nog ff over die topsneldheid van 140 km /uur
ben dus bij terlouw in mijnsherenland geweest, echt super prof. bedrijf kan het iedereen aanbevelen.
doen niets anders al 30 jr. lang problemen oplossen aan diesels
tevens kan je er terrecht voor chippen/ opvoeren van diesels
ze hebben ook een vermogens testbank, kost ca 100 euro om te weten hoeveel pk / kw je echt hebt.
okay....................
ik dus naar terlouw , met het verhaal dat de topsnelheid nog maar 135/ 140 km uur was
had die powerbox er tus uit gehaald, topsnelheid zakte hierdoor van 140 naar 135 km uur.
was was het ??? schaam me er gewoon beetje voor ........................
het stekkertje op de luchtmassameter zat er niet diep genoeg ingedrukt, die deed dus niets.
je moet die stekker echt met kracht er in drukken en dat was niet gebeurd.
hun sluiten gewoon een mega grote soort labtop op de stekker onder je stuur aan , je gaat gewoon rijden en die laptop geeft exact
aan waar de storing zit !!!
zij hebben ook mij ECG? dichtgemaakt met stalen plaatje , omdat mijn allu plaatje kapot was gegaan, zat groot gat in.
tevens hebben ze het bovendeksel van de brandstofpomp wat verschoven, hierdoor wordt er een iets rijker mengsel ingespoten, en gaat het stationair iets naar boven, ook vermogens winst hierdoor.
uiteraard met de laptop erbij en alles binnen de toleratie's
omdat mijn motorcomputer is voorzien van
tunex.nl nw. software :ze zeggen van 88 naar 118 pk trekt hij als een wezenloos.
ik kan het alleen niet aan de topsnelheid merken, dat is nog steeds hetzelfde als met mn powerbox , ook 160 navigatie.
vind alleen dat met die powerbox had ik echt tussen de 3000 / 4000 toeren aanvullende trekkracht, nu merk ik met die
tunex.nl software en zonder powerbox dat de trekkracht afneemt bij 3000/ 4000 toeren en je beter af bent met doorschakelen.
misschien dat ik voor die 100 euro de pk/ kw nog wel eens laat controleren op de vermogensbank bij terlouw , maar sorrie voor
tunex.nl ik geloof echt niet in 30 pk meer als de topsnelheid nog steeds maar 160 km/ uur is (echte km ! )
bij terlouw vertelde ze me ook nog dat het nog wel eens voorkwam dat bijv. de achterdemper vol met vuil zit en daardoor de tubodruk en doorstromimg stagneert, mijn uitlaatdemper achter is nog de eerste dus 6 jr. oud. maar ja om nu zomaar een goeie demper te vervangen, misschien zonder succes doe je ook net zomaar.
al met al ben ik over de trekkracht te spreken
oh ja......... de turbo druk is tijdens het rijden gemeten max 2.0 en dan zie je deze snel terug gaan naar 1.75 is dat bij standaard software een lagere waarde ??????

vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)