Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

autostoeltje achterin t4

vragen over de T4
Plaats reactie
arie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2008, 11:19

autostoeltje achterin t4

Bericht door arie »

Beste weetjewellers,

Ongetwijfeld zijn er weetjewellers met kinderen die in een t4 rijden. Mijn vraag is welke autostoeltjes gebruiken jullie ? Er is zoveel te krijgen dat ik geen idee meer heb welke aan te schaffen. Wij hebben een kleine nu 6 maanden dus voorlopig is de maxi cosi toereikend. Maar er komt een moment dat dat dus niet meer zo is. Graag wil ik weten wat jullie gebruiken en hoe dat bevalt.

Alvast bedankt,

Groetjes Arie
Gebruikersavatar
the sandman
Berichten: 914
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:27
Locatie: bij Zwolle

Re: autostoeltje achterin t4

Bericht door the sandman »

wij hebben altijd een maxi cosi priorie (de opvolger van de 0 tot 1 jaar maxie cosi) gebruikt deze is van 1 tot ong 4jaar en daarnaar een gewoon auto stoeltje met leuning die bij de karwei of praxis te koop zijn die kun je later weer als verhoger gebruiken
heb 3 kits 10,7,5 en past mooi in een t4 :toppie
hoop dat je hier wat mee kunt
grt theo
Vriendelijke, Groeten
" The Sandman 835 "
arie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2008, 11:19

Re: autostoeltje achterin t4

Bericht door arie »

Theo

bevestig je deze goed genoeg met een heupgordel ?
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Re: autostoeltje achterin t4

Bericht door Gaas »

Hoi Arie,

Zorg ervoor dat veiligheid op nr. 1 staat. Vraag naar de veiligheidseisen van nu! Laat je goed informeren bij de babyspeciaalzaak, consumentenbond etc. Ook halfords heeft vanalles staan.

Wij hebben 4 jaar geleden gekozen voor een Römer. We kunnen hem binnenkort "ombouwen in een stoelverhoger". Prima stoel en destijds kwam ie goed uit de testen! Maar de eisen zullen inmiddels wel weer aangescherpt zijn. Maar ja, het is voor de veiligheid van je kind.

Betaal liever wat meer en kies voor een goede stoel. Ga alstublieft ook voor een driepunts-bevestiging.

vr. gr. Gaas
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: autostoeltje achterin t4

Bericht door Charles 1065 »

Wij gebruiken een Romer, echt een super stoel, was niet goedkoop maar echt veilig en pracktisch, deze zet je vast met de gordel, zitje gewoon los op de plaats dan kind er in beveiliging ervoor met de gordel er doorheen muurvast!! Of je nu een 3 punts of heupgordel hebt maakt niet uit! En je zet hem op de zitplek die je gebruiken wilt of gewoon voorin!
Gebruikersavatar
the sandman
Berichten: 914
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:27
Locatie: bij Zwolle

Re: autostoeltje achterin t4

Bericht door the sandman »

hoi arie
sorry dat ik niet eerder kon antwoorden (werken :nuts )
ja ,deze kun je erg strak vast zetten met een heup gordel (Wordt in de bank getrokken)
en het kind krijgt dan een gordeltje over beide schouders een soort 4 punts zal ik maar zeggen.,zit in het stoeltje
maar een romer zoals er verder wordt geadviseerd is ook een goede stoel. ligt er aan wat voor model je leuk vind,
ze doen niet voor elkaar onder (vindt ik)
grt theo
Vriendelijke, Groeten
" The Sandman 835 "
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Re: autostoeltje achterin t4

Bericht door Gaas »

Ja, inderdaad. Je zet deze romer vast door de gordel er achterlangs te leggen. Als je de stoel dan terug zet in de zitpositie zit de stoel muurvast. Je kindje zet je dan op zijn/haar beurt weer vast met de gordeltjes die in de stoel zitten. Mooi systeem.

Deze stoel hebben wij ook. Nu zit onze zoon al in de opvolger ervan. En deze kun je, zoals ik al eerder vermelde, op den duur omzetten in een stoelverhoger. Veilig spul!

Groeten,

Gaas
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
arie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2008, 11:19

Re: autostoeltje achterin t4

Bericht door arie »

Heren,

Bij deze hartelijk dank voor jullie reacties. Wij zijn alvast een stuk wijzer

Groeten Arie :toppie
Plaats reactie