Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verbruik

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: verbruik

Bericht door Roger B. (11)61 »

en och...1:7 op gas, dat is 40 cent voor 7 km,

ik rijd een TDI, gemiddeld 1:11, dus voor 89 cent 11 kilometer.... rij je nog steeds goedkoper
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: verbruik

Bericht door dennisvt4 »

hier kost het alweer 94 cent
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: verbruik

Bericht door Rotor »

Hier 87,9 :jumpklap
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: verbruik

Bericht door Peter 887 »

Ik rij een VR6 op benzine, en ik rij 1:7/ 1:8, maar ik ben dan wel een rustige rijder,
(met een enkele keer een tussensprintje),want je kan het af en toe toch niet laten.
Met de laatste tank benzine uit Engeland (vanfest) vandaan heb ik huis gehaald, en reed ik 1:8,9,
Met de cruisecontrol op 100Km/U, en dat vond ik best wel zuinig voor het 6pittertje.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: verbruik

Bericht door multivan_rob »

Peter 887 schreef: Met de cruisecontrol op 100Km/U, en dat vond ik best wel zuinig voor het 6pittertje.
heb je de cruistcontrol er zelf ingebouwd? : :driveT4 :werkaanT4
T5 1,9 Tdi en wel zwart
(con)standkachel
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 mei 2007, 23:17
Locatie: Rotterdam

Re: verbruik

Bericht door (con)standkachel »

Met zelfde motor maar met automaat doen wij ook 1:7 gemiddeld op lpg. Sta toch een heel stuk relaxter bij de gaspomp dan met de slang in de benzinetank.

Hoeveel liter gaat er in je gastank en is het een onderbouw?

Eelco
Dehler Profi GL
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: verbruik

Bericht door Peter 887 »

multivan_rob schreef:
Peter 887 schreef: Met de cruisecontrol op 100Km/U, en dat vond ik best wel zuinig voor het 6pittertje.
heb je de cruistcontrol er zelf ingebouwd? : :driveT4 :werkaanT4
Nee, de de cruisecontrol zat er al in toen ik hem kocht.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
stn1
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:55

Re: verbruik

Bericht door stn1 »

met onze oude 92er camper reden we ook ongeveer 8 of 8.5km op een liter euro. In de bergen krap 1:6 Een 2.5 benzine dus. Verbruik lijkt me niet gek. Onze camper zat aan een 2500kilo met belading. Dan heeft een 110pk motor wel wat te doen zeg maar :knipoog
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
Marcel T4
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 feb 2009, 13:34

Re: verbruik

Bericht door Marcel T4 »

(con)standkachel schreef:Met zelfde motor maar met automaat doen wij ook 1:7 gemiddeld op lpg. Sta toch een heel stuk relaxter bij de gaspomp dan met de slang in de benzinetank.

Hoeveel liter gaat er in je gastank en is het een onderbouw?

Eelco
Ha Eelco,

sta ook een heel stuk relaxter bij de pomp, zelfs dan m'n buurman met z'n Toyota Aygo...
Heb een gastank van officiëel 60 liter, helaas geen onderbouw. Als-ie echt leeg is krijg ik er iets van 50 liter in, gisteren nog volgetankt voor 21 euri :-)

Groeten

Marcel
jbellinkx
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 nov 2008, 23:18

Re: verbruik

Bericht door jbellinkx »

Hallo,

Ik heb ook even een vraagje over verbruik. Ik heb mn motor laten reviseren kop en blok zie ook ander topic "motorrevisie wat moet ik doen" (weet niet hoe het doorlinken werkt) en hij verbruikt nu meer dan voor de revisie. Het is een 2,0 uit 1996. Op benzine red ik net geen 1/7 (1/6,8) op gas loopt ie net geen 1/6 (1/5,8). Voorheen was het 1/7 op gas en op benzine heb ik het nooit gemeten. Op 100 km heb ik nu rond de 17 l gas nodig voor de revisie was het 14l dat is toch best een verschil. Als ik dan hoor dat een 2,5 liter het ook zuiniger doet dan mn 2,0l dan moet er toch iets zijn. Mn verbuik lijkt eerder op die van een VR6 dan op een 2,0. Ben er terug mee naar de garage geweest. Eerst bleek de lambda sonde stuk. hebben ze een nieuwe erin gestoken maar het verbruik liep niet terug. Dus ik weer terug, weer de uitlaatgassen gemeten en bleek dat alle waarden goed waren. De garagehouder zei dat hij niks kon doen als de waardes van de meting niks raars aantonen en dat het motor management dan goed is. Wie kan mij tips geven om dit mysterie op te lossen. Ohja verder is mn rijstijl na de revisie eerder rustiger geworden dan voorheen. Heb ook de winterbanden gewisseld, daar wordt het verbruik wel iets minder door maar zit zeker niet terug op de oude verbruikcijfers. Zijn er nog andere dingen waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt
(con)standkachel
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 mei 2007, 23:17
Locatie: Rotterdam

Re: verbruik

Bericht door (con)standkachel »

Wat de oorzaak is van het hogere verbruik na de revisie zou ik niet weten, ik ben niet zo thuis in autotechniek.

Wel lijkt het me niet zo dat een kleinere (2liter) motor per definitie zuiniger is dan een 2,5.
Bij een zware auto als de t4 moet je wellicht wat dieper het gas intrappen bij een 2 liter om gelijk vooruit te komen in vergelijking met een 2,5.

Eelco.
Dehler Profi GL
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verbruik

Bericht door Multivan Generation »

@ Peter 887,
heb je ooit gedacht aan het inbouwen van een gas installatie?
Je hebt er zeker de ruimte voor... :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: verbruik

Bericht door Peter 887 »

Nee Peter, ik vind nog steeds dat je alleen moet koken op gas, en niet rijden.
En heb al eens een auto op gas gehad met alleen maar ellende,
En we rijden zo weinig kilometers dat het voor mij nooit rendabel wordt.
En bij mij kan er geen gastank onder de achterbank, en in de laadruimte vind ik zonde van de ruimte.
Plus dat een gasinstallatie ook niet niks kost.
De bus is echt voor de hobby, en ik wil er geen gastank in.
We gaan nu ook meestal weg met de Chinqecento,
die kost bijna helemaal niets met z'n 899cc tuffie voorin.
het zit uiteraard wel ietsje krapper :lach , maar voor in de buurt is het wel even vol te houden.
En in de winter kan ik de bus lekker in de stalling zetten.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Plaats reactie