Mijn naam is Michel woon in Uden heb net een t5 uit 05 gekocht zou graag nieuwe neus er op willen hebben en nieuwe dachsboard
heb net een rns 510 c gekocht merkte dat die niet past misschien wel in nieuwe dach zou die van een t6 ook passen ?
dan wil ik er een gti stuur in hebben met stuur bediening en alcantarra zou ook graag die ramen achter hebben zoals jij die hebt
zag dat jij er heel goed in bent is dat je beroep ? of doe je dat er bij zo ja wil je dat niet voor mij doen tegen vergoeding natuurlijk
groetjes Michel
Hey Piepers,
Het ombouwen is niet mijn beroep, enkel een uit de hand gelopen hobby
Dash ombouwen zou ik niet doen omdat de nieuwe een andere bediening voor de aorco heeft en dit gegarandeerd voor problemen gaat zorgen, multivan dash steken is ook niet echt een optie daar de manuele airco bediening voor een multivan "bijna" niet te vinden is, wil je er toch aan beginnen zorg dat je die eerst hebt anders past het niet, let goed op, jou bediening is NIET dezelfde de radio die jij nodig hebt is die uit een touareg en al de rest is kinderspel
heb vant weekend ook andere bumper erop gezet, alleen mijn verlichting werkt niet naar behoren. groot licht blijft knipperlicht branden constant. knipperlicht gaat mijn normale dimlicht aan, op de snelheid van het knipperlicht. dit is ook bij mijn gevarenlicht zo. hoe heb jij dit opgelost? ben bij de dealer geweest maar ze hebben geen omloopstekkers hiervoor helaas......
heb vant weekend ook andere bumper erop gezet, alleen mijn verlichting werkt niet naar behoren. groot licht blijft knipperlicht branden constant. knipperlicht gaat mijn normale dimlicht aan, op de snelheid van het knipperlicht. dit is ook bij mijn gevarenlicht zo. hoe heb jij dit opgelost? ben bij de dealer geweest maar ze hebben geen omloopstekkers hiervoor helaas......
groet marchantje
ja die verlichting is een probleem he,
ik heb alle draadje uit de stekker geplugd en dan volledig uitgemeten zodat ik wit wat ieders draad zijn funktie was, vervolgens de lampem uitgetest om te weten welke pin bij welke lamp hoorde en op een kwartiertje werkte alles zoals het moest maar tis wel even puzzelen
Lang geleden dat ik nog eens een kijkje nam hier op het forum
De omgebouwde witte T5 wordt bijna 5 jaar dus werd het tijd om uit te kijken naar een nieuwe bus dus deze te koop gezet, wist ik veel dat ze bijna zouden vechten voor deze bus, direct verkocht dus maar de nieuwe eigenaar gaat nog even geduld moeten uit oefenen tot de nieuwe geleverd is
deze is het geworden, levering verwacht tegen half juli
caravelle comfortline 2.0 tdi 140 pk dsg 7 ,dubbele cabine
donker grijs metalic buiten, zwart binnen
opties:
-voor en achter parkeer sensoren
-grote boordconputer met kleurenscherm
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar, elektrisch en verwarmd
-Capaciteit batterij en alternator versterkt
-Zetel opstelling 2/3/0
-Glazen kantel/schuifdak
-Klapdeuren met ruit achteraan
-Koplampen Bi-Xenon
-Mistlichten met bochten funktie
-Lederen multifinctioneel stuur pre gsm
-Pack licht en zicht2
-Ruiten ectra isolerend(fonetisch) en verduisterde ramen
-schuifdeur links en rechts
-cruise control
-zetels vooraan verwarmd
-Trekhaak voor bereiding
Standard uitrusting
-armsteunen voorstoelen
-CV met afstands bediening
-Semi automatische airco
-luxueuze dakhemel
-Zonne gordijnen achteraan
-alles meegespoten in koetswerk kleur
-Radio 310 met 8 luidsprekers
-tweetonige hoorn
-verlichte make-up spiegel
-Elegant instrumentenbord met vier wijzerplaten en boordcomuter
-12V stekker passagiers ruimete en koffer
-elektrische ramen
Plannen
-afneembare trekhaak overzetten van mijn oude T5
-Dakgallerij overzetten
-Grote originele navigatie plaatsen en de originele achteruit rij camera plaatsen
-Verlagen met eibach spiralen
-Velgen 18 inch van touareg plaatsen, die heb ik nog van de witte
-Leder laten steken en gelijk achteraan ook zetel verwarming plaatsen
Heel mooi je nieuwe bus, al goed gewerkt ! Hopenlijk wordt hij even knap als je vorige exemplaar.
Ik sta zelf op het punt om een Caravelle-ombouw lichte vracht te bestellen.
Momenteel neig ik naar de huidige aanbieding "Fun&Cool, enkel geen Climatronic, daar kan ik wel mee leven.
Weet jij of de wand van de dubbele cabine ook in het zwart te krijgen is, zoals de rest van het interieur? Volgens VW zou dit steeds in het (lelijk) grijs zijn.
Zou dit achteraf te bekleden zijn in het zwart?
Ik zag dat je vorige T5 geen spatlappen had,veel mooier dan mét, maar nu blijkt dit noodzakelijk te zijn voor een lichte vracht.
Zou het mogelijk zijn om een lichte vracht zonder de spatlappen te bestellen...of achteraf te verwijderen (moet de bumper wel opnieuw gespoten worden denk ik)
Ik weet niet of ze dan op de jaarlijkse keuring iets gaan zeggen indien je geen spatlappen meer hebt, ik zie ze op je nieuwe bus wel staan...
Blijft de bekleding in de kofferruimte ook behouden bij plaatsing van de scheidingswand? Maken ze enkel de gordels en en verankeringspunten zetels onbruikbaar?
Ik zie dat je zelf de nieuwste navigatie hebt geplaatst,is dit een originele RNS 510 ?
Ben zelf van plan om achteraf ook een RNS 510- achtig model te plaatsen vind ik de prijs voor een originele alleen te hoog.
Moest je een goed adres weten mag je het altijd doorgeven.
Ik zou mijn nieuwe T5 met een Bilstein b14 schroefkit willen laten verlagen, alleen dient deze dan elk jaar voor de Belgische keuring te worden vervangen door de originele, heb je hier zelf ervaring mee?
Zou je zelf ook terug een schroefkit plaatsen?
Veel vragen, zou super zijn moest je me meer info kunnen geven, mag ook in PB.
De wand is blijkbaar altijd grijs, heb wel al gezien dat op marktplaats.nl zwarte worden aangeboden
Die spatlappen zijn een hekel punt geworden hé, echt niet mooi, dit is mijn derde T5 en al drie keer hebben we geprobeerd om ze niet te laten monteren. Die worden geplaatst bij dieteren Belgium maar daar weigeren ze als je vraagt ze niet te plaatsen, ze kosten dan ook nog ne keer €170,- op je aankoop factuur, slechts één oplossing, ze demonteren, gaten dichtwerken en de achterbumper laten herspuiten. Op de keuring heb ik er nog nooit problemen mee gehad dat ze der niet op zaten
Ik heb altijd al een KW variant 3 gehad op mijn busjes maar was het beu ze elk jaar opnieuw te moeten demonteren en terug plaatsen voor de keuring, nu plaats ik zwarte spiralen van eibach. dan is de bus niet zo mooi verlaagd maar 't is beter dan origineel
De originele 510rns vind je al vlug op kapaza en andere verkoop sites, ik betaalde voor dit laatste model €600,- maar als je oudere versies neemt vind je ze al voor €400,-
Deze gaat niet meer zo aangepakt worden als de witte maar als hij helemaal klaar is zal het resultaat er ook wel mogen wezen, eerstvolgende op de planning is leder in de nieuwe bus en de achteruit rij camera monteren
degeert schreef:
De originele 510rns vind je al vlug op kapaza en andere verkoop sites, ik betaalde voor dit laatste model €600,- maar als je oudere versies neemt vind je ze al voor €400,-
Wat is het verhaal achter deze navigatiesystemen? Herkomst?
VW T5 California Black Edition TDI> Individual Project topic als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Iedereen denk natuurlijk direct aan gestolen toestellen maar VW heeft héééél véééél testwagens die verkocht worden aan bedrijven die deze moeten afbreken en verkopen in onderdelen, navigatie systemen behoren ook tot deze onderdelen. mochten die gestolen onderdelen zijn dan blijven deze handeltjes niet duren
[quote="degeert"]
Ik heb altijd al een KW variant 3 gehad op mijn busjes maar was het beu ze elk jaar opnieuw te moeten demonteren en terug plaatsen voor de keuring, nu plaats ik zwarte spiralen van eibach. dan is de bus niet zo mooi verlaagd maar 't is beter dan origineel
Op mijn vorige T5-lichte vracht had ik zwarte Eibach pro kit- veren laten plaatsen met originele dempers, hebben ze nooit iets van gezegd op de jaarlijkse keuring.
Alleen stond er op het keuringsattest iets van "lager voertuig dan voorgeschreven", dus ze zullen wel iets gezien hebben, maar geen probleem om goedgekeurd te geraken. De pro-kit was ik heel tevreden van, maar voor mij stond de bus nog iets te hoog en ik denk dat een schroefkit toch nog iets meer comfort gaat bieden.
De schroefsets zijn fantastisch tot je ze der onderuit moet halen voor de keuring, de originele terug plaatsen is nog het lastigste werk, andersom nadien is eenvoudiger
Ik houd het op de eibach-pro kit waar ik heel tevreden over was, jammergenoeg niet laag genoeg om supermooi te zijn maar véél mooier dan de originele giraffen hoogte :-)