Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ombouwproject naar Camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Egbert&Manon »

Heb je al een oplossing voor de koelkast Peter?

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

chv schreef:Nou en??
Als het stopje er maar in zit!
(Die heb je er toch wel bij gekregen hoop ik)

Charles Vos

Ik zal eens tussen de spulletjes kijken of dat afvoertje er bijzit.
Nog niet echt naar gekeken..
Egbert&Manon schreef:Heb je al een oplossing voor de koelkast Peter?
Egbert
Ik heb een compressor koelbox van waeco, een tropicool.
Ik moet die eens gaan passen, maar heb eerst even andere prioriteiten (technisch en veiligheid).
Heb jij anders nog een suggestie/optie Egbert?

Binnenkort ook op vakantie..

Ombouwsetje voor hefdak met gasdrukveren is binnen,
en ook de nieuwe tent is binnen :adhd :jump :gekte
Maar tussendoor ook nog even op skivakantie ...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

:alarm :alarm Nieuws van de Belastingdienst.. :alarm :alarm
We hebben een vooraankondiging gehad van een naheffingstoeslag..

Uit onderzoek is gebleken dat voor het onderstaande voertuig, de verschuldigde belasting niet is voldaan.

Reden naheffingsaanslag.
Voor dit was motorruituigenbelasting naar het zogenaamde kwarttarief betaald. Bij controle op 1 december 2008 is geconstateerd, dat niet werd voldaan aan de voorwaarden voor het kwarttarief.

Bij deze controle is geconstateerd dat er geen sprake was van:
- een vast keukenblok-combinatie met een minimale hoogte van 60 cm van het werkblad, waaraan men in de binnenruimte moet kunnen werken, voorzien van een vaste (ingebouwde) kookgelegenheid en een vaste, niet volledig uitneembare watervoorziening met een spoelbak, kraan en een afvoer waarbij alleen het waterreservoir kan worden afgekoppeld.
-vaste afsluitbare opbergfaciliteiten.

Naar aanleiding van deze bevindingen zal aan u een naheffingsaanslag op grond van artikel 36 van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 worden opgelegd.
Op grond van artikel 33, tweede lid, van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 wordt de na te heffen belasting berekend over een tijdsduur van vier aaneensluitende tijdvakken van 3 maanden met als laatste het tijdvak dat waarin het feit is geconstateerd.

Boete
Op grond van artikel 37 van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 leg ik een boete op van Euro 690,-. Deze boete is een verzuimboete als bedoeld in artikel 67c van de Algemene wet inzake rijksbelastingen. Het boetebeleid is verwoord in paragraaf 34 van het Besluit Bestuurlijke Boeten Belastingsdienst 1998.

Berekening naheffingsaanslag.
Te betalen Euro 1380,-

Betaling
U kunt de naheffingsaanslag voldoen d.m.v. een acceptgirokaart die u, samen met het aanslagbiljet binnenkort wordt toegezonden.

Bezwaar
Tegen deze vooraankondiging kunt u geen bezwaar maken. Bezwaar is pas mogelijk als u de naheffingsaanslag/boetebeschikking ontvangt.

Overige mededeling(en)
Binnenkort ontvangt u een bijbetaling van 333 euro voor het motorrijtuig met kenteken XX-XX-XX voor de periode 4 januari 2009 tot en met 3 april 2009.
Met ingang van 4 april 2009 wordt aan u een rekening volgens het volledige personenauto tarief toegezonden.
U ontvangt nog een beschikking waarbij het verleende kwarttarief wordt ingetrokken.

Als u nog vragen heeft, dan kunt u mij bellen. Het doorkiesnummer staat bovenaan deze brief.

Hoogachtend
namens de inspecteur,

X. XXXXXXX
belastingdienst/centrale administratie


Morgen maar eens even bellen..
Even vragen wat ze geconstateerd hebben, wat de procedures zijn, en hoe nu verder...

Ik hou me even van de domme..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door René »

Pagina 1 t/m 16 bewijzen dat belastingdienst gelijk heeft.
Keukenblok is nog niet klaar.

Wel lullig, want strikt volgens hun wetten betekent dat je dus zo rijk moet zijn om een garage te hebben of een flinke oprit, waar de wagen van de openbare wet is.
En je dus met een andere auto moet rijden.

Gelukkig hebben ze mij toen niet gesnapt, reed als 7 zitter tijdens de verbouwing en voor de keuring. Dan had ik een BPM naheffing gekregen.


Berrie
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door chv »

Hoho,
Die foto's bewijzen helemaal niets. Alleen dat het dwarsgeplaatste keukenblok nog niet klaar was.
Maar dat betekent niet dat er niet op een andere plaats in dat busje geen ander aan de eisen voldoend keukenblokje aanwezig was.
Zul je net zien dat ze moeilijk gaan lopen doen bij iemand die wel het busje echt als kampeerbusje gebruikt. En al die types die het busje alleen maar ombouwen voor het lagere tarief en de kluit belazeren door tijdenlang de het keukenblok eruit hebben en er alleenmaar voor de vorm (keuring) in hebben gezet ongemoeid laten.
Ik hoop dat het met een sisser afloopt Peter!

Sterkte met de strijd.

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Oskar 725 »

Hoi Peter,
heb je verhaal gehoord en gelezen, moest even ademhalen om mijn bloeddruk weer te laten zakken!!
Willen ze jou soms als voorbeeld gebruiken om te laten zien wat voor macht ze hebben????
Wens je veel sterkte en succes, en hoop dat deze kwakbol snel teruggefloten wordt, alleen jammer van alle extra tijd en moeite die je in zo'n incompetente wetsverbuiger moet steken om je gelijk te kunnen bewijzen. :gif :gif :gif :gif :gif :muur :muur :boos :boos :boos
Lang leve de Nederlandse wetgeving!!!!!
Succes,
Groet, Oskar.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Egbert&Manon »

Multivan Generation schreef:Vandaag onaangekondigde controle gehad door de belastingsdienst (2de keer al, eerste keer niet thuis)
De beste man heeft zich netjes gelegitimeerd en vroeg aan Diana of hij even mocht kijken.

Vroeg waar de slaapplaatsen waren,
nou zegt Diana we hebben er 4..
Die man met grote ogen, die bank kan plat neem ik aan, maar dat is dan wel erg krap!
Ja maar boven kunnen, ook 2 personen slapen hoor.
Ook dat wilde hij zien.

Daarna watervoorraad, in orde.
Tafeltje, in orde.

Vast gemonteerde kookstelletje..... oeps dat ligt binnen, dat is defect en wordt gerepareerd.
MMM, dan is het dus niet vast gemonteerd maar uitneembaar, dus dan voldoet het niet aan de eisen.
Tsja zegt Diana, als je het moet repareren dan moet je het wel demonteren of niet soms?
Voldoet dus niet was het antwoord..

Opbergruimte vond hij ook te weinig.

Diana zegt: tijdens de keuring was het voldoende.
Die man: "IK vind het te weinig..."

We zouden er nog van horen, wat er verder gaat gebeuren...
Ik hou jullie op de hoogte...
Ik sluit mij bij Oscar aan!

Dat heeft wel lang geduurd!
Dit is knap lullig voor je Peter!
Ik was er al bang voor dat je aangepakt zou worden, maar op zo'n manier :gif
Je wordt aangeslagen voor 1 jaar MRB?
Hoe lang heb je het camperkenteken?
Dat tijdstip zouden ze recht op hebben toch?
Zullen ze dit topic als bewijs gebruiken?

Succes met je strijd.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Ron---63--- »

Tjonge Peter, dit is nou wel erg zuur voor je........Heb je net alles netjes krijg je dit !!
Ik hoop maar voor je dat ze een foutje gemaakt hebben (al zullen ze dat nooit toegeven) en de boel seponeren.

In ieder geval veel sterkte met de afhandeling......zal niet eenvoudig worden denk ik...... :muur

Groet Ron

PS ikzelf slaap er nog een paar nachtjes over :nuts
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door j.d.hukema »

Het vervelende aan dit verhaal is dat je eerst moet betalen en later maar zien of je je geld terug krijgt.Zo is het in nederland .jij moet bewijzen en niet andersom.Mooi balen .
Krijg het gevoel dat ze bij de belastingdienst de site in de gaten houden.



Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door René »

chv schreef:Hoho,
Die foto's bewijzen helemaal niets. Alleen dat het dwarsgeplaatste keukenblok nog niet klaar was.
Maar dat betekent niet dat er niet op een andere plaats in dat busje geen ander aan de eisen voldoend keukenblokje aanwezig was.
Zul je net zien dat ze moeilijk gaan lopen doen bij iemand die wel het busje echt als kampeerbusje gebruikt. En al die types die het busje alleen maar ombouwen voor het lagere tarief en de kluit belazeren door tijdenlang de het keukenblok eruit hebben en er alleenmaar voor de vorm (keuring) in hebben gezet ongemoeid laten.
Ik hoop dat het met een sisser afloopt Peter!

Sterkte met de strijd.

Charles Vos

HoHO don't shoot the messenger.
zie hier de topic dat er geen kooktoestel aanwezig was. ma dec 01, 2008 19:06
viewtopic.php?f=2&t=11209&st=0&sk=t&sd=a&start=165

Helaas dien je ten alle tijden aan de wet te voldoen, niet dat ik het braafste jongetje van de klas ben. :yes

Ook weet ik in welk keukenblokje het kooktoestelletje hoort en waar dit keukenblok hoort te staan.
En dat is op de huidige plaats van het te maken keukenblok over de breedte.

Ik weet wel dat je een tijdelijk e vrijstelling van BPM kan krijgen van 2 weken, maar voor dit soort ombouwen is er geen vrijstelling van wegenbelasting.


Berrie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Het gekke is, dat er wel een kookstelletje aanwezig was, maar dat was een partygrill van electrolux.
Dan was er in ieder geval een kookstelletje aanwezig, het was dan wel niet vast maar ja je moet wat.

Heb vandaag aan de telefoon gehangen..
De definitieve beschikking kan ik over 4-6 weken in de bus (brievenbus) verwachten,
en die zal ik eerst moeten betalen, en dan kan ik daartegen bezwaar maken.

Als ik het niet eens er mee ben, kan ik de auto ter inzage aanbieden,
waar na een ambtenaar de auto opnieuw gaat beoordelen, en het kwart-tarief weer ingesteld kan worden.

Kookstelletje moet vast in de auto aanwezig zijn, ik zeg, het zit normaal op een plankje dat ik naar voren kan schuiven,
en als ik ga koken, dan kan ik de deurtjes opendoen, en kan ik het kookstelletje, op de spoelbak zetten en zo koken,
Het is dus altijd vast in de auto aanwezig.
Origineel westfalia zit het kookstelletje met 2 schroeven vast en is het ook zo uitneembaar, dus wat is het verschil???
Een redenatie over primair vast en vast op een bewegend en uitneembaar plankje... bla bla bla..

De vaste opbergruimte werd als onvoldoende betiteld. Wat kan ik hier mee, hoe moet ik dat interpreteren?
Een camper moet vergeleken worden met een caravan, en dus vaste kastruimte voor bijvoorbeeld kleding hebben.
Waar kan ik dat vinden? Op de website. Ik zeg oja, ik heb de keuringseisen mee naar de keuring genomen en alles was in orde,
hoe kan het dan zo zijn, dat een collega dezelfde configuratie beoordeeld als onvoldoende.

En over het begrip afsluitbaar; moet ik dat interpreteren als: aan het oog onttrokken, of als dicht zodat het er niet uit kan vallen?
Enne hoe moet dat dicht dan zijn, met een klemmetje, een hedeltje, een grendeltje een slotje etc..
Als het rondom maar dicht is, en het er niet zo uit kan vallen...

Dossier er bij, met de foto's erbij (door controleur gemaakt) en er werd me medegedeeld dat het vrije opberg oppervlakte misschien maar 30cm2 was,
en dat het onvoldoende was. Dus ik vraag waar staat dat dan, waaraan de opbergruimte minimaal moet voldoen?
Op de website bij de eisen... Dus ik al een beetje pissig door zoveel onkunde/onwil..
Ik heb hem even verteld dat er nergens afmetingen bij staan en dat het dus van de willekeur van de ambtenaar afhangt hoe die het beoordeeld.

Oja en de controleur heeft niet even onder de bank gekeken, daar is vaste opbergruimte van 120 cm bij 100 cm.. Hij heeft er toch de tijd voor gehad..

Het wordt nog leuker, maar dat hou ik nog even voor me, ik heb volgens de belastingsdienst afdeling motorrijtuigenbelasting een personenauto met een mtm(maximaal toelaatbare massa) van 181 kg..
Ooit al eens een personenauto gezien van 181 kg en dat met een grijs kenteken?

Oja en nog over de keuring..
Uw collega in Roosendaal heeft bij de keuring alles nagemeten, en in orde bevonden. Dat kan niet omdat na een RDW keuring er alleen rest-BPM afgedragen moet worden.
Ja ik kan voor de RDW wel een camper hebben maar voor de belastingdienst niet he. Dus de auto is ook naar de camper eisen door de belastingdienst gekeurd, anders had ik ook geen rest-BPM hoeven te betalen he..

Zal wel vervolgd worden.. :bonk :bonk
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2372
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door spyke »

wat zei je ik wil nu gekust worden, wand ik voel me toch al genaaid :muur
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door bartt4 »

Leuker zullen we het nooit maken. Wel iritanter!!!!

balen man tja inprincipe hebbe ze gelijk natuurlijk maar zijn wel miereneukers. Gelukkig staat de mijne altijd op de oprit.
Maar ze mogen langs komen. Alles klopt.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2372
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door spyke »

ff tussendoor krijg ik nog wat te horen over dat ik minder wegenbelasting gaat betalen ?
heb verders niets gehoord na de keuring
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door bartt4 »

spyke schreef:ff tussendoor krijg ik nog wat te horen over dat ik minder wegenbelasting gaat betalen ?
heb verders niets gehoord na de keuring
moet je zelf aan vragen bij de belasting anders betaal je gewoon nog de volle mepp
Hier te downen. http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... 264_114591

Hoe ziet je bus er nu uit spyke>????
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie