Bij de T4 hing er een blauw draadje met stekker onder de zekeringkast wat dus de D+ aansluitng voor de Cyrix battrijscheider was.
Hangt er bij de T5 ook ergens zoiets?
Of moet je dan echt vanaf de dynamo?
Alvast bedankt.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
2e accu D+ ?
2e accu D+ ?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: 2e accu D+ ?
Zit er wel een accu onder je stoel Harry? Of wil je er zelf 1 plaatsen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: 2e accu D+ ?
Wil er zelf eentje plaatsen...maar kan dat wel i.v.m Canbus of zo?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: 2e accu D+ ?
Kan, wanneer je dit nieuwe laadcircuit buiten het CAN-systeem houdt. Dus rechtstreeks vanaf de accu aftakken en de D+ vanaf de dynamo. Niet in het bestaande systeem proberen te integreren maar een parallel circuit bouwen dan gaat het prima.
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: 2e accu D+ ?
Ik heb wel een zwaardere dynamo!
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: 2e accu D+ ?
Bedankt mannen!
Weet nu hoe en wat.
Jeroen,ik had in de T4 een 120 amp.AGM..die gaat in de T5
grt.Harry
Weet nu hoe en wat.
Jeroen,ik had in de T4 een 120 amp.AGM..die gaat in de T5
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Multivan Generation
- Berichten: 33712
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 2e accu D+ ?
@ Harry,
kijk even onder je linker stoelconsole.
Het zou zo maar kunnen zijn,
dat daar al een dikke(afgeïsoleerde) rode draad loopt,
die voor jouw doel bedoeld is.
kijk even onder je linker stoelconsole.
Het zou zo maar kunnen zijn,
dat daar al een dikke(afgeïsoleerde) rode draad loopt,
die voor jouw doel bedoeld is.
Re: 2e accu D+ ?
Aanvulling: Wanneer je toch bezig bent: maak een extra switch onder je stoel bij de tweede accu waarmee je het relais zonder draaiende motor (of rustspanning bij het slimme relais) toch kunt bekrachtigen. Ideaal wanneer de primaire accu eens leeggetrokken is en je tóch kunt starten zonder externe bron..