Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koppeling

vragen over de T5
Plaats reactie
bas 297
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:45
Locatie: Hoofddorp

koppeling

Bericht door bas 297 »

tja de eerste x terug naar de garage voor wat dingetjes,en de klacht van de koppeling,na een week weer opgehaald en kreeg te horen dat er niks met de koppeling was ! ik weer rijden ,weer als hij koud is ,weer klote , stoten etc ik weer bellen,nou bas zei co borst breng hem maar,er komt een nieuwe koppeling in ! ,vorige week gebracht en eindelijk belden ze donderdag ! er is niks mis met de koppeling! ik werd boos en zei dat ik niet gek ben,en er werd weer gezocht en gekeken,en ik dacht gisteren de bus weer op te halen en belde vrijdag naar co zelf,co zei het is niet goed met je bus ! er moet een heel nieuw vliegwiel in ! tja ik ben dus toch echt niet gek ! ,maar hoop hem van de week weer op te halen ,want de t4 die ik nu heb is niks ,vergeleken bij mijn t5,je !

gr bas 200 / 297
ben der weer , ..........was rustig zeker zonder mij ? gr bas
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: koppeling

Bericht door heemskerk »

bas 297 schreef:tja de eerste x terug naar de garage voor wat dingetjes,en de klacht van de koppeling,na een week weer opgehaald en kreeg te horen dat er niks met de koppeling was ! ik weer rijden ,weer als hij koud is ,weer klote , stoten etc ik weer bellen,nou bas zei co borst breng hem maar,er komt een nieuwe koppeling in ! ,vorige week gebracht en eindelijk belden ze donderdag ! er is niks mis met de koppeling! ik werd boos en zei dat ik niet gek ben,en er werd weer gezocht en gekeken,en ik dacht gisteren de bus weer op te halen en belde vrijdag naar co zelf,co zei het is niet goed met je bus ! er moet een heel nieuw vliegwiel in ! tja ik ben dus toch echt niet gek ! ,maar hoop hem van de week weer op te halen ,want de t4 die ik nu heb is niks ,vergeleken bij mijn t5,je !

gr bas 200 / 297

Hey Bas,

Ik heb denk ik hetzelfde euvel; wanneer m'n T5 koud is (vooral na een paar dagen stilstaan) dan klappert ie ook wanneer ik de koppeling laat opkomen. Na een paar kilometer, wanneer de motortemperatuur oploopt wordt het minder. Even de koppeling licht laten slippen versnelt het laten verdwijnen van het bonkerig, klapperend gevoel bij het op laten komen van de koppeling. Dit euvel is in de eerste versnelling het meest voelbaar. Het gekke is dat ik het bij m'n vorige T4 precies het zelfde had. Zodra de temp. oploopt is het geheel verdwenen. Dacht eerst aan een lekke keerring en daardoor een 'vette plek'op de plaat maar dat verdwijnt mijns inziens niet na een 10 minuten.... Wanneer jij het ook uitsluitend bij een koude motor hebt waarom zou het (tweemassa) vliegwiel dit na warm worden van de motor niet meer hebbben?
Met m'n koppeling zelf is qua werking niets mis. 70.000 km en rustige rijstijl.
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: koppeling

Bericht door InfoMuis »

heemskerk schreef: Hey Bas,

Ik heb denk ik hetzelfde euvel; wanneer m'n T5 koud is (vooral na een paar dagen stilstaan) dan klappert ie ook wanneer ik de koppeling laat opkomen. Na een paar kilometer, wanneer de motortemperatuur oploopt wordt het minder. Even de koppeling licht laten slippen versnelt het laten verdwijnen van het bonkerig, klapperend gevoel bij het op laten komen van de koppeling. Dit euvel is in de eerste versnelling het meest voelbaar. Het gekke is dat ik het bij m'n vorige T4 precies het zelfde had. Zodra de temp. oploopt is het geheel verdwenen. Dacht eerst aan een lekke keerring en daardoor een 'vette plek'op de plaat maar dat verdwijnt mijns inziens niet na een 10 minuten.... Wanneer jij het ook uitsluitend bij een koude motor hebt waarom zou het (tweemassa) vliegwiel dit na warm worden van de motor niet meer hebbben?
Met m'n koppeling zelf is qua werking niets mis. 70.000 km en rustige rijstijl.
Ik heb het ook een beetje. Heb eens iets gelezen hier over oxide vorming op de koppelingsplaat als hij een paar dagen stil staat. Dan iemand dat bevestigen ?
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: koppeling

Bericht door pieters »

Hallo Wjwellers,

Vooral bij vochtig weer heb ik er erg veel last van.
Vanaf het begin was de werking van de koppeling en vliegwiel slecht.
Ben steeds met een kluitje in het riet gestuurd.
Maar dat dit fenomeen zich nog steeds voordoet dat verbaasd me eigenlijk wel.
Die van mij is van 2005.
Maar goed met heel veel rijbeleid, heb ik het inmiddels tot 140000km gebracht. Af en toe begint er even een lager van de koppeling te piepen. Het zal wel een keer stranden binnenkort maar dat wacht ik dan wel af.

Volkswagen denkt nog steeds dat het goedkoper is,problemen steeds op de klanten af te wentelen,dan de problemen zelf op te lossen.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het nog steeds een erg fijne auto vind.
Maar de hooghartigheid en de arrogantie van Pon en de dealers daar ben ik helemaal helemaal klaar mee. Sorry hoor.

Veel succes allemaal.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: koppeling

Bericht door painter »

bas 297 schreef:tja de eerste x terug naar de garage voor wat dingetjes,en de klacht van de koppeling,na een week weer opgehaald en kreeg te horen dat er niks met de koppeling was ! ik weer rijden ,weer als hij koud is ,weer klote , stoten etc ik weer bellen,nou bas zei co borst breng hem maar,er komt een nieuwe koppeling in ! ,vorige week gebracht en eindelijk belden ze donderdag ! er is niks mis met de koppeling! ik werd boos en zei dat ik niet gek ben,en er werd weer gezocht en gekeken,en ik dacht gisteren de bus weer op te halen en belde vrijdag naar co zelf,co zei het is niet goed met je bus ! er moet een heel nieuw vliegwiel in ! tja ik ben dus toch echt niet gek ! ,maar hoop hem van de week weer op te halen ,want de t4 die ik nu heb is niks ,vergeleken bij mijn t5,je !

gr bas 200 / 297
Toevallig een Reflex van 2006, Highline ?? met grijs/blauw leer ?
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
bas 297
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:45
Locatie: Hoofddorp

Re: koppeling

Bericht door bas 297 »

hey painter !

nee ,niet jouw oude bus maar een gewone standaard lwb van 2005 ,ik hoop hem van de week terug te hebben,jou oude staat er nog volgens mij... wel hele mooie bus,maar viel net in de bpm regeling,dus voor mij te duur,die van mij is van juni 2005 dus zonder bpm en nu net 73000 km gelopen,

gr bas 200/297
ben der weer , ..........was rustig zeker zonder mij ? gr bas
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: koppeling

Bericht door robindekeiser »

ik heb er ook last van, alleen bij echt koude motor, maar het is zo weg... Had er vd zomer trouwens geen last van.

heb het al sinds dat ik de bus heb, dacht dat de koppeling het niet lang zou houden maar ik heb er nu 80k mee gereden, nog steeds goed.
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
bas 297
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:45
Locatie: Hoofddorp

Re: koppeling

Bericht door bas 297 »

yep ! ik heb hem vanavond weer opgehaald,nieuw vliegwiel erin,en radio gemaakt,gewoon weer toppie ,voor zover ik het kan merken,goed afgewerkt ,toppie service daar in heerhugowaard !

gr bas 200 :T54LIFE :driveT5
ben der weer , ..........was rustig zeker zonder mij ? gr bas
Plaats reactie