Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

omkeuren naar camper RDW

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kenny367
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:35

omkeuren naar camper RDW

Bericht door kenny367 »

Eindelijk is het zover eind juni gaat mijn T4 omgebouwd worden naar een Camper. Ik heb alleen nog een vraag inzake het omkeuren bij de RDW. Waar kijt de RDW naar, is het tegelijker tijd een APK. Ik vraag dit omdat ik hoogst waarschijnlijk mijn kat er dan weer onder moet zetten. Mijn APK loopt in september nl. af.
Of wordt hij eerst omgekeurd en dat ik dan naderhand weer voor de APK moet.

Wie weet hoe de procedure is.
Groetjes, John
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: omkeuren naar camper RDW

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
kenny367
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:35

Re: omkeuren naar camper RDW

Bericht door kenny367 »

Dus als ik het goed begrijpt gaat het meer om een schouwing van de camper uitrusting en niet een roetmeting, remmen, banden lichten enz. wat gebruikelijk is bij een APK.
Kan ook n.l. niet voor die prijs toch.
Groetjes, John
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: omkeuren naar camper RDW

Bericht door Multivan Generation »

Een keuring naar camper is iets anders als een APK keuring.
De keuring naar camper is meer een inrichtingskeuring..

Oja, meteen van grijskenteken naar camper laten keuren --> dat scheelt CO2-heffing :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
kenny367
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:35

Re: omkeuren naar camper RDW

Bericht door kenny367 »

O gelukkig, ik was al bang dat ik mijn kat terug moest paalsten en andere banden ivm de loadindex. Ik heb nu 96H onder zitten en ga voor een camper kenteken met 5 zitplaatsen.
Groetjes, John
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: omkeuren naar camper RDW

Bericht door repelsteeltje »

kenny367 schreef:O gelukkig, ik was al bang dat ik mijn kat terug moest paalsten en andere banden ivm de loadindex. Ik heb nu 96H onder zitten en ga voor een camper kenteken met 5 zitplaatsen.
zou wel even zorgen voor banden met de juiste loadindex. Het is geen controlepunt; maar als er eentje wakker is kunnen ze hem er wel op tegehouden..... Een camper is een van de zwaarder belaste T4's (een westfalia heeft 2.8 ton als max totaalgewicht)
Hetzelfde geld voor de kat. Ze gaan een kenteken opnieuw afgeven; met een bepaalde norm enz. ze mogen het conformeren of de auto daaraan voldoet. (of ze dat doen is vers 2)

Ffe lenen van een andere weetjeweller of zo.....

Zelf heb ik de ervaring dat er gekeken werd bij invoerkeuring zonder APK!!! van een originele westfalia of de achterveren heel waren. Tevens werd de werking en aanwezigheid van de gordels gecheckt, er werd gekeken of de juiste motor type aanwezig was, en nog wat kleine dingetjes betreffende de eisen of het aan een camper kenteken voldoet. (stahoogte, stromend water, kookgelegenheid)

De auto hoort voor de RDW keuring namelijk wel in een behoorlijke technische staat te zijn. Wat dat inhoud mag je zelf invullen; de keurmeester dus ook.
Plaats reactie