Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ombouwproject naar Camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33830
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Dag Mac,
het is zoals Leo al beschreef, bij een ambtenaar heb je 2 kanten,
of het is zwart of het is wit.
Regeltjes zijn er om het voor iedereen duidelijk te maken.
De handhaver moet daarvan dus heel goed op de hoogte zijn.
In dit geval is dit dus het "struikelblok"..

Vast kookstelletje was niet aanwezig, de rest voldeed gewoon netjes aan de eisen,
staan er op de beschikking 4 punten vermeld.
3 daarvan zijn gezocht, en ongegrond...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Leo45 »

Het mooie van een beschikking is dat je ook in beroep kan (bezwaar kan aantekenen)

Oveigens moet ik wel toevoegen dat het niet erg netjes is om mensen die hun werk doen voor alles wat mooi en lelijk is uit te schelden terwijl je zelf niet je zaakjes op orde hebt. Maar daarvoor is het beroep.
De inspecteurs (ambtenaren) doen hun werk naar aanleiding van een democratisch proces (verkiezingen enzo).
Immers een volk krijgt de regering waar het zelf om vraagt.
Dat sommige regels niet je goedkeuring kunnen hebben is nu eenmaal het gevolg van dat democratische proces.

Ik had volgens mij een paar jaar geleden al eens geschreven dat al die ombouwen naar campers uit fiscale motieven ooit verkeerd zou aflopen en het was dan ook te verwachtten dat de controle daarop streng zou worden. Dat strenge zie je dan ook terug in het zero tolerance, vroeger werd misschien nog eerst een hersteltermijn afgesproken (officieel niet eens toegestaan) nu wordt er direkt geschreven.

Maar Peter ik denk als je de situatie uitlegt in je bezwaarschrift je een goede kans maakt immers reparaties enzo is overmacht dus ik zou dat zeker proberen.

groeten

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2371
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door spyke »

Open brief aan de belastingsdienst

Aan de inspecteur der Belastingen.

Het spijt me u te moeten berichten, dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik mijn belasting voor 2008 nog kan betalen.
Mijn financiele positie is zeer onoverzichtelijk geworden dankzij de toepassing van:
De Arbeidswet, de Auteurswet, de Horecawet, de Beurswet, de Loterijwet, de Motorrijtuigenwet, de Warenwet, de Woningwet, de Drankwet, de Gezondheidswet, de winkelsluitingswet, de Invalidewet, de Vestigingswet t/m de Ziekenwet enz. enz.
die op een weerloos publiek wordt losgelaten.
Door al deze verschillende wetten, ben ik zo terneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewonnen, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben. Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:
Milieubelasting, Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting, Precariobelasing, Loonbelasting, Onroerendgoedbelasting, Overdrachtsbelasting, Staatsbelasting, Straatbelasting, Rioolbelasting,
Grondbelasting, Wegenbelasting, Verzekeringsbelasting, Beursbelasting, Weeldebelasting, Gemeentebelasting, Dividentbelasting, Successiebelasting, Hondenbelasting, Vermakelijkheidsbelasting,

En verder voor:
Tabaksaccijns, Benzineaccijns, Gedistilleerdaccijns,Zegelrecht, Registratierecht, Invoerrecht, Statistiekrecht, Reinigingsrecht en wat er nog meer aan rechten zijn.

Ik ben verplicht bij te dragen aan:
WAO, AOW, AWW, WW, WWV, BTW en tal van andere weeen; Alsook aan Ziektegeldverzekering, Zorgverzekering en Autoverzekering..

Ik betaal:
Liggeld, Staangeld, Parkeergeld, Tolgeld,Sluisgeld, Schoolgeld, Inschrijfgeld, Lesgeld.

Ik ben aangezocht of verplicht bij te dragen voor: Dierenbescherming, Vrijheidsbond, Kankerbestrijding, Astmafonds, Nierfonds, leprafonds, Kinderbescherming, Geheelonthoudersbond, Rampenfonds en het Begrafenisfonds enz. enz.

Er wordt druk op mij uitgeoefend om als steun te dienen voor: het Rode Kruis, het Groene Kruis, Het Wit-Gele Kruis, Het oranje Kruis en een regenboog van andere Kruizen.

De regering en anderen die mij in haar naam regeren, hebben mij zo geregeerd, dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.

Ik ben verplicht, verdacht, verhoord, ondervraagd, berispt, beboet, bekeurd, bestraft, bekeken, onderzocht, nagegaan, gecontroleerd, gezuiverd, ingesloten, uitgesloten, verwisseld, ontbonden,
gecommandeerd, ingeschreven, uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht, voorgelicht, opgelicht en heen en weer geschoven.

Ik heb tot nu toe mijn leven doorgebracht met het invullen, uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren. Ik heb reeds honderden malen verklaard, dat ik ben geboren en waar en wanneer.

Maar men schijnt mij slecht te geloven, omdat men mij voor allerlei folteringen nodig heeft.
Voor aktiecommitees, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten, organisaties en stichtingen schijn ik een onuitputtelijke bron te vormen voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands tegenwoordige en toekomstige wensen en behoeften van het menselijk ras. Ik ben verplicht voor een Energie Keurmerk te betalen voor ik mijn huis mag verkopen.
Het enige wat mij nog aan het leven bindt, is mijn nieuwsgierigheid:
WAT KOMT ER NOG MEER ??
Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk. Omdat het milieu vervuild wordt door de uitstoot van gassen door het rund. Dan voel ik door mijn klompen heen, dat de volgende stap zal zijn,dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal aan te schaffen voor in mijn huis. Om mijn eigen uitstoot te meten en daarover ook milieubelasting te betalen.
Meneer de Inspekteur, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwelijks nog veroorloven om te leven laat staan om nog meer te betalen.

Hoogachtend,
Een uitgeputte en uitgeperste belastingbetaler (peter) :muur
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Carlo »

Volgens mij gaan we nu wel héél erg off-topic ware het niet dat de fiscale gevolgen van de ombouw natuurlijk onderdeel zijn van het project. De mening over het optreden van de belasting lijkt me minder relevant maar dat terzijde. Dat Peter hier doodziek van is begrijp ik helemaal.

Ik lees met veel belangstelling de ontwikkelingen van Peter, zijn ombouwproject is beslist leerzaam en leuk om te lezen. De discussie over de hoeveelheid kosten die je moet maken om in dat fel begeerde kwarttarief te belanden is natuurlijk al heel interessant. Nu vinden we dat de fiscus oneigenlijk gebruik van de wetgeving te hard aanpakt en daar ben ik het dan niet helemaal mee eens.

Zélf heb ik jaren geleden eens soortgelijke naheffing ontvangen i.v.m. de (onjuiste) blindering van de zijruiten. Weet je nog, geen glas, verlijmd aan de carrosserie enz. enz. Mijn toenmalige Isuzu Trooper was wél geblindeerd maar met ondoorzichtige zwarte folie op het bestaande glas. De fiscus heeft s'nachts om 04:00 geconstateerd dat deze blindering niet juist was. Of ik even fl. 2.400,00 wilde bijbetalen. Natuurlijk heb ik bezwaar aangetekend maar dat is slecht afgelopen. Overigens wist ik heel goed dat mijn blindering niet in orde was en heb mijn verlies maar genomen.

Ik ken het gevoel, muggenzifterij, de "zo-zijn-de-regels-mentaliteit" maar je hebt er mee te maken. :politie

Tot slot sluit ik niet uit dat de fiscus "meeleest" op dit forum en er een causaal verband bestaat tussen de uitgebreide verslaggeving van Peter én hetgeen hem nu is overkomen. We zijn natuurlijk heel benieuwd of de belastingdienst gevoelig is voor de argumenten van Peter om de zaken op dat moment even niet helemaal op orde te hebben. Met dit topic in het dossier lijkt me dat een lastige discussie.

Sterkte en wijsheid,

Carlo
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door bartt4 »

heb het vroeger ook beleefd met een vanme patrols. dak was niet hoog genoeg zeiden ze. En had geen 30 cm tussen schot achter me stoel. Werd bij algehele controle aangehouden bij de shellpomp voor leeuwarden. Heb me de dag erna gemeld bij de belasting in leeuwarden. Had namelijk wel hoog dak maar de oude hemel terug geplaatst. schot zat er ook wel in maar door al de rommel (lasapparaat, gereedschap, rotsooi, etc) hadden ze dat niet gezien.
Heeft ff geduurd maar kreeg wel me gelijk.
En volgens mij is er niks mis als ze dit gedeelte van het forum lezen. Duidelijk onderhoud aaan de auto ivm dat er iets stuk is. |Klote dat ze dan toevallig langs kwamen. 3 van de 4 punten zijn fantasie. 4e het kook gedeelte, lag in huis voor het onderhoud.
Bewijs verzamelen, aanvechten, Moskofiets??? Anders me buurman ff vragen verder op, 1 van de ankertjes? en mocht het nie lukke?????? We zijn met heel veel weetjewellers!!!! :wjw
peter laat niet op je kop zittuhh inderdaad wijsheid gebruiken en keiharde bewijzenzoeken. Ik wil wel getuigen hoor. Ben dat ene weekend nog langs geweest immer te helpen met dat gedoe met je kookplaat :blabla :blabla
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Carlo
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 jul 2007, 20:00
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Carlo »

Begrijp me niet verkeerd, mijn bloeddruk loopt ook op bij dit soort kwesties. Temeer Peter de intentie heeft de auto geheel volgens de spelregels om te bouwen en "toevallig" op het verkeerde moment is gecontroleerd met het inmiddels bekende gevolg.

Juridisch ben ik niet zo sterk, maar als je een agent in elkaar mept krijg je in het slechtste geval een schikking van een paar honderd euro. Iemand die dag-en-nacht bezig is om zijn mobiliteit enigszins betaalbaar te houden en kosten nog moeite spaart de auto zodanig in te richten dat hij zo min mogelijk belasting hoeft te betalen maakt één fout....Zie het gevolg.

En als er maar genoeg campers rondrijden komt er vanzelf "camperbelasting", "slaapplaatsheffing" of "reinigingsrecht" voor de gootsteen in de camper. Lach me niet uit want voor pleziervaartuigen is dergelijke wetgeving al in de maak.

Ik heb een caravan en het verbaast me dat sinds de invoering van het kentekenbewijs nog geen verplichte keuring of wegenbelasting is ingevoerd. Dat zal overigens niet lang meer duren met de economische malaise....

Groet,

Carlo
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33830
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Dank voor jullie medeleven.
We zullen het wel afwachten en zien wat er gebeurd..

Enne het ombouwen was primair voor het gebruik,
dat we in aanmerking komen voor een gunstiger tarief is meegenomen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2031
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door chv »

Precies Peter,

En dat is bij jou ook heel duidelijk te zien, het gaat om de lol een camper te maken die ook nog eens helemaal naar de eigen zin is.
Er zijn helaas maar al te veel mensen (en deze site heeft voorbeelden te over) die van alles proberen om maar in het kwarttarief te komen door "handig" gebruik te maken van de voordelen van de wet die gemaakt is om een camper (voor de meeste mensen een auto "erbij") betaalbaar te houden. Dat deze types ervoor zorgen dat opsporingsambetaren van de belastingdienst dus steeds rigoreuzer te werk gaan om de belastingontduikers te ontmoedigen treft dan nu net de verkeerde. Iemand die heel serieus bezig is een camper te creeeren.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Hans 678
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36
Locatie: Franeker

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Hans 678 »

chv schreef:Precies Peter,

En dat is bij jou ook heel duidelijk te zien, het gaat om de lol een camper te maken die ook nog eens helemaal naar de eigen zin is.
Er zijn helaas maar al te veel mensen (en deze site heeft voorbeelden te over) die van alles proberen om maar in het kwarttarief te komen door "handig" gebruik te maken van de voordelen van de wet die gemaakt is om een camper (voor de meeste mensen een auto "erbij") betaalbaar te houden. Dat deze types ervoor zorgen dat opsporingsambetaren van de belastingdienst dus steeds rigoreuzer te werk gaan om de belastingontduikers te ontmoedigen treft dan nu net de verkeerde. Iemand die heel serieus bezig is een camper te creeeren.
Jij maakt vrienden.. :muur
Groeten Afbeelding Hans 678
Afbeelding T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001 Afbeelding
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door j.d.hukema »

Peter.Een paar jaren geleden heb ik op mijn boot in harlingen ook een ijverige ambtenaar [douane] gehad.Deze vroeg mij naar mijn logboek.Begon toen heel hard te lachen. Vroeg hem dan ook sinds wanneer je op een pleziervaartuig een logboek bij moest houden.Maar kreeg toch een bekeuring.Brief naar de hoofd commies in den haag geschreven ,en ja wel kreeg een verontschudigende brief terug met daarin de tekst dat de ambtenaar van dienst te ijverig geweest was en de bekeuring geseponeerd werd.
Ik zou wel actie ondernemen. je hebt genoeg bewijzen gezien de berichten op het forum en daar komt nog bij dat hij je niet rijdend heeft gepakt maar nog met reparatie bezig bent. En waar staat in de wet dat je niet mag repareren.Zou me ook eens verdiepen in de wet omtrent deze.Kom je nog wel interessante dingen tegen denk ik.Allemaal op de site van de belastingdienst te vinden.En carlo. Dan praat je over lozen op het oppervlakte water.Iedere plezier boot mag vanaf 1 jan geen wc meer lozen op het oppervlakte water,Gootsteen wel.Dus moet een vuilwatertank aan boort hebben of zakjes die je in de wc doet.En ze praten over vaar belasting.Maar is er nog niet.

Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door bartt4 »

Zal tijd worden vaar belasting. We moeten ook voor onze auto betalen.
Strak plan belasting voor boten in voeren , brug geld afschaffen, Kunnen ze daar mooi het buiten water havens etc mee opknappen.
(btw ben zelf ook bootman.
RUBBEREXPRESS
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door j.d.hukema »

Bartt van mij mag het ook als het geld dan ook maar besteed wordt zoals er gezegd wordt .dus geen bruggegeld meer en betere aanlegplekken en de bruggen in het weekend draaien.Maar om even op peter terug te komen ik zou alles uit zoeken en toch eens gaan informeren.Een advokaat inhuren voor 380euro per uur??En ik zou altijd beroep aantekenen.Iedere nederlandse burger heeft volgens de wet het recht om bezwaar aan te tekenen.Weet er iets van .Heb er dagelijks mee te maken.



Raadslid :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Dirk/970 »

Hey Peter,

Naar om te lezen dat je nu last hebt met de overheid :nuts Ook al is het kwartaaltarief niet je 1e prio met de ombouw, je voelt je natuurlijk wel weinig serieus genomen (understatement?!) en het kost je tijd, moeite en ergernis! Ik hoop dat het je desondanks lukt om de situatie te herstellen :toppie sterkte ermee!
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33830
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Misschien een nuttige link:
http://download.belastingdienst.nl/bela ... 9plfol.pdf

En deze:
http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... P436_14526

zie ook bezwaar- en beroepschrift.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Ombouwproject naar Camper

Bericht door bartt4 »

Ben ff op je forum geweest spyke
:zwaai
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie