
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Moet er ook aan geloven.....
Re: Moet er ook aan geloven.....
uh... misschien vanwege de bovenkant ? die ook weer hetzelfde moet zijn (van mij
) als boven en onderzijde voorste bedplank...

Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 34478
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....
Bovenkant liggen toch matrasjes op?
Dus ga jij die iedere keer oplichten?
En de voorste bedplank onderzijde, ook beplakken met hemelstof (die je toch nodig hebt, als je climatronic hemel opnieuw gaat overtrekken).

Oja, hoe gladder het oppervlakte, des te gemakkelijker gaan de matrasjes verschuiven.
Of je moet de matrasjes fixeren met klittenband..

Dus ga jij die iedere keer oplichten?
En de voorste bedplank onderzijde, ook beplakken met hemelstof (die je toch nodig hebt, als je climatronic hemel opnieuw gaat overtrekken).


Oja, hoe gladder het oppervlakte, des te gemakkelijker gaan de matrasjes verschuiven.
Of je moet de matrasjes fixeren met klittenband..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Moet er ook aan geloven.....
Gisteren was het zover.....
De zaak afplakken

Alle klemmetjes er vast uit

Dan diep ademhalen, het eerste gat boren, (Oe wat ben ik een lomp kalf denk je dan), en zagen....

Daarna wordt het steeds makkelijker

Reciprozaagje op lucht werkt ideaal, licht en nauwkeurig

Achter en de lange zijdes zijn door

Voorzijde eerst overdwars recht uitgezaagd, en dan eruit

Man wat een gat....

Begin er nu echt lol in te krijgen, lang naar uitgekeken, veel voorbereid en over nagedacht, en dan sta je ineens

Men maat ontbraamt de zaagkanten, heb met de powerfile eerst alles mooi bijgewerkt

Dan ziet het er zo uit

Zaagkanten in de primer

Het wordt netjes hoor

Het gat rond geweest

Achterste versevigingsprofiel geboord, gekit en vastgepopt

Sfeerbeeld van volgende stappen


Vandaag weer verder, we doen het rustig aan, morgen met de Kever naar het werk...
Het dak wacht met smart...

De zaak afplakken

Alle klemmetjes er vast uit

Dan diep ademhalen, het eerste gat boren, (Oe wat ben ik een lomp kalf denk je dan), en zagen....

Daarna wordt het steeds makkelijker

Reciprozaagje op lucht werkt ideaal, licht en nauwkeurig

Achter en de lange zijdes zijn door

Voorzijde eerst overdwars recht uitgezaagd, en dan eruit

Man wat een gat....

Begin er nu echt lol in te krijgen, lang naar uitgekeken, veel voorbereid en over nagedacht, en dan sta je ineens

Men maat ontbraamt de zaagkanten, heb met de powerfile eerst alles mooi bijgewerkt

Dan ziet het er zo uit

Zaagkanten in de primer

Het wordt netjes hoor

Het gat rond geweest

Achterste versevigingsprofiel geboord, gekit en vastgepopt

Sfeerbeeld van volgende stappen


Vandaag weer verder, we doen het rustig aan, morgen met de Kever naar het werk...
Het dak wacht met smart...

Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Moet er ook aan geloven.....
Goed bezig zeg
Rene

Rene
Re: Moet er ook aan geloven.....
:klappen lijkt me echt heel gek om gewoon je dak eruit te zagen Maar uiteindelijk heb je wel wat 

T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
- Multivan Generation
- Berichten: 34478
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....
Gaat goed komen Patrick.... 

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Moet er ook aan geloven.....
Jaaaahaaa
bedankt guys....
En weer verder :
Sparing tbv voorste verstevigingsprofiel en slotgat gezaagd :

Gat afwerken :

En weer primeren :

Blindklinkmoeren gezet, ook voor de steuntjes voor de gasveren :

Voorste verstevigingsprofiel erin gekit :

Lange verstevigingsprofielen erin gekit :

En dan de hoeken en alles poppen :


Achterste (zelfgemaakte) bedplank erin :


Steuntjes voor de gasveren erop en de scharnieren en alles daar ook mee aantrekken :


Zo dat was het weer voor vandaag, volgende keer verder met de eindstoppen, het aluminium peesprofiel, windafwijzer, dak en doek.

En weer verder :
Sparing tbv voorste verstevigingsprofiel en slotgat gezaagd :

Gat afwerken :

En weer primeren :

Blindklinkmoeren gezet, ook voor de steuntjes voor de gasveren :

Voorste verstevigingsprofiel erin gekit :

Lange verstevigingsprofielen erin gekit :

En dan de hoeken en alles poppen :


Achterste (zelfgemaakte) bedplank erin :


Steuntjes voor de gasveren erop en de scharnieren en alles daar ook mee aantrekken :


Zo dat was het weer voor vandaag, volgende keer verder met de eindstoppen, het aluminium peesprofiel, windafwijzer, dak en doek.

Laatst gewijzigd door pluuke op 05 apr 2009, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Moet er ook aan geloven.....
Hee Oskar....bedankt !
Je weet het he, geen BRAS aan me bus, hihi :love
Je weet het he, geen BRAS aan me bus, hihi :love
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 34478
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....

voor de tent stuur ik je een mailtje, ben achter iets gekomen namelijk

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Moet er ook aan geloven.....
Zijn we weer....
Het monteren van het aluminium peesprofiel en de kunststof eindstoppen.
Ik vond dit persoonlijk het gedeelte wat het minst makkelijk was.
Ieder gaatje voor de schroefjes waarmee de alu profielen vastzitten kun je maar 1 keer boren, dus het MOET goed zijn.
Daarnaast ervoor zorgen dat de profielen allemaal mooi aansluiten op de carrosserie. Dit is nog best een uitdaging, aangezien ze allemaal al eens gemonteerd zijn geweest, en losgetrokken zijn van de oude carrosserie, waarmee ze tevens met kit vastzaten (en dat zit vast).
Dan het kitten.....1e profiel had ik teveel kit op zitten, Monteren > alle kit puilt eronder uit en man man dan ben je de sigaar. Dat spul lost nauwelijks op en tegelijkertijd moet er ook nog wat lak blijven zitten.
Daarna ging het beter, alles afgeplakt. Overtollige kit weghalen. Daarna met puur afwasmiddel nastrijken. Dan plakband weg, en nog 1x met puur afwasmiddel nastrijken, resultaat : superstrakke kit.





Daarna het dak erop, met 2 man makkelijk te tillen.

Toch handig zo'n zitzak....voor het hefdak laten steunen op het dak, achter nu ruimte om de voorste boutjes in de uitstelscharnieren te zetten

Toen het dak voorzichtig open en de gasveren vastklikken.

Ziet er kaal en iel uit, zonder doek ! Tevens nauwelijks zijdelingse sterkte, de oude "uitzetter" heeft wat dat betreft meer bij te zetten...

Maar als het doek erop zit is het weer in orde met de zijdelingse stevigheid, het doek werkt als een "schoor".

Mijn zwager kwam nog even kijken, "Hee ! daar past precies een breedbeeldscherm in !!!!"

Nou, ik vind het wel goed zo.....eerst maar eens verder met het afwerken aan de binnenzijde.
Overigens, wat me reuze meevalt is :
-geen bijgeluiden (rammelen / gepiep / gekraak)
-geen windgeruis (windafwijzer boven de voorruit zit er inmiddels ook op)
-geen merkbaar verschil in stijheid van de carrosserie.
Verder is het wel even wennen qua aanblik.....vind de originele daklijn mooier / sportiever !!!
Maar met fietsendrager erop is het nu wel echt de California-look (ook mooi), en we hebben er 2 slaapplaatsen bij !
En we betalen straks wat minder WB en verzekering, en dat telt ook mee.
Het monteren van het aluminium peesprofiel en de kunststof eindstoppen.
Ik vond dit persoonlijk het gedeelte wat het minst makkelijk was.
Ieder gaatje voor de schroefjes waarmee de alu profielen vastzitten kun je maar 1 keer boren, dus het MOET goed zijn.
Daarnaast ervoor zorgen dat de profielen allemaal mooi aansluiten op de carrosserie. Dit is nog best een uitdaging, aangezien ze allemaal al eens gemonteerd zijn geweest, en losgetrokken zijn van de oude carrosserie, waarmee ze tevens met kit vastzaten (en dat zit vast).
Dan het kitten.....1e profiel had ik teveel kit op zitten, Monteren > alle kit puilt eronder uit en man man dan ben je de sigaar. Dat spul lost nauwelijks op en tegelijkertijd moet er ook nog wat lak blijven zitten.
Daarna ging het beter, alles afgeplakt. Overtollige kit weghalen. Daarna met puur afwasmiddel nastrijken. Dan plakband weg, en nog 1x met puur afwasmiddel nastrijken, resultaat : superstrakke kit.





Daarna het dak erop, met 2 man makkelijk te tillen.

Toch handig zo'n zitzak....voor het hefdak laten steunen op het dak, achter nu ruimte om de voorste boutjes in de uitstelscharnieren te zetten

Toen het dak voorzichtig open en de gasveren vastklikken.

Ziet er kaal en iel uit, zonder doek ! Tevens nauwelijks zijdelingse sterkte, de oude "uitzetter" heeft wat dat betreft meer bij te zetten...

Maar als het doek erop zit is het weer in orde met de zijdelingse stevigheid, het doek werkt als een "schoor".

Mijn zwager kwam nog even kijken, "Hee ! daar past precies een breedbeeldscherm in !!!!"

Nou, ik vind het wel goed zo.....eerst maar eens verder met het afwerken aan de binnenzijde.
Overigens, wat me reuze meevalt is :
-geen bijgeluiden (rammelen / gepiep / gekraak)
-geen windgeruis (windafwijzer boven de voorruit zit er inmiddels ook op)
-geen merkbaar verschil in stijheid van de carrosserie.
Verder is het wel even wennen qua aanblik.....vind de originele daklijn mooier / sportiever !!!
Maar met fietsendrager erop is het nu wel echt de California-look (ook mooi), en we hebben er 2 slaapplaatsen bij !
En we betalen straks wat minder WB en verzekering, en dat telt ook mee.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: Moet er ook aan geloven.....
eeh petric, wat een verhaal zeg, wow!, flinke operatie was het weer maar ziet er gelikt uit!, fijne vakantie alvast kunde hem flink testen 

Re: Moet er ook aan geloven.....
Het is even stil geweest, druk, druk, druk.
Velgen moesten maar eens opnieuw gespoten worden, dus dat kwam er ook nog even tussendoor.
Maar bij deze weer even een updeetje.
Alle bekabeling verlegd / verlengd waar nodig :

De klimahemel ingekort, en ik wou absoluut NIET dat dat te zien is (naad)....
De truuc : de zaak ter plaatse van de naad op een tafel plat aandrukken, zodat het schuimlaagje helemaal ingedrukt is, en dan met Sika kops tegen elkaar.

Als het droog is, veert het schuimlaagje aan weerszijden van de naad weer terug en is het volkomen vlak.

Nu de nieuwe hemelstof er nog op lijmen, de lokale autobekleder had de originele T4 hemelstof gewoon op zijn zoldertje liggen !
Foto volgt...
Velgen moesten maar eens opnieuw gespoten worden, dus dat kwam er ook nog even tussendoor.
Maar bij deze weer even een updeetje.
Alle bekabeling verlegd / verlengd waar nodig :

De klimahemel ingekort, en ik wou absoluut NIET dat dat te zien is (naad)....
De truuc : de zaak ter plaatse van de naad op een tafel plat aandrukken, zodat het schuimlaagje helemaal ingedrukt is, en dan met Sika kops tegen elkaar.

Als het droog is, veert het schuimlaagje aan weerszijden van de naad weer terug en is het volkomen vlak.

Nu de nieuwe hemelstof er nog op lijmen, de lokale autobekleder had de originele T4 hemelstof gewoon op zijn zoldertje liggen !
Foto volgt...

Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 34478
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Moet er ook aan geloven.....
Heb je het ingekorte hemeltje al gepast in de auto?
Voordat je de hemel gaat bekleden met de hemelstof, zou ik het ingekorte hemeltje eerste eens monteren,
dan weet je waar de bottlenecks zitten bij de lijsten,
en daarop kun je de hemel dan nog aanpassen...
Is maar een ervarings tip...

Voordat je de hemel gaat bekleden met de hemelstof, zou ik het ingekorte hemeltje eerste eens monteren,
dan weet je waar de bottlenecks zitten bij de lijsten,
en daarop kun je de hemel dan nog aanpassen...

Is maar een ervarings tip...


...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Moet er ook aan geloven.....
Ik zag dat je wel alle zaag kanten hebt geprimerd maar heb je er daarna ook nog een eind verf over gedaan? Want de meeste primers zijn wel goed roestwerend maar alleen met een eindverflaag als eindlaag de meeste primers zijn vocht doorlatend.
RUBBEREXPRESS