Pascal-141 schreef:bedrogenbelg schreef:ik zag ook een camper te koop op de website van deze officiele garage, om te weten of ze betrouwbaar waren heb ik toen gezocht op internet en ik stuitte op jullie verhaal, wat me er toe aanzette hun camper te kopen, want ze klinken heel fair en betrouwbaar. ondertussen zijn we een jaar verder, een jaar van proberen contact met hen te krijgen omdat ik de camper niet in belgie ingevoerd krijg, er zijn ontoelaatbare gebreken aan en ondertss bleek de camper geen geldige APK te hebben hoewel dit zwart op wit op de factuur staat, en die factuur blijkt bovendien VALS. ECC heeft gedaan wat het kon, en raadde me aan naar de rechtbank te stappen gezien de overduidelijk bewijzen van puur opzettelijk bedrog. jammer dat forums enkel positieve reacties toelaten, wie weet circuleren er veel meer oplichtverhalen als het mijne over deze garage, dan positieve zoals het uwe. ik kon dit niet ongezegd laten, ik ben al mijn spaargeld kwijt en moet nu nog duur gaan procederen ook, ik wil een ander dit leed besparen!
Wat zijn die ontoelaatbare problemen ?
De camper die je gekocht had : is dat een originele VW T4
Westfalia , of zo'n "achteraf-ombouw" ?
Of die camper nu APK had of niet maakt niks uit , in Belgie heeft dat toch geen enkele waarde .
Een camper invoeren vanuit Nederland (naar Belgie) gaat altijd veel moeilijker dan een invoeren vanuit Duitsland . In Duitsland zijn ze zowieso goedkoper dan Nederland ook .
Ik heb ook een VW
Westfalia ingevoerd vanuit Duitsland , binnen 1 week was alle papierwerk en keuring in orde , en kon ik officieel rijden.
hi, thx voor je reactie!
het gaat om een ombouw denk ik, het is geen VW T4 maar een ford transit, het hoefde voor mij geen originele
westfalia te zijn
het papierwerk was geen probleem, de camper heeft originele duitse papieren, dat zou de invoer vergemakkelijken volgens de verkoper en enkele van mijn vrienden, maar hij blijkt hem dus nooit zelf ingeschreven te hebben in zijn garage (hoewel ik hem bij de eerste bezichtiging niet kon meenemen want 'hij moet nog uitgeschreven worden') en de camper is duidelijk niet gekeurd, want bij navraag blijken de gebreken die hij vertoont ook in NL niet toegestaan: de LPG installatie is niet conform de europese wetgeving, er staat geen chassisnr in de motor, er is laswerk aan de onderkant, en de bol vd trekhaak ontbreekt dus die moet hersteld of afgebroken worden. om hem ingevoerd te krijgen moet ik hem dus laten slepen naar een garage, dan laten slepen naar een LPG garage, dan laten slepen naar een erkend mandataris om er een chassisnr te laten inkloppen, en dan nog eens laten slepen naar de technische invoercontrole! was er maar 1 gebrek aan geweest dan had ik hem allang opgemaakt om eindelijk van de stress en zever verlost te zijn, maar dit is me er echt teveel aan! de kosten voor de reparatie en nazicht en het kloppen vh chassisnr worden op minstens 2500 a 3000 euro geschat, daar komen dan nog al die sleepkosten bij! voor een camper die 8750 euro gekost heeft bij een officiele erkende garage MET ster!!?? voor die prijs hoort dat ding in orde te zijn! bovendien bieden ze all-in garantie bij de internetadvertentie! vandaar mijn ongeloof en woede, wat een bende oplichters, via een andere website kreeg ik nog reacties op mijn verhaal, van mensen die ook door hen opgelicht werden, ik kan alleen maar hopen dat mijn verhaal zoveel mogelijk mensen bereikt, ik post in ieder geval het verloop van de rechtszaak die volgende week opgestart wordt!
(sorry voor de vele uitroeptekens maar ik word echt GEK van deze historie...)