Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Moet er ook aan geloven.....
Re: Moet er ook aan geloven.....
En een keuken?
En je betaalt natuurlijk wel gewoon wegenbelasting voor een camper. Renteverlies 100 euro per jaar, afschrijving neemt toe, extra brandstof.
In jouw geval zal de terugverdientijd redelijk kort zijn, maar geen 15 maanden.
En je betaalt natuurlijk wel gewoon wegenbelasting voor een camper. Renteverlies 100 euro per jaar, afschrijving neemt toe, extra brandstof.
In jouw geval zal de terugverdientijd redelijk kort zijn, maar geen 15 maanden.
Re: Moet er ook aan geloven.....
Hallo,
Zit even mee te lezen
Denken jullie niet te moeilijk, moet je het niet zo zien als je
een gat in het dak hebt geboord en iedereen zegt dat moet je niet doen
waarom niet? als je hem verkoopt zit de volgende eigenaar met het
gat, dus zowat
En € 154,00 PER MAAND voor een MULTIVAN houderschap belasting
is te veel voor de gewone man om de hobby uit tevoeren mijn inziens ( moeders
)
En je maakt de Bus completer om hem in te zetten voor de Family denk ik, maar wie ben ik.
Zit even mee te lezen
Denken jullie niet te moeilijk, moet je het niet zo zien als je
een gat in het dak hebt geboord en iedereen zegt dat moet je niet doen
waarom niet? als je hem verkoopt zit de volgende eigenaar met het
gat, dus zowat
En € 154,00 PER MAAND voor een MULTIVAN houderschap belasting
is te veel voor de gewone man om de hobby uit tevoeren mijn inziens ( moeders

En je maakt de Bus completer om hem in te zetten voor de Family denk ik, maar wie ben ik.
Mvg Peter
Oud worden is mooi,maar oud zijn is.......?
Oud worden is mooi,maar oud zijn is.......?
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Moet er ook aan geloven.....
Dat zie je toch verkeerd denk ik....Joop schreef:En een keuken?
En je betaalt natuurlijk wel gewoon wegenbelasting voor een camper. Renteverlies 100 euro per jaar, afschrijving neemt toe, extra brandstof.
In jouw geval zal de terugverdientijd redelijk kort zijn, maar geen 15 maanden.
De wegenbelasting voor een camper (mits je aan de regeltjes voldoet) is 25% van het normale tarief (al snel 1000-1200 euro voordeel per jaar)
De afschrijving op een camper neemt juist niet toe omdat een camper doorgaans een behoorlijk stuk duurder is dan een even oude niet-camper T4.
Extra brandstof..... ja, een tikkie, maar dat maakt de winst in wegenbelasting tig keer goed....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Moet er ook aan geloven.....
En daarom rijden we dus camperRoger B. schreef:Dat zie je toch verkeerd denk ik....Joop schreef:En een keuken?
En je betaalt natuurlijk wel gewoon wegenbelasting voor een camper. Renteverlies 100 euro per jaar, afschrijving neemt toe, extra brandstof.
In jouw geval zal de terugverdientijd redelijk kort zijn, maar geen 15 maanden.
De wegenbelasting voor een camper (mits je aan de regeltjes voldoet) is 25% van het normale tarief (al snel 1000-1200 euro voordeel per jaar)
De afschrijving op een camper neemt juist niet toe omdat een camper doorgaans een behoorlijk stuk duurder is dan een even oude niet-camper T4.
Extra brandstof..... ja, een tikkie, maar dat maakt de winst in wegenbelasting tig keer goed....








RUBBEREXPRESS
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Moet er ook aan geloven.....
Dat zeg ik toch
voor mij niet interessant, in DLD geen voordeel voor camperombouw volgens mij en ik rij voor 430 per jaar op geel
Bovendien zou ik de honden niet meer kwijt kunnen als al die zooi continu mee moest (kasten, bedden, was en kookgelegenheid enz) 



Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....
en daar boven op,
een multivan met een kwalitatief goed hefdak,
en voorzien van climatronic voor en achter is origineel nooit geleverd,
dus zeer zeer zeldzaam
Een originele california coach heeft weinig afschrijving.
Bij een multivan met hefdak, zal dat misschien iets hoger liggen,
maar die heeft ook veel meer luxe,
en een gewichtsvoordeel ten op zichte van een camper van ruim 300 kg
Dus ook goedkoper te rijden qua verbruik..
een multivan met een kwalitatief goed hefdak,
en voorzien van climatronic voor en achter is origineel nooit geleverd,
dus zeer zeer zeldzaam


Een originele california coach heeft weinig afschrijving.
Bij een multivan met hefdak, zal dat misschien iets hoger liggen,
maar die heeft ook veel meer luxe,
en een gewichtsvoordeel ten op zichte van een camper van ruim 300 kg

Dus ook goedkoper te rijden qua verbruik..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Moet er ook aan geloven.....
Onze hond heeft een luxe bed hahaRoger B. schreef:Dat zeg ik tochvoor mij niet interessant, in DLD geen voordeel voor camperombouw volgens mij en ik rij voor 430 per jaar op geel
Bovendien zou ik de honden niet meer kwijt kunnen als al die zooi continu mee moest (kasten, bedden, was en kookgelegenheid enz)
RUBBEREXPRESS
Re: Moet er ook aan geloven.....
Je betaalt dan dus niet 132 euro per maand, maar 132-99= 33 euro. Je besparing is dus 99 euro. 2000/99= 20 maanden terugverdientijd (en dus geen 15 maanden: 2000/132)Dat zie je toch verkeerd denk ik....
De wegenbelasting voor een camper (mits je aan de regeltjes voldoet) is 25% van het normale tarief (al snel 1000-1200 euro voordeel per jaar)
Dat snap ik niet. Op elke auto schrijf je af. Als je 2000 euro materiaal aan een auto toevoegt, ga je op die 2000 ook afschrijven. Die ga je toch nooit weer helemaal "terugverdienen"De afschrijving op een camper neemt juist niet toe omdat een camper doorgaans een behoorlijk stuk duurder is dan een even oude niet-camper T4.
En zeker niet als de ombouw niet op professionele wijze is gedaan.
Misschien redeneer ik niet helemaal goed, maar schiet er maar gaten in.
En de uitkomst wordt natuurlijk veel ongunstiger als je nog van grijs naar geel moet (die "pijn" had de topicstarter al een keer genomen) en nog geen interieur hebt. Zit je zo aan vele duizenden euro's. Bij een investering van 5000 euro is de terugverdientijd 50 maanden oftewel dik vier jaar. Als je toch al een camper wilde, prima, maar anders?
Laatst gewijzigd door Joop op 31 dec 2008, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Moet er ook aan geloven.....
Ahum..dat klopt natuurlijk, dat was er een in de categorie "reken je rijk"....nouja, zolang rij ik de bus nog (zeker) wel, als het aan mij ligt.Joop schreef:Je betaalt dan dus niet 132 euro per maand, maar 132-99= 33 euro. Je besparing is dus 99 euro. 2000/99= 20 maanden terugverdientijd (en dus geen 15 maanden: 2000/132)
En ook zul je afschrijven op de investering. In denk echter toch dat het plaatsen van een hefdak (in mijn geval) weldegelijk een flinke opwaardering zal zijn (ervan uitgaande dat er alleen het kwarttarief betaald hoeft te gaan worden).
En wel omdat -zoals iemand al aangaf- een Multivan op geel wel heel leuk en lux is, maar er tegelijk vaste lasten aan hangen waar je niet vrolijk van wordt.
(Verzekering kost ook een leuke cent). Maw daar staan niet zo heel veel mensen voor in de rij.
Een MV II met hefdak op camperkenteken echter (die inbouw van het dak gaat echt wel professioneel hoor) is toch "iets" gewilder.
En de eisen die je stelt aan de inrichting, oke, het mooiste is natuurlijk "het origineel". Dan heb je het puur over het uitelijk, want uiteindelijk is het echt niet per definitie ook de meest practische. (Kookplaat op Spiritus...om er maar een te noemen)
Uiteindelijk is een camper vooral bedoeld om er zelf zoveel mogelijk practisch nut van te hebben, en voor mij is niet zozeer de vraag wat een ander er voor gaat geven over "X" jaar. Vandaar ook dat ik de inrichting zelf maak.
Je zou ook nog kunnen aanvoeren dat het aanschaffen van een CC "niet te betalen is", en dat je, door op deze wijze naar je doel toe te bouwen de kosten kunt spreiden over meerdere jaren.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Moet er ook aan geloven.....
Het plaatsen van een hefdak is wel een opwaardering, maar wil niet zeggen dat je er niet op afschrijft. Er is niets aan een auto dat zijn waarde houdt. Hoe ouder, hoe minder waard (behalve bij sommige echte klassiekers, zoals een Sambabus).
Ik snap best de voordelen van een camper, maar als je gaat rekenen, moet je niet maar één aspect meenemen.
En hoe zit het ook weer met de BPM en de wegenbelasting in de toekomst? Ben niet helemaal bij, maar dacht we op weg waren naar rekeningrijden. BPM wordt afgebouwd, wegenbelasting wordt veel lager of verdwijnt. Het voordeel is dan zelfs helemaal weg.
Ik snap best de voordelen van een camper, maar als je gaat rekenen, moet je niet maar één aspect meenemen.
En hoe zit het ook weer met de BPM en de wegenbelasting in de toekomst? Ben niet helemaal bij, maar dacht we op weg waren naar rekeningrijden. BPM wordt afgebouwd, wegenbelasting wordt veel lager of verdwijnt. Het voordeel is dan zelfs helemaal weg.
Re: Moet er ook aan geloven.....
Zelfbouw campers worden zelden meer waard, integendeel bijna alle camperprojecten eindigen in een drastische waarde vermindering omdat toch uit praktische of financiele gronden compromissen worden doorgevoerd die bij een fabriekscamper niet zijn gemaakt.
Kijk maar eens op de diverse verkoopsites naar zelfbouw projecten en dan zie je dat die eigenlijk niets of bijna niets waard zijn.
Er zijn uiteraard uitzonderingen (Peter) maar ja die kent het woord compromis ook niet.
Maar en dat is natuurlijk iets heel anders, als je het leuk vind om te doen dan kan je er veel plezier aan beleven en levert het in ieder geval lagere maandlasten op. Het blijft altijd een kleine wens van mij om zelf ook eens wat te gaan bouwen en dan eventuele waarde vermindering maar voor lief te nemen. "Een hobby kost nu eenmaal geld"
Veel succes!!
Leo
Kijk maar eens op de diverse verkoopsites naar zelfbouw projecten en dan zie je dat die eigenlijk niets of bijna niets waard zijn.
Er zijn uiteraard uitzonderingen (Peter) maar ja die kent het woord compromis ook niet.
Maar en dat is natuurlijk iets heel anders, als je het leuk vind om te doen dan kan je er veel plezier aan beleven en levert het in ieder geval lagere maandlasten op. Het blijft altijd een kleine wens van mij om zelf ook eens wat te gaan bouwen en dan eventuele waarde vermindering maar voor lief te nemen. "Een hobby kost nu eenmaal geld"
Veel succes!!
Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Re: Moet er ook aan geloven.....
Bus van 95 met 3 ton waarde? 1500 euro zelfde bus met camper kenteken? 5000 euro minimaal weet wat ik beurde voor me groene wat puur nog casco was met kenteken. Koop maar es een westfalia van 93 inderdaad onder de 9000 niette vinden met hoop werk roest en kmLeo45 schreef:Zelfbouw campers worden zelden meer waard, integendeel bijna alle camperprojecten eindigen in een drastische waarde vermindering omdat toch uit praktische of financiele gronden compromissen worden doorgevoerd die bij een fabriekscamper niet zijn gemaakt.
Kijk maar eens op de diverse verkoopsites naar zelfbouw projecten en dan zie je dat die eigenlijk niets of bijna niets waard zijn.
Er zijn uiteraard uitzonderingen (Peter) maar ja die kent het woord compromis ook niet.
Maar en dat is natuurlijk iets heel anders, als je het leuk vind om te doen dan kan je er veel plezier aan beleven en levert het in ieder geval lagere maandlasten op. Het blijft altijd een kleine wens van mij om zelf ook eens wat te gaan bouwen en dan eventuele waarde vermindering maar voor lief te nemen. "Een hobby kost nu eenmaal geld"
Veel succes!!
Leo


RUBBEREXPRESS
Re: Moet er ook aan geloven.....
Weet jij wanneer dit wordt ingevoerd ? Ik weet alleen dat men daar al jaren over praat, en dat de raderen van de politiek langzaam draaien......vooral zolang er nu nog gigantisch wordt "verdiend" aan de huidige geheven WB.Joop schreef:En hoe zit het ook weer met de BPM en de wegenbelasting in de toekomst? Ben niet helemaal bij, maar dacht we op weg waren naar rekeningrijden. BPM wordt afgebouwd, wegenbelasting wordt veel lager of verdwijnt. Het voordeel is dan zelfs helemaal weg.
Wat dat betreft blijft het ook een gok, maar 1 ding is zeker, tot die tijd hebben we profijt van het hefdak.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Moet er ook aan geloven.....
Joop schreef:Het plaatsen van een hefdak is wel een opwaardering, maar wil niet zeggen dat je er niet op afschrijft. Er is niets aan een auto dat zijn waarde houdt. Hoe ouder, hoe minder waard (behalve bij sommige echte klassiekers, zoals een Sambabus).
Ik snap best de voordelen van een camper, maar als je gaat rekenen, moet je niet maar één aspect meenemen.
En hoe zit het ook weer met de BPM en de wegenbelasting in de toekomst? Ben niet helemaal bij, maar dacht we op weg waren naar rekeningrijden. BPM wordt afgebouwd, wegenbelasting wordt veel lager of verdwijnt. Het voordeel is dan zelfs helemaal weg.
Wat blijft (hoop ik) is de voordelige kampeerautoverzekering. Ik betaal ongeveer 450,-- per jaar voor all risk.
Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Re: Moet er ook aan geloven.....
Dus ook daar bespaar ik 550 euro per jaar ( betaal nu bijna 1000 euro all risk)
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air