Vagcom

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33812
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vagcom

Bericht door Multivan Generation »

Hee vouwfietser,
met een beetje geluk heb ik daarvoor software,
het cd rommetje komt me enigszins bekend voor.

Stuur mij even een mailtje.
Ik heb een kopie van de software op mijn laptop staan.

Heb een keer hetzelfde gehad in Noorwegen,
storing in de auto, kabel bij maar geen driver :muur
Toen via msn naar Berrie, die rené gebeld, rené online gekomen, en bestandje via MSN doorgestuurd.

Auto uitgelezen en toen wist ik op vakantie wat er aan de hand was, en toen ook de afweging gemaakt,
om het thuis in Nederland te laten repareren..
Geweldige service toen van René :yes

Dus sindsdien heb ik een back up op mijn harddisk staan op een veilige partitie :jump
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
dijk
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:00
Locatie: LA, N-O Brabant

Re: Vagcom

Bericht door dijk »

Multivan Generation schreef:misschien handig om te vermelden welke kabel je hebt,
er is namelijk een wildgroei aan kabeltjes,
en die kunnen wel eens allemaal andere drivers hebben.. :groteogen
Vraag anders bij de leverancier van het kabeltje naar de goede software.
Je topic gaat in eerste instantie over de vag-com site, daarop staan sowieso al 6 of 7 verschillende vag-com versies die je kunt downloaden als shareware, jouw kabeltje draait waarschijnlijk met versie 4.09.Deze interface is voor de USB-versie dan gaat bijvoorbeeld versie 3.11 die je misschien al gedownload hebt al zeker niet werken want die werkt alleen op een seriële poort.

Groeten Marcel
VW T4 111KW
Landcruiser BJ42
BMW X6M
Gebruikersavatar
T4Dick
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:11
Locatie: bij Zwolle

Re: Vagcom

Bericht door T4Dick »

De drivers voor de USB kabel (met FTDI chip) kun je downloaden van pagershop.nl; kijken bij de USB kabel en dan onderaan het scherm te downloaden. FTDI is bijna de enige leverancier van goede omzetters van USB naar rs232 dus werkt met bijna alle USB kabels voor VAG-COM die niet van Ross-Tech zelf zijn.

Vista drivers kun je downloaden van de ftdi site.

Kies als VAG-COM versie 311.2n deze werkt probleemloos, 1 van de 4 seriele poorten in de software gebruiken en NIET de USB kiezen, dit werkt niet bij de niet intelligente kabels. Deze alleen kiezen bij originele Ross-Tech dongle kabels.

Werkt geen van de 4 poorten bij het testen in VAG-COM dan in windows apparaatbeheer bij de USB kabel met de hand een andere poort (1 t/m 4) instellen. De kabel moet hiervoor in de laptop maar hoeft niet aan de auto te hangen.

Succes.
Plaats reactie