Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5 multivan camper van 6 naar 7 zitplaatsen?

vragen over de T5
Plaats reactie
arthur_t5
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2016, 20:09

t5 multivan camper van 6 naar 7 zitplaatsen?

Bericht door arthur_t5 »

Hallo forumleden, ik ben sinds kort in het bezit van een t5 multivan camper.
De camper heeft de mogelijkheid voor een 7e zitplaats maar dan moet ik het camperblokje eruit halen.
Ook heeft hij op dit moment 6 zitplaatsen op kenteken.

Ik zou graag willen kijken of het mogelijk is bij de rdw mijn zitplaatsen op kenteken weer op 7 te krijgen.
Ik denk eraan om een mini keukenblokje te maken van ongeveer 25x25 zodat deze tussen de bestuurders stoelen en de 2 tegengestede stoelen bevestigd wordt.
Op marktplaats zag ik een soortgelijke camper die 1 jaar terug tot camper gekeurt was met dus ook 7 zitplaatsen op kenteken.

Heeft iemand ervaring met deze opstelling? of tips hoe dit effectief te realiseren?

Die camper op marktplaats had ook geen tafel bij de achterklep, het bed werd gewoon gemaakt met de bank en de ingeklapte tegengestelde stoelen.

Alvast bedankt voor reacties, gr. Arthur
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t5 multivan camper van 6 naar 7 zitplaatsen?

Bericht door Multivan Generation »

Kun je in een maat van 25x25 een spoelbakje kwijt en een vast gemonteerd kookstel?
Hoe denk je genoeg vaste afsluitbare opbergruimte te creëren?
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 679
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: t5 multivan camper van 6 naar 7 zitplaatsen?

Bericht door Olaf »

Op kenteken krijgen zal het probleem niet zijn, maar of de belastingdienst er zo blij mee is......
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
freek
Berichten: 687
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: t5 multivan camper van 6 naar 7 zitplaatsen?

Bericht door freek »

Ik heb een multivan camper met 7 zitplaatsen op kenteken. Keukenblokje zelf ontworpen en gebouwd. Ontwerp is zeer geslaagd al zeg ik zelf: Met spoelbak, 1 pits brander en 2 uitklaptafelbladen waar je ruim met z' 4en aan kan zitten. Dit is ruimer dan in de standaard California. Zal vanavond wat foto's posten
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
arthur_t5
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2016, 20:09

Re: t5 multivan camper van 6 naar 7 zitplaatsen?

Bericht door arthur_t5 »

:jumpklap dat klinkt interessant, ben benieuwd naar je fotos
arthur_t5
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2016, 20:09

Re: t5 multivan camper van 6 naar 7 zitplaatsen?

Bericht door arthur_t5 »

Situatie nu is dat Ik 1b2b stoel in de opslag heb staan omdat op die plek het keukenblok nu staat.
Mn voorkeur gaat uit naar een opstelling met 2 b2b stoelen
Voorbeeld gewenste opstelling
Voorbeeld gewenste opstelling
freek
Berichten: 687
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: t5 multivan camper van 6 naar 7 zitplaatsen?

Bericht door freek »

hierbij de foto's. Nu is de auto ingericht voor 6 personen. Door de achterbank iets naar achteren te plaatsen en de 2e rij stoelen ook in de rijrichting ontstaat ruimte voor 3 personen op de achterbank. Het keukenblok voldoet uitstekend, evenals het koken op bio ethanol. Dit is op kleinere zeilboten ook gebruikelijk en was dit ook in de westfalia campers. We hebben bewust niet gekozen voor de wegwerp gaspatronen omdat deze niet goed uit veiligheidstest komen. Een losse gasfles mag ook niet omdat je dan een afgesloten bin moet hebben met ventilatie door de wagenvloer. En we wilden juist het keukenblokje overal op de wagenvloer kunnen bevestigen. De multivan rails is hiervoor ook bij uitstek geschikt. Voor ons is het de perfecte echte Multipurpose Vehicle: we kamperen met z'n vieren, naar buitenlandse sportwedstijden gaan we met z'n 6-en. Afgelopen vrijdag nog even alleen op en neer naar denemarken (1500 km) met lading en dan toch zelf je eten klaarmaken. Zaterdag een kinderfeestje en met z'n 7-en naar de bowlingbaan. De Multivan is ook voor ons de perfecte auto :jumpklap
Bijlagen
ingeklapt keukenblokje
ingeklapt keukenblokje
scharnierende deksels uitklappen: kookplaat en wasbak
scharnierende deksels uitklappen: kookplaat en wasbak
tafelblad uitklappen (aan beide zijden)
tafelblad uitklappen (aan beide zijden)
tanks voor schoon en vuil water; geen gasfles: kookplaat op bio ethanol (veilig en geen ruimte voor gasfles nodig)
tanks voor schoon en vuil water; geen gasfles: kookplaat op bio ethanol (veilig en geen ruimte voor gasfles nodig)
stekkeraansluiting voor elektrische kraan
stekkeraansluiting voor elektrische kraan
bevestiging keukenblok in vloer rail: keukenblok kan overal worden bevestigd; ook dwars
bevestiging keukenblok in vloer rail: keukenblok kan overal worden bevestigd; ook dwars
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
freek
Berichten: 687
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: t5 multivan camper van 6 naar 7 zitplaatsen?

Bericht door freek »

tot slot nog een foto van de hefdakhemel met 6 led spots. We hebben gekozen voor inbouw van een origineel electrisch california dak door Polyroof in Dransfeld (D). Naar mijn weten is dat het enige bedrijf die dat doet. Is niet de goedkoopste oplossing maar dan heb je ook wat. Polyroof heeft een paar verbeteringen tov de california aangebracht. Zo is de voorspoiler niet van aluminium en treden andere corrosieproblemen ook niet op. De ventilatieopeningen van de hemel zijn verplaatst naar beide zijkanten (incl bedieningspaneel). Polyroof vervaardigt hiervoor zelf interieurdelen. (de auto heeft overigens aan beide zijden schuifdeuren hetgeen ook natuurlijk ook niet mogelijk is bij de california)
Bijlagen
WP_20160419_0101.jpg
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
arthur_t5
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2016, 20:09

Re: t5 multivan camper van 6 naar 7 zitplaatsen?

Bericht door arthur_t5 »

Bedankt voor deze inspirerende fotos, Ik denk dat Ik iets soortgelijks ga bouwen. Vindt het een mooie oplossing zo. Zo kun je ook genakkelijk broodje eten of spelletje spelen onderweg of op camping.
Drenthe-Dakar
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2016, 17:32
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: t5 multivan camper van 6 naar 7 zitplaatsen?

Bericht door Drenthe-Dakar »

Wow! Dit is exact wat we zoeken.
We hebben afgelopen weekeind onze T5 Multivan gekocht, en sinds twee dagen zijn we lid van dit forum.

Dank voor de info.

PS, ik zal ons nog even netjes voorstellen;-)

cheers, Arne
Meer Schik met een oud Brik!
(en een Multivan :-))
Plaats reactie