Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Moet er ook aan geloven.....
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Moet er ook aan geloven.....
Ik adviseer je toch om minimaal drie (liefst 4) dakdragers te monteren. Neem aan dat het oude dak ook nog onder de polyester kap gemonteerd zit. Uiteindelijk komt die 125 kg toch op de 4 punten uit. Als je dat gewicht op 6 punten (of 8) kunt verdelen dan heb je helemaal geen punt belasting meer.
In ieder geval was ik blij met mijn drie dakdragers. Had er het liefste zelfs toch 4 willen hebben, maar was helaas op korte termijn niet te regelen.
Succes met halen in ieder geval
Rene
In ieder geval was ik blij met mijn drie dakdragers. Had er het liefste zelfs toch 4 willen hebben, maar was helaas op korte termijn niet te regelen.
Succes met halen in ieder geval
Rene
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....
@ René,
hij heeft een reeds gedemonteerd dak gekocht,
zie ook de posting op de eerste pagina,
dus zonder donordak..
hij heeft een reeds gedemonteerd dak gekocht,
zie ook de posting op de eerste pagina,
dus zonder donordak..

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Moet er ook aan geloven.....
als het wind stil is, is het te doen
als je niet harder rijdt dan 50 is het te doen
ik heb een keer een vloerplaat op 3 liggers gehad, met banden vast gezet
beetje veel wind en hoppaaaaaaaaaaaaaaaaaa alles er af
ik raad dus aan om meerdere dragers te gebruiken en goede spanbanden(bevestigen onderzijde bus)

als je niet harder rijdt dan 50 is het te doen

ik heb een keer een vloerplaat op 3 liggers gehad, met banden vast gezet
beetje veel wind en hoppaaaaaaaaaaaaaaaaaa alles er af

ik raad dus aan om meerdere dragers te gebruiken en goede spanbanden(bevestigen onderzijde bus)

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Moet er ook aan geloven.....
Jongens bedankt voor het meedenken ! Het is allemaal heel goed gegaan.
Ik had wel een lekker dagje uitgezocht, vanmorgen ijzelde het hier, ik dacht dat wordt helemaal niks !
Op de Duitse Autobahn viel het gelukkig allemaal mee, alhoewel het er grijs uitzag :

Eenmaal aangekomen in de T3 / T4 hemel :

was het allemaal vrij snel bekeken, en het spul ingeladen.
De "Ludolfs", want dat waren het, waren nog gecharmeerd ook van mijn "laadconstructie"...."Super....der hat nachgedacht....""
(Alsof je eerst 300km rijdt om zo'n dak te gaan halen, en dan ter plekke pas gaat nadenken over hoe je het mee gaat krijgen !)


Ben wel heel blij (bedankt Peter !) dat ik NIET -zoals ik eerst van plan was- met de aanhanger ben gegaan, had veeeel langer geduurd en veel meer peut gekost ! Uiteindelijk ging het met de 2 dakdragers prima, gewicht van alleen de polyester viel me erg mee. Ik had de voorste dakdrager ter plaatse van de voorste deuropeningen zitten, daar vallen ze toch wat beter "om de rand" en voor wordt er ook het hardste aan getrokken natuurlijk.
Rene, de "puntbelasting" ging me meer om de polyester (vandaar de plank tussen de dragers) dan om het dak van de bus, dit werkte echt prima.
Afijn, om 10.00 uur vertokken, bij thuiskomst al het zout erafgespoten, afgetankt (speciaal voor Joop, voor een volledige nacalculatie) en om 17.00 uur thuis.

600km gereden, en wat ging erin aan diesel :

Ooooeeeeehhhhhaaaahhhhhaaaaa !!!!! i love this bus !!!! 600km, 95km/h gemiddeld, verbruik 1 op 13,65
Dus, weer een goed bestede dag, en op naar de volgende ronde...

Ik had wel een lekker dagje uitgezocht, vanmorgen ijzelde het hier, ik dacht dat wordt helemaal niks !
Op de Duitse Autobahn viel het gelukkig allemaal mee, alhoewel het er grijs uitzag :

Eenmaal aangekomen in de T3 / T4 hemel :

was het allemaal vrij snel bekeken, en het spul ingeladen.
De "Ludolfs", want dat waren het, waren nog gecharmeerd ook van mijn "laadconstructie"...."Super....der hat nachgedacht....""
(Alsof je eerst 300km rijdt om zo'n dak te gaan halen, en dan ter plekke pas gaat nadenken over hoe je het mee gaat krijgen !)


Ben wel heel blij (bedankt Peter !) dat ik NIET -zoals ik eerst van plan was- met de aanhanger ben gegaan, had veeeel langer geduurd en veel meer peut gekost ! Uiteindelijk ging het met de 2 dakdragers prima, gewicht van alleen de polyester viel me erg mee. Ik had de voorste dakdrager ter plaatse van de voorste deuropeningen zitten, daar vallen ze toch wat beter "om de rand" en voor wordt er ook het hardste aan getrokken natuurlijk.
Rene, de "puntbelasting" ging me meer om de polyester (vandaar de plank tussen de dragers) dan om het dak van de bus, dit werkte echt prima.
Afijn, om 10.00 uur vertokken, bij thuiskomst al het zout erafgespoten, afgetankt (speciaal voor Joop, voor een volledige nacalculatie) en om 17.00 uur thuis.

600km gereden, en wat ging erin aan diesel :

Ooooeeeeehhhhhaaaahhhhhaaaaa !!!!! i love this bus !!!! 600km, 95km/h gemiddeld, verbruik 1 op 13,65
Dus, weer een goed bestede dag, en op naar de volgende ronde...

Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....


...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Moet er ook aan geloven.....
Oja......
Er lag nog 1 compleet dak !!!!! (met in ieder geval ook nog de hemel gemonteerd erin).
Weet echter niet of het nog te koop was, heb je interesse, het adres is:
http://www.busuniversum.de
Er lag nog 1 compleet dak !!!!! (met in ieder geval ook nog de hemel gemonteerd erin).
Weet echter niet of het nog te koop was, heb je interesse, het adres is:
http://www.busuniversum.de
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Moet er ook aan geloven.....
Weet je wat de kilometerprijs is van je bus? Niet alleen de brandstofkosten tellen......Afijn, om 10.00 uur vertokken, bij thuiskomst al het zout erafgespoten, afgetankt (speciaal voor Joop, voor een volledige nacalculatie) en om 17.00 uur thuis.
En dan ook eens 7 werkbare uren verloren :-)
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....
Die Joop!Joop schreef:En dan ook eens 7 werkbare uren verloren :-)
Je bent er blijkbaar (nog) niet aan toe

Ik ben opgehouden met uren te tellen,
als je daar aan gaat beginnen,
dan is het hek van de dam..
Het is ook hobby he..
Als jij naar het toilet gaat,
dan is dat ook een 0,25 uur aan werkbare tijd verloren,
de koffie daar nog eens bij etc ...




...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Moet er ook aan geloven.....
Uren telle????????
en ik doe een gokje
http://www.busuniversum.de/ is ook http://stores.ebay.de/Vw-Bus-Ersatzteile
en nog een gokje daar ligt elke week wel een dakje en daar kan je rond de 1000 euro aan een knap binneboeltje multivan komen







http://www.busuniversum.de/ is ook http://stores.ebay.de/Vw-Bus-Ersatzteile
en nog een gokje daar ligt elke week wel een dakje en daar kan je rond de 1000 euro aan een knap binneboeltje multivan komen

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....
idd matje 

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Moet er ook aan geloven.....
ps rij je de volgende keer weer daar naar toe neem dan onderdelen mee
scheelt weer in de verzend kosten
scheelt weer in de verzend kosten

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Moet er ook aan geloven.....
Even voor de duidelijkheid: ik ben niet begonnen met rekenen. Doe ik zelf ook nooit als het om hobby's gaat. En ik heb hele dure hobby's. Maar als je toch gaat rekenen......Hou je zelf dan niet voor de gek.
Re: Moet er ook aan geloven.....
Jongens, laten we niet flauw gaan doen.. uren tellen we niet, het is tenslotte idd hobby. 
Als je alles wat je zelf kunt zou moeten laten doen, is het zowiezo onbetaalbaar dus daar hoeven we het niet over te hebben.
Ik tel alleen de centen die ik uitgeef, in verhouding tot de wegenbelasting die ik anders kwijtben.
En daarbij maak ik iets wat "niet te koop is".
Uren zijn er weer de nodige gemaakt, de verstevigingsprofielen zitten met hele sterke kit vast in zo'n bus.
Degene die dit eruit haalt bepaalt "wat ervan over blijft". Ik heb een reeds gedemonteerd dak gekocht, soms worden ze ook aangeboden met het oude dak van de bus er nog aan vast. Dan moet je zelf alles demonteren. Nou viel het bij mij gelukkig allemaal wel mee, maar moest toch het nodige rechtkloppen, richten, ontkitten etc.

Overigens is het allemaal betrekkelijk is m.b.t. die kit, de delen die met Sikaflex 221 vastgekit moeten worden, moeten van te voren worden behandeld met een activator. Echter al het plaatwerk van de verstevigingsprofielen is van verzinkt staalplaat, en zijn vervolgens gepoedercoat. De hechting op verzinkte staalplaat is echter slecht (je moet dit eigenlijk eerst licht aanstralen). Dus wat je hier ook ziet is dat de kit met poedercoatlaag en al van het verzinkte plaatwerk afkomt.

Nadat de verstevingsprofielen allemaal licht zijn gestraald heb ik ze gespoten in de kleur van de bus. Ze hebben normaalgesproken een donkergrijze kleur, ik vond het echter wel chique om ze de kleur van de bus te geven....


Als je alles wat je zelf kunt zou moeten laten doen, is het zowiezo onbetaalbaar dus daar hoeven we het niet over te hebben.
Ik tel alleen de centen die ik uitgeef, in verhouding tot de wegenbelasting die ik anders kwijtben.
En daarbij maak ik iets wat "niet te koop is".
Uren zijn er weer de nodige gemaakt, de verstevigingsprofielen zitten met hele sterke kit vast in zo'n bus.
Degene die dit eruit haalt bepaalt "wat ervan over blijft". Ik heb een reeds gedemonteerd dak gekocht, soms worden ze ook aangeboden met het oude dak van de bus er nog aan vast. Dan moet je zelf alles demonteren. Nou viel het bij mij gelukkig allemaal wel mee, maar moest toch het nodige rechtkloppen, richten, ontkitten etc.

Overigens is het allemaal betrekkelijk is m.b.t. die kit, de delen die met Sikaflex 221 vastgekit moeten worden, moeten van te voren worden behandeld met een activator. Echter al het plaatwerk van de verstevigingsprofielen is van verzinkt staalplaat, en zijn vervolgens gepoedercoat. De hechting op verzinkte staalplaat is echter slecht (je moet dit eigenlijk eerst licht aanstralen). Dus wat je hier ook ziet is dat de kit met poedercoatlaag en al van het verzinkte plaatwerk afkomt.

Nadat de verstevingsprofielen allemaal licht zijn gestraald heb ik ze gespoten in de kleur van de bus. Ze hebben normaalgesproken een donkergrijze kleur, ik vond het echter wel chique om ze de kleur van de bus te geven....

Laatst gewijzigd door pluuke op 25 jan 2009, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....
lekker bezig geweest
Kun je nog kit zien

Kun je nog kit zien

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Moet er ook aan geloven.....
He, je weet het he...we gaan door tot we d'r bij neervallen


Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air