euh
als ik het mij goed herinner drijven die koppelingen niet de stuur bekrachtiging aan
zou ook gevaarlijk zijn als zo'n koppeling breekt dan heb je geen stuur bekrachtiging meer
volgens mij, tandwiel in distributie drijft hydropomp aan die drijft de dynamo aan (loopt een as door)
en die zou de airco aan kunnen drijven (heb ik niet)
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Wanneer distributieriem vervangen?
Re: Wanneer distributieriem vervangen?
plaatjes ter verduidelijking van de tandwieldistributie van de R5-motor
en de aandrijving van de dynamo en airco compressor (met tandriemkoppeling en vrijloop)


en de aandrijving van de dynamo en airco compressor (met tandriemkoppeling en vrijloop)


- Mickel Moen
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Wanneer distributieriem vervangen?
Ik kwam dit "zelfstudie" PDF tegen over de AXD-motor.
http://pierro777.free.fr/DOCVAG/2.5_TDI.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pierro777.free.fr/DOCVAG/2.5_TDI.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wanneer distributieriem vervangen?
maar als je geen airco hebt zit de dynamo op de plaats van de airco compressor
zo te zien en als ik het me goed herinner
zo te zien en als ik het me goed herinner
Re: Wanneer distributieriem vervangen?
Even een vraagje van een leek over dit onderwerp.
In mijn Duitse service boekje staat bij alle 180.000km : Torsionselastische Kupplung und Freilauf am Generatorantrieb und Klimakrompressorantrieb.
Ik denk dat jullie hier ook over spreken?
Mijn geïmporteerde T5 uit 2009 een 128 KW BPC motor, heeft Duitsland verlaten met 178.000 km. In het service boekje staat niks vermeld over het vervangen van deze aandrijving. Hij heeft inmiddels 234.000km op de teller staan.
Denken jullie dat ik dit op korte termijn moet laten of is het zelf te doen?
gr. Erik
In mijn Duitse service boekje staat bij alle 180.000km : Torsionselastische Kupplung und Freilauf am Generatorantrieb und Klimakrompressorantrieb.
Ik denk dat jullie hier ook over spreken?
Mijn geïmporteerde T5 uit 2009 een 128 KW BPC motor, heeft Duitsland verlaten met 178.000 km. In het service boekje staat niks vermeld over het vervangen van deze aandrijving. Hij heeft inmiddels 234.000km op de teller staan.
Denken jullie dat ik dit op korte termijn moet laten of is het zelf te doen?
gr. Erik