Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
filter stuurbekrachtiging verstopt:rechts trekken? update
Re: filter stuurbekrachtiging verstopt:rechts trekken? update
Mm.. Dat vermoeden heb ik ook TsX. Ik ben inmiddels wel door het hele arsenaal heengegaan qua mogelijkheden. Toch moet er een oorzaak zijn en daaraan gekoppeld ook een oplossing. Echter welke....
Re: filter stuurbekrachtiging verstopt:rechts trekken? update
Goedeavond iedereen, lees al een tijdje mee op het forum, is echter mijn eerste post.
Een stuurhuis heeft altijd een nul stand, die echter niet altijd overeenkomt met de nulstand (rechtuitstand) van het stuur, wat soms over het hoofd wordt gezien. Als je vanuit rechtuit stand niet exact evenveel graden omwenteling naar links als rechts kan draaien, komt dus de nulstand van stuurhuis niet overeen met de rechtuitstand van de stuur. Misschien eens proberen ? Geert
Een stuurhuis heeft altijd een nul stand, die echter niet altijd overeenkomt met de nulstand (rechtuitstand) van het stuur, wat soms over het hoofd wordt gezien. Als je vanuit rechtuit stand niet exact evenveel graden omwenteling naar links als rechts kan draaien, komt dus de nulstand van stuurhuis niet overeen met de rechtuitstand van de stuur. Misschien eens proberen ? Geert
Re: filter stuurbekrachtiging verstopt:rechts trekken? update
dat kijken ze bij een deftige uitlijnservice wel na, daar laten die zich niet in vangen ;)
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Re: filter stuurbekrachtiging verstopt:rechts trekken? update
Alles is mogelijk, nee ik moet het anders formuleren; ik sluit niets als mogelijke oorzaak uit. Ik heb echter al eerder ik meen als topicstarter hieromtrent een vraag gepost of er een nulstand aanwezig is op het stuurhuis van een T5 en of dit wanneer dit niet overeenkomt met de daadwerkelijke rechtuitstand/sporing een afwijking zou kunnen genereren. Volgens de hydrauliekmannen geeft het stuurbekrachtigingssysteem geen noemenswaardige tegendruk (terug naar het nulpunt) zodat daardoor deze afwijking naar rechts veroorzaakt zou kunnen worden. Ik praat de techniekers alleen maar na in deze, maw is er iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?geertjen schreef:Goedeavond iedereen, lees al een tijdje mee op het forum, is echter mijn eerste post.
Een stuurhuis heeft altijd een nul stand, die echter niet altijd overeenkomt met de nulstand (rechtuitstand) van het stuur, wat soms over het hoofd wordt gezien. Als je vanuit rechtuit stand niet exact evenveel graden omwenteling naar links als rechts kan draaien, komt dus de nulstand van stuurhuis niet overeen met de rechtuitstand van de stuur. Misschien eens proberen ? Geert
Voordat het stuurhuis vervangen was is de bus op de brug gezet met de voorwielen op de draaiplaten (die gebruikt worden tijdens het uitlijnen) en, uiteraard met lopende motor, juist om na te gaan of - wanneer de band/ondergrondwrijving nihil is te bezien of er meer rechts- dan linkskracht werd gegenereerd door de bekrachtiging. Dit leek het geval niet te zijn maar omdat alle voor zover bekende factoren de revue al waren gepasseerd is als laatste besloten om dan maar voor een stuurhuisvervanging te gaan. Resultaat zoals gemeld niet afdoende.
Overigens meteen maar even gecontroleerd: de uitslag naar maximaal links is gelijk aan de uitslag maximaal naar rechts.
Re: filter stuurbekrachtiging verstopt:rechts trekken? update
Belletje naar pon doen ?
Volgens mij een veel voorkomend probleem.
Moeten hun toch wel een oplossing voor kunnen vinden.
Volgens mij een veel voorkomend probleem.
Moeten hun toch wel een oplossing voor kunnen vinden.