Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bearlock laten monteren op oudere bus?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door Beckontheroad »

RoCaBus schreef: 28 mar 2017, 13:22
ikfiets schreef: 28 mar 2017, 09:07 Met een bearlock nemen ze je bus gewoon op de sleep.
Oh, ik dacht dat een bearlock de versnelling (eerste, of achteruit) blokkeert? Slepen zal dan lastig zijn, of in ieder geval niet anders dan met wielklem of stuurslot? Ik denk trouwens dat slepen al een vrij heftige methode van diefstal is, maar ik weet het niet zeker (ik verkeer niet zo in die wereld, gelukkig)
Mijn idee. En een stuurbeugelslot begreep ik, zagen ze je stuur door en rijden er mee weg...
Van Bearlock advies gehad om de neus altijd in de parking te rijden, zou lastiger zijn om weg te halen.
Maar ja, als tie weg is....
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Lambiek
Berichten: 402
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door Lambiek »

Goedendag

Als je nu verzekerd incl. diefstal vergoeding , zonder bearlock verplichting
Dan zou ik de verzekering zo laten .

Verplichte bearlock vind ik persoonlijk een vervelend / zenuwachtig gedoe.

Telkens als je uit je bus bent ( bijvoorbeeld maar 5 seconden effe iets pakken. .... of een brief posten op 5 meter vd bus , enz enz )
Moet je de motor uitzetten
in juiste versnelling plaatsen
moet je 2 sloten afsluiten en na instappen weer 2 ontgrendelen .
En weer de bus starten.
Pfff
Want anders ben je in die 5 seconden niet verzekerd .

En dit soms X keer per dag

En je moet de contact en bearlock sleutel gescheiden houden , gescheiden bij je dragen ? , thuis enz

Als ze je sleutelbos pikken inclusief bearlock sleutel, ben je niet verzekerd

2x meer kans dat je een sleutel verliest natuurlijk op vakantie
Fijn met een bearock, want je verstopt geen extra bearlock sleutel onder of in de bus.

De 3 st orginele sleutels moet je laten zien bij diefstal .

En je vergeet echt wel een keertje de bearlock.
Sta je toch zenuwachtig in de supermarkt of zit je niet op mijn gemak bij........

Dan toch maar snel terug naar je vw california om even de bearlock er op te zetten .

Enz enz

Groetjes
Lambiek
Berichten: 402
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door Lambiek »

Beter is

Bearlock stickers op de ruiten plakken. Kost paar euro.

Zelfde effect

Zou ik doen bij t4 t5 t6 zelfbouw camper.
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door kroonhome »

Hoi allemaal,

@Lambiek:
Persoonlijk vind ik de nadelen van een Bearlock niet zo onoverkomelijk. Is natuurlijk afhankelijk van je situatie, zo gebruik ik de bus niet voor woon- werkverkeer, dus alleen privé en voor vakantie & weekendjes weg. Zijn we aan het kamperen staat de bus op een camping. Bezoek van steden doen we vanaf de camping per fiets, geen parkeer problemen en de bus staat veilig op de camping.

Inmiddels is het routine geworden bij het verlaten van de bus dat deze vergrendeld wordt met de Bearlock en de autosleutel, De sleutels draag ik aan elkaar in mijn broekzak, mijn ervaring is wanneer je deze los van elkaar meeneemt de kans groot is dat je er ééntje verliest. De sleutels uit je broekzak stelen gaat niet makkelijk, zeker niet als deze strak zit.

Op vakantie heeft mijn vrouw altijd een tweede setje sleutels mee als reserve. Thuis moet je de sleutels natuurlijk nooit beneden laten liggen wanneer je boven slaapt, zoek een plaats waar de eventuele inbreker niet direct gaat zoeken, waar je één setje sleutels voor gebruik van alle dag bewaard.

In ons geval zijn we 8 van de 10 keer samen onderweg, wanneer er even snel iets onderweg moet gebeuren blijft één van ons twee bij de bus. Thuis voor de deur bij het schoonmaken of inpakken staat deze op de bearlock. Uiteraard heeft niet iedereen de mogelijkheid om de bus voor de deur te hebben vanwege het feit dat je bijvoorbeeld op 5 hoog woont en/of er geen parkeer plaatsen beschikbaar zijn.

@allemaal:
Een Bearlock is natuurlijk geen garantie dat je bus niet gestolen wordt, krijgt het dievengilde in de gaten dat de bus een aantal dagen onbeheerd blijft dan wordt deze evengoed mee genomen. Het voorkomen van deze situaties is en blijft de kunst ook al ben je goed verzekerd je schiet er altijd bij in. Nu weet je wat je hebt, wanneer je wat nieuws moet aanschaffen is het altijd afwachten plus de tijd en energie die je er in moet stoppen om weer op pad te kunnen.

Moraal van het verhaal is eigenlijk dat je zo min mogelijk de gelegenheid moet geven dat ze je bus kunnen stelen.... :politie

Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Lambiek
Berichten: 402
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door Lambiek »

@kroonhome

Jij kunt je orginele bus toch niet zonder bearlock voor diefstal uitkering verzekeren ?

Meeste gebruiken inderdaad de bus als multi auto.

Ik dacht dat je de contact en bearlock sleutel altijd gescheiden moest houden , voorwaarden ? Ivm uitkering diefstal ( weet niet zeker )

Puur als goed bedoelde waarschuwing

Het zou erg vervelend zijn als je een niet verplichte bearlock laat inbouwen en naar een mindere dure verzekering overstapt,
en dan niet uitgekeerd krijgt om dat je toevallig net bij de diefstal je de bearlock vergeten bent, (of iemand anders vergeet de bearlock, vrouw of je kind of uitgeleend aan familie, buren enz
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door Beckontheroad »

Best is om de dieven voor te blijven, verkoop je bus op tijd!! :adhd :lach

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door kroonhome »

@ Lambiek,

Mijn bus is bij de NKC verzekerd, stellen als eis dat deze voorzien moet worden van een alarm of Bearlock in mijn geval. Geen specifieke eisen of je de sleutels niet bij elkaar mag hebben of iets dergelijks.

We gebruiken de bus privé als gewone auto naast het kamperen, wanneer parkeren een probleem is kiezen wij voor OV en als het maar even kan gaan wij per fiets.

Bij diefstal zal je wel al de drie sleutels van de Bearlock moeten overleggen om voor een vergoeding in aanmerking te komen.
Wanneer je de sleutel van de Bearlock vergeet dan wordt de bus met Bearlock sleutel er in gestolen, of je dan nog iets tegemoet kan zien van je verzekering weet ik niet.....

Naast mijzelf, mijn vrouw en een enkele keer mijn zoon rijden er geen andere personen in de bus. Afsluiten van de bus dus altijd de Bearlock er op.....

@ JB:
Je kan veel doen om het risico op diefstal flink te beperken door de bus niet zomaar overal neer te zetten.

Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Hapee
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 okt 2015, 20:55

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door Hapee »

Ik ga binnenkort een Construct slot laten installeren voor 550 euro in mijn California uit 2001. Construct is een concurrent van Bearlock, volgens sommigen zelfs beter (ik zou het niet weten).

Daarvoor komen ze op lokatie langs, dus op zich is dat gunstig. Mijn verzekering vereist het niet. We willen komende zomer naar Oost-Europa, dus het leek me wel zo veilig. Maar dan nog blijf je risico lopen dat 'ie gejat wordt natuurlijk. Bij ons staat 'ie altijd voor de deur op straat, maar het komt voor dat we er een week of twee niet in rijden. Tsja. Wel een stuurslot erop, en we hebben zelf een extra dodemansknop geïnstalleerd zodat je 'm niet 1-2-3 kunt starten.
Lambiek
Berichten: 402
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Bearlock laten monteren op oudere bus?

Bericht door Lambiek »

@kroonhome

Kun je kiezen bij nkc tussen alarm of bearlock ?
Dat is een interessante optie !
Bedankt

Dus : Alarm installeren
Geschakeld aan bestaande centrale vergrendeling op bestaande afstandsbediening , klaar.
Das makkelijk

Hoef je niet met 2 en 2 sleutels in je korte broek / rokje / tasje op vakantie.
En geen verplichte 3 sleutels vd bearlock laten zien bij diefstal....


Dit voor ;
de zeldzame .....gezinnen die wel ooit iets vergeten

(Grappig bedoeld :kus

Groetjes
Plaats reactie