzuiging in de tank zelf,
dat bestaat uit een wit kunststof gedeelte, dat er daar een scheurtje in zit.
Dat had toevallig mijn buurman een tijdje terug.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 met start problemen.
Ik heb eerst wel nieuwe gloeispiralen in laten zetten ,maar nog steeds slecht starten,
oplossing was voor mij de deurschakelaar
Misschien is bij jou ook de deurschakelaar aan de bestuurderkant ook stuk,
die gaat gelijk je binnenverlichting aan doen en de gloeispiralen voorgloeien .
Ik heb het opgelost door de deurschakelaars over te zetten van links naar rechts.
Bij de bestuurders deurschakelaars zitten twee draden,
en bij de passagier's kant één draad.
en nu start hij zoals het moet
Ik heb zelf een T4 bouwjaar 2002 . 102 pk .
Gr Peter 882

oplossing was voor mij de deurschakelaar
Misschien is bij jou ook de deurschakelaar aan de bestuurderkant ook stuk,
die gaat gelijk je binnenverlichting aan doen en de gloeispiralen voorgloeien .
Ik heb het opgelost door de deurschakelaars over te zetten van links naar rechts.

Bij de bestuurders deurschakelaars zitten twee draden,
en bij de passagier's kant één draad.
en nu start hij zoals het moet
Ik heb zelf een T4 bouwjaar 2002 . 102 pk .
Gr Peter 882

P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: T4 met start problemen.
Gaat bij een TDI het gloeisysteem ook al gloeien als je de deur opent???? dacht dat dat alleen bij de 1900 waspeter 882 schreef:Ik heb eerst wel nieuwe gloeispiralen in laten zetten ,maar nog steeds slecht starten,
oplossing was voor mij de deurschakelaar
Misschien is bij jou ook de deurschakelaar aan de bestuurderkant ook stuk,
die gaat gelijk je binnenverlichting aan doen en de gloeispiralen voorgloeien .
Ik heb het opgelost door de deurschakelaars over te zetten van links naar rechts.![]()
Bij de bestuurders deurschakelaars zitten twee draden,
en bij de passagier's kant één draad.
en nu start hij zoals het moet
Ik heb zelf een T4 bouwjaar 2002 . 102 pk .
Gr Peter 882
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: T4 met start problemen.
Ik had er nieuwe gloeispralen in laten zetten en nog beroerd starten,
en als ik de bestuurder deur opende, duurde het heel lang dat binnenverlichting aan ging.
Ik heb toen de deurschakelaars verwisseld, ze zijn alle twee gelijk maar aan de bestuurder kant zitten twee draden bevestigd,
en aan de passagier kant 1 draad( gisteren gedaan)
Vanmorgen de deur geopend, binnenverlichting ging gelijk branden ,daarna even laten voorgloeien nog op contact ,en hij starte gelijk met min 3 graden.
en ik was

gr Peter 882
en als ik de bestuurder deur opende, duurde het heel lang dat binnenverlichting aan ging.
Ik heb toen de deurschakelaars verwisseld, ze zijn alle twee gelijk maar aan de bestuurder kant zitten twee draden bevestigd,
en aan de passagier kant 1 draad( gisteren gedaan)
Vanmorgen de deur geopend, binnenverlichting ging gelijk branden ,daarna even laten voorgloeien nog op contact ,en hij starte gelijk met min 3 graden.
en ik was



gr Peter 882

P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: T4 met start problemen.
ik heb begrepen dat een TDI pas gaat gloeien als je de auto op contact zet. nooit gecontroleerd overigens.
Ik hoop toch van niet want mijn deur gaat ERG vaak open zonder dat ik de auto gebruik, dus elke keer zinloos voorgloeien..... vond het voor de 1900 al een flutconstructie (zoals wel meer bij VW) maar voor een TDI is het eigenlijk ook nogeens zinloos, die moet boven nul ongeveer zonder gloeien al meteen aan springen en bij vorst moet normaal voorgloeien voldoende zijn...... nou, dan moet je een of twee seconden langer wachten als het niet via de deurschakelaar gaat.....so what?
Iemand die hier een sluitend antwoord op weet?
Gloeit een TDI voor als je de bestuurdersdeur opent?
Ik hoop toch van niet want mijn deur gaat ERG vaak open zonder dat ik de auto gebruik, dus elke keer zinloos voorgloeien..... vond het voor de 1900 al een flutconstructie (zoals wel meer bij VW) maar voor een TDI is het eigenlijk ook nogeens zinloos, die moet boven nul ongeveer zonder gloeien al meteen aan springen en bij vorst moet normaal voorgloeien voldoende zijn...... nou, dan moet je een of twee seconden langer wachten als het niet via de deurschakelaar gaat.....so what?
Iemand die hier een sluitend antwoord op weet?
Gloeit een TDI voor als je de bestuurdersdeur opent?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 34473
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 met start problemen.
Volgens mij niet.
Als je 2 draden aan de deurschakelaar hebt,
dan heb je daar een plus en een geschakelde massa dacht ik.
En daar hangt volgens mij alleen de binnenverlichting aan,
bij een TDI.
Bij een TDI is het ook zinloos om dan al meteen te gaan voorgloeien..
Als je 2 draden aan de deurschakelaar hebt,
dan heb je daar een plus en een geschakelde massa dacht ik.
En daar hangt volgens mij alleen de binnenverlichting aan,
bij een TDI.
Bij een TDI is het ook zinloos om dan al meteen te gaan voorgloeien..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 met start problemen.
Is dit niet voor mijn TDI 2002 102pk aan de orde dan ??????????
Das Steuergerät J315 (Glühzeitautomatik und Abgasrückführung) (bis MJ1998) bzw. das Steuergerät J425 (Diesel) (ab MJ1999) steuert beim 1.9l-TD-Motor ABL das Vorglühen und die Abgasrückführung. Es trägt die Steuerungsnummer 137.
Das Steuergerät wertet die Signale der folgenden Komponenten aus:
Türkontaktschalter TKoL (Vorglühen beim Öffnen der Fahrertür)
Geber für Kühlmitteltemperatur G27 bzw. G62 (Vorglühdauer, Abgasrückführung)
Schalter F166 (Teillastschalter) (Abgasrückführung)
Schalter F188 (Gaszugschalter für Abgasrückführung) (Abgasrückführung)
Lichtmaschine über Kl.W (Abgasrückführung)
Wegfahrsicherung über Steuergerät J366 (Kraftstoffabschaltventil)
Höhenkorrekturschalter im Steuergerät
Gr PETER 882
Anders kijk hier maar effe
http://213.239.212.66/wiki/Steuerger%C3 ... 8Diesel%29
Das Steuergerät J315 (Glühzeitautomatik und Abgasrückführung) (bis MJ1998) bzw. das Steuergerät J425 (Diesel) (ab MJ1999) steuert beim 1.9l-TD-Motor ABL das Vorglühen und die Abgasrückführung. Es trägt die Steuerungsnummer 137.
Das Steuergerät wertet die Signale der folgenden Komponenten aus:
Türkontaktschalter TKoL (Vorglühen beim Öffnen der Fahrertür)
Geber für Kühlmitteltemperatur G27 bzw. G62 (Vorglühdauer, Abgasrückführung)
Schalter F166 (Teillastschalter) (Abgasrückführung)
Schalter F188 (Gaszugschalter für Abgasrückführung) (Abgasrückführung)
Lichtmaschine über Kl.W (Abgasrückführung)
Wegfahrsicherung über Steuergerät J366 (Kraftstoffabschaltventil)
Höhenkorrekturschalter im Steuergerät
Gr PETER 882

Anders kijk hier maar effe
http://213.239.212.66/wiki/Steuerger%C3 ... 8Diesel%29
P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: T4 met start problemen.
Inderdaad niet voor de 102 Pk ACV motor, dit is voor de 1,9 TD ABL motor.
Bij de TDI wordt het voorgloeien aangestuurd via gloeirelais Nr. 103 plaats 12 relaishouder.
Gerard
Bij de TDI wordt het voorgloeien aangestuurd via gloeirelais Nr. 103 plaats 12 relaishouder.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan


- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: T4 met start problemen.
Weet je ook zeker dat ie voorgloeit?
René
René
Re: T4 met start problemen.
Een bericht van T.Molenaar terug gekregenen, dit is wat hij naar mij toestuurde.
emailbericht T.Molenaar;
ja klopt was idd deurschakelaar maar moet ook nog de voorgloeitijd van 2 naar 3 seconden instellen maar heb nog geen tijd gehad voor m aan de laptopm te hangen.
maar hij start nu zonder kwalmen en op 5 cylinders mooi man!!! alweer bedankt voor je tips gr toby
Gr Peter 882
emailbericht T.Molenaar;
ja klopt was idd deurschakelaar maar moet ook nog de voorgloeitijd van 2 naar 3 seconden instellen maar heb nog geen tijd gehad voor m aan de laptopm te hangen.
maar hij start nu zonder kwalmen en op 5 cylinders mooi man!!! alweer bedankt voor je tips gr toby
Gr Peter 882

P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken