Al met al is de voorbereiding toch nog heel veel werk.
Ok, je kunt zelf "alles" maar tegelijk is er het gevaar dat je het onderschat.
Aanvankelijk gedacht "dat doen we even", maar eenmaal bezig wil je alles toch weer helemaal goed doen.
En denk je : wat zit ik me eigenlijk op te kloten, ik doe het ook rustig aan ook.
Bovendien heb ik de bedplanken er niet bij (zijn bij demontage gesneuveld ?).
Ik heb bij Peter MV wel het eea opgemeten, maar als eenmaal alles ingebouwd is, kun je niet alle maten pakken.
Nou kan ik zelf wel tekenen in Autocad, en heb het eea uitgezet. Samen met een hoop fotoos (ook Peter bedankt) kom je dan een heel eind.
Op de bedplanken zitten bv weer stalen profielen, bv tegen het doorbuigen, om te achterhalen hoe het nou allemaal zit is een tijdrovend proces van "voortschrijdend inzicht".
Maargoed, eerst wat fotoos,
Alle kleine ondedelen zijn schoongemaakt en ontdaan van kit:

Al het plaatwerk is schoon en kitvrij:

(Overige verstevigingen zijn reeds op kleur gespoten :)

Alle bevestigingsmiddelen zijn binnen in RVS :

Alle aluminium profielen tbv het tentdoek zijn geschuurd, gepolijst en opnieuw geanodiseerd :

Het dak is inmiddels geheel geschuurd (hier op de foto nog niet helemaal klaar)
Het dak had overigens last van "cellulitis", geen blaasjes maar bulten in de gelcoat van het polyester...
Dus eerst alles korrel 220 nat en daarna korrel 500 nat geschuurd, en nog een keer "opgeschotst" met scotchbrite.
Dak is spuitklaar en gaat deze week naar de spuiter :

Verder ook nog bezig geweest met de dakdragers, heeft ook nog wat hoofdbrekens gekost maar daar ben ik nu ook uit, komt uitgebreider in andere topic.
Vast even een paar shots :

De dakdragers krijgen gewoon een vaste plek, dus het worden geen ingewerkte T-gleuven zoals ik eerst van plan was...
De koppen van de slotbouten waar de scharnieren e.d. mee vast zitten (nut gezicht hoor) gaan nu in de aluminium lijst vallen en worden vervangen door bouten met verzonken koppen, dus vallen mooi weg.
Nog even over de bedplanken, zie doorsnede :
Het gekke is dat ik zie dat de voorste en achterste bedplanken niet met de bovenkant gelijk liggen. Achterste bedplank heeft aan de onderzijde een sponning en ligt daardoor dieper. Dus als beide matrassen even dik zijn is het bed niet geheel vlak ??? Kan iemand dat bevestigen ?