Net nieuw op dit forum , en gelijk al problemen

Heb mezelf al even voorgestelt hier op t forum., en daar wat meer over mezelf verteld.
Sinds zaterdag 8 december ben ik de "trotse" eigenaar van een T4 op benzine en lpg van 1996 (0,8 B 62KW )
een 2 liter met motorcode AAC
Bij de koop zijn mijn vrouw en ik totaal overdonderd , en op "goed vertrouwen" gekocht .
Zelfs geen proefrit kunnen maken

STOM,STOMMER,STOMST , ik weet het .
Maar na een avondje googlen blijkt dat ik veruit niet de enigste gedupeerde ben van deze heren , en deze heren hebben je met praten binnen 5 minuten waar ze je willen hebben...
Enigste troost :
De bus had het geld misschien ook wel waard geweest als er bij had gestaan : "met werk" , alleen had ik daar nog over kunnen overhandelen , en niet ons enigste vervoermiddel , de prive-auto , op ingeruild
Maar nu even over het probleem :
als de auto op benzine staat fluctueerd het stationair toerental tussen de 100 (bijna afslaan ) en 1100 toeren .maar wel regelmatig
Dit blijft hij ook doen met constant gas , bijv 60 of 80 rijden . wat resulteert in schokkerig rijgedrag
Optrekken of onbelast gas geven werkt goed tot het wegval-moment.
Het lostrekken van de gasklepsensor heeft geen effect op dit gedrag
Het lostrekken van de stekker van de stappenmotor zorgt voor een terugval in toeren maar het flucteren blijft
vacuumslang die aan t einde van de inlaatbuis zit naar de mapsensor en gasverdamper is al preventief vervangen
Rondspuiten met remmenreiniger verandert niks (controle op aanzuigen valse lucht )
Dit wat betreft het benzine -gedeelte
Nu het LPG -gedeelte :
Er zit een lpg systeem op van Necam met onderbouwtank
Als je hem overschakelt op lpg en 1 keer gas geeft , schakelt hij over op lpg , maar gaat dan naar ongeveer 3000 toeren stationair .
Op het gaspedaal reageert ie dan niet of nauwelijks meer , maar het fluctueren is weg.
Als je dan toch gas blijft geven gaat het systeem in storing (lampje knippert afwisselend geel/rood) en gaat dus op benzine
Het opvallende is dat dan de rit op benzine verder goed is < wel is het fluctueren op stationair terug , maar constante snelheid is gewoon zonder schokken .
Alleen een mega-hoog benzineverbruik .
Het lpg-systeem kan foutcodes weergeven door een draad aan massa te leggen en het aantal X knipperen van het lpg -lampje te tellen
Dit geeft 2 foutcodes : code 12 geen toerentalsignaal , wat klopt , de motor loopt dan immers niet bij uitlezen
code 45 , mengsel langdurig te rijk
Wie heeft er enig idee waar te zoeken

Maandag gaat hij op de brug om in ieder geval de timing van de riem en/of ontsteking te controleren
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet : Arnoud