Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

deuk in achterbumper t5

vragen over de T5
Plaats reactie
paul t5
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2010, 01:18

deuk in achterbumper t5

Bericht door paul t5 »

Hallo

Ik heb een deuk in mijn bumper hoek gereden (een stuk uitstekend betonrand )
het is een gespoten bumper (gebroken wit) .Mijn vraag is kan je die er makkelijk uithalen hij zit in de rechter hoek en er zit voor de rest niks achter en er zit een klein scheurtje in. heeft iemand hier ervaring mee .
Ik zal proberen er een foto bij te zetten .

Vriendelijke groet Paul
Bijlagen
bumper t5 001.JPG
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: deuk in achterbumper t5

Bericht door SCOTT »

Is het dan niet beter om een afbraakbumper te zoeken , zodat je van je oude scheur afbent?
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: deuk in achterbumper t5

Bericht door vaniac »

Je kunt proberen om de deuk met een föhn zacht te maken en hem dan terug te drukken. De scheur kun je lijmen met speciale lijm voor PP (polypropyleen). Om te voorkomen dat de scheur verder gaat, moet je op het einde een klein gaatje boren (2 mm). Daarna kun je de schade met de juiste plamuur en lak weer herstellen.
Succes ermee!!!
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: deuk in achterbumper t5

Bericht door GerJol 716 »

Goed warm föhnen en dan die deuk terugduwen.
Of je het scheurtje ook wegkrijgt, misschien met de juiste plamuur/polyester.
Daarna de plek weer met spotrepair strak maken.

Edit @ Vaniac; zelfde gedachte :knipoog
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: deuk in achterbumper t5

Bericht door SCOTT »

GerJol 716 schreef: Of je het scheurtje ook wegkrijgt, misschien met de juiste plamuur/polyester.

Gerard
Dat blijft 'werken' met aftekenen als gevolg. De plastiek zet in warme tijden feller uit als de plamuur en of polyester, in koude tijden dus feller krimpen, met aftekenen tot gevolg.

Als je de bewerking plastiek-lassen kent, een carrosier kent die dat toepast ben je er zeker van dat je bumper goed blijft, anders zou ik zoeken naar een afbraakbumper.
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: deuk in achterbumper t5

Bericht door robertTREBOR »

afbraak bumper ? = denk gebruikte bumper ?

tijd voor inburgeringscursus in belgie voor mij :-)
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: deuk in achterbumper t5

Bericht door SCOTT »

robertTREBOR schreef:afbraak bumper ? = denk gebruikte bumper ?

Ja klopt Robert :toppie
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
superdort
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2009, 16:27

Re: deuk in achterbumper t5

Bericht door superdort »

Dit is makelijk te herstellen, Bumper demonteren en deuk met een verf fohn verwarmen (niet te warm anders kookblaasjes).
Doordat de kunstof een geheugen heeft gaat deze grotendeel uit zichzelf terug in de originele staat. Het scheurtje kan je lassen, daarna schuren en plamuren en lakken in de kleur. Ik spreek uit ervaring want dit soort schades is mijn dagelijks werk.

Gr Rico
paul t5
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2010, 01:18

Re: deuk in achterbumper t5

Bericht door paul t5 »

Bedankt voor jullie reactie,s ik heb hem vanaf de binnenkant met de fohn warm gemaakt terug geduwd en dat ging prima moet nog wel het scheurtje lijmen en op nieuw spuiten.

groet Paul
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: deuk in achterbumper t5

Bericht door Jakob G »

Hoi Rico,

Misschien met jou ervaring ben jij de man voor ons, we hebben ook een T3 waar ik zeer veel aan gedaan heb allen de buitenkant is totaal mislukt het nieuwe plaatwerk heb ik Owatrol CIP op gerold op de bus staat je hoeft niet te schuren dat kwam mij op dat moment goed uit moest het nieuwe plaat werk snel tegen weer invloeden beschermen, kon geen plek vinden om de bus fatsoenlijk op te knappen en nog het moet bij de flat gedaan worden.

Het kom er op neer de Owatrol laat van alle kanten los.

Je heb het ook over plamuren daar ben in een beetje benauwd voor je ziet vaak dat er toch vocht in getrokken is en het zaakje loslaat door de ontstane roest, waarom heb ik het daar over ik wilde van een rooster af, als het regent en er rijden vrachtwagens langs dan krijg je een hele golf water ik de keet en dat zorgde voor het door roesten, een buurman de dagelijks last voeg ik het er in te lassen helemaal foute boel het nieuwe plaatwerk wat ik er met belijd had in gelast is helemaal op nieuw gaan bobbelen ik wilde het niet plamuren dacht dan komt er uiteindelijk toch weer roest en daar zijn we allergisch voor.

Onze vraag aan jij als prof hoe krijgen we de bus weer mooi tot redelijk.

Groet,
Jakob G. Ps, kom jij het maar doen voor een geschikte prijs, Want we moeten hem verkopen om de T5 weer als camper in te richten.


superdort schreef:Dit is makelijk te herstellen, Bumper demonteren en deuk met een verf fohn verwarmen (niet te warm anders kookblaasjes).
Doordat de kunstof een geheugen heeft gaat deze grotendeel uit zichzelf terug in de originele staat. Het scheurtje kan je lassen, daarna schuren en plamuren en lakken in de kleur. Ik spreek uit ervaring want dit soort schades is mijn dagelijks werk.

Gr Rico
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie