Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slaapbank opties voor zelfbouw, hij komt achter bestuurder met tafel ertussen!

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
timo
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 apr 2017, 18:00

Slaapbank opties voor zelfbouw, hij komt achter bestuurder met tafel ertussen!

Bericht door timo »

Ik ga binnenkor beginnen aan 't bouwen van mijn campertje. Heb een T4 LWB uit 2001, met hoogdak.

Wil graag een setup maken zoals in de california exclusive, tafel achter bestuurdersstoel, daarachter slaapbankje.

Ik ben echter al heel lang aan 't puzzelen op wat voor bankjes geschikt zouden zijn, en het meest logisch is toch gewoon een california slaapbank uit een t4 of t5, op rails. Deze kan ik dan dubbelklappen, en een extra stuk bed op m'n tafeltje leggen. Dan heb ik een bed van 180x110. Voor ons prima.

Ik heb nu potentieel een T4 westfalia slaapbankje gevonden, maar mocht dit niet doorgaan, weten jullie nog andere zinvolle opties? Er is in NL niet zo heel veel verkrijgbaa wat geschikt zou zijn...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Slaapbank opties voor zelfbouw, hij komt achter bestuurder met tafel ertussen!

Bericht door Hanz »

Er zijn natuurlijk een heleboel mogelijkheden om zelf een bedbank te bouwen maar de vraag is of je de bank ook nodig hebt als goedgekeurde zitplaatsen tijdens de rit. Dan moet de bedbank namelijk aan de nodige eisen voldoen qua constructiesterkte en bevestiging (en gordels) en dat beperkt de mogelijkheden. Even zoeken op het forum want daar is al veel over geschreven.
Als je de bank alleen gebruikt om te slapen en te zitten tijdens stilstand dan kan je je fantasie de vrije loop laten. Ook over dat soort constructies is al het nodige geschreven op het forum.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
timo
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 apr 2017, 18:00

Re: Slaapbank opties voor zelfbouw, hij komt achter bestuurder met tafel ertussen!

Bericht door timo »

Thnx!

Zou 'm graag gebruiken om op te zitten, maar de RDW en diverse inbouwers hebben me laten weten dat dat simpelweg onmogelijk is, en ik GEEN goedkeuring ga krijgen voor welke bank dan ook om te gebruiken als zitplaatsen...
Plaats reactie