Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

electra schema.

vragen over de T4
Plaats reactie
JZ-design
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2010, 12:45

electra schema.

Bericht door JZ-design »

Op mijn t4 2,5 liter benzine wil ik een module aansluiten zodat ik de centrale vergrendeling op afstand kan bedienen.
Weet iemand of het bedradings schema gelijk is aan de diesel modellen. Of heeft iemand hier toevallig het schema van deze bus. Het is trouwens een T4 multivan uit 95.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: electra schema.

Bericht door Roger B. (11)61 »

denk dat de CPV voor benzine en diesels gelijk is.

bij de kabelboom die vanaf de bestuurdersdeur komt gaan meten, moeten twee draden zijn die signaal krijgen(eentje bij openen , eentje bij sluiten) (singaal kan massa zijn maar zou ook plus kunnen zijn) als het slot (met sleutel of via pennetje)van de bestuurdersdeur geopend of gesloten wordt.

is met wat geduld en meetwerk dus ook zo te vinden
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: electra schema.

Bericht door Harry62 »

Als je al CV hebt kon je eerder, bij Conrad volgens mij, een losse module kopen die je zo aan kon sluiten.
Dan heb je een afstandbediening draadloos. Was voor benzine en diesel dezelfde.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: electra schema.

Bericht door Roger B. (11)61 »

bedoel je specifiek voor het afstand bediend maken van de originele CPV in een VW (T4)?? of een module die op elk bestaand CPV aangesloten kan worden om deze afstand bediend te maken?

op ebay koop je een setje van 4 motoren (2 2-draads en 2 5-draads) kabels, bevestigingsspul en regeleenheid met 2 afstandbedienigen al voor 15-20 euro als je er 40 voor over hebt krijg je er kapsleutels bij die verdomd veel op de originele VW lijken...

die motoren hoef je niet te gebruiken, je kunt het ook aansluiten op de reeds bestaande CPV (doe ik altijd als het effe kan omdat je dan niet naar elke deur hoeft met doorvoerproblemen van dien (tegenwoordig is de deurdoorvoer vaak voorzien van stekkers waar je lastig draden bij kunt leggen)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
JZ-design
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2010, 12:45

Re: electra schema.

Bericht door JZ-design »

Ik wil een universele afstandsbediening plaatsen op de originele CPV die al in de auto zit.
Dus zal deze denk ik voor de originele aansturingsunit moeten plaatsen zodat ik idd niet alle deuren apart moet doorvoeren.
De set die ik heb moet ook op de alarmlichten worden aangesloten.
Dit vooral als herkennigs signaal aan de buitenzijde denk ik.

En voordat ik een poos op me kop ga hangen onder het dashboard had ik gehoopt op een schema. dan hoef ik niet uit te vogelen waar wat zit.

:zwaai
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: electra schema.

Bericht door Multivan Generation »

kijk eens via de links...
http://www.weetjewel.com/t4_links.htm

misschien staat daar wat bij?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: electra schema.

Bericht door Roger B. (11)61 »

je hoeft niet naar de originele stuurunit toe, de draden afkomstig van de schakelaar van je voorportier moet je een signaal geven vanuit je nieuwe stuurunit, dan gaat alles mee omdat het originele systeem dan denkt dat je de deur geopend hebt met de sleutel
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie