Hoi allemaal,
@Lambiek:
Persoonlijk vind ik de nadelen van een Bearlock niet zo onoverkomelijk. Is natuurlijk afhankelijk van je situatie, zo gebruik ik de bus niet voor woon- werkverkeer, dus alleen privé en voor vakantie & weekendjes weg. Zijn we aan het kamperen staat de bus op een camping. Bezoek van steden doen we vanaf de camping per fiets, geen parkeer problemen en de bus staat veilig op de camping.
Inmiddels is het routine geworden bij het verlaten van de bus dat deze vergrendeld wordt met de Bearlock en de autosleutel, De sleutels draag ik aan elkaar in mijn broekzak, mijn ervaring is wanneer je deze los van elkaar meeneemt de kans groot is dat je er ééntje verliest. De sleutels uit je broekzak stelen gaat niet makkelijk, zeker niet als deze strak zit.
Op vakantie heeft mijn vrouw altijd een tweede setje sleutels mee als reserve. Thuis moet je de sleutels natuurlijk nooit beneden laten liggen wanneer je boven slaapt, zoek een plaats waar de eventuele inbreker niet direct gaat zoeken, waar je één setje sleutels voor gebruik van alle dag bewaard.
In ons geval zijn we 8 van de 10 keer samen onderweg, wanneer er even snel iets onderweg moet gebeuren blijft één van ons twee bij de bus. Thuis voor de deur bij het schoonmaken of inpakken staat deze op de bearlock. Uiteraard heeft niet iedereen de mogelijkheid om de bus voor de deur te hebben vanwege het feit dat je bijvoorbeeld op 5 hoog woont en/of er geen parkeer plaatsen beschikbaar zijn.
@allemaal:
Een Bearlock is natuurlijk geen garantie dat je bus niet gestolen wordt, krijgt het dievengilde in de gaten dat de bus een aantal dagen onbeheerd blijft dan wordt deze evengoed mee genomen. Het voorkomen van deze situaties is en blijft de kunst ook al ben je goed verzekerd je schiet er altijd bij in. Nu weet je wat je hebt, wanneer je wat nieuws moet aanschaffen is het altijd afwachten plus de tijd en energie die je er in moet stoppen om weer op pad te kunnen.
Moraal van het verhaal is eigenlijk dat je zo min mogelijk de gelegenheid moet geven dat ze je bus kunnen stelen....
Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)