Hallo allemaal,
Een poos geleden las ik in tips en trucs een verhaal over de inlaatpijp in het luchtfilter dat je die
kunt verwijderen en zo de motor meer lucht krijgt. Afijn afgelopen donderdag het ding eruit gehaald en gereden
naar leeuwarden heen en terug toen afgetankt bleek het brandstof verbruik 1:16.9 te zijn. Normaal 1:14.5 een hele verbetering
ik weet niet of er meer mensen zijn met deze ervaring hoor ik graag.
groeten jan
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
inlaatpijp luchtfilter
Re: inlaatpijp luchtfilter
ik heb dat ook aangepast, en nog heel wat anderen.
dat verschil in verbruik is wel niet daar aan te wijten, wsl heb je een lange rit aan een vrij constante snelheid gedaan en is je verbruik daarom zo laag.
Je kan mss wat winst maken maar dat valt zo niet te meten omdat er te veel variatie op de ritten zit.
doordat je wat gemakkelijker lucht kan aanzuigen krijg je normaal wel iets meer vermogen bij een bepaald toerental (begrenst vermogen /koppel stijgt niet maar je geraakt er dichter bij)
k&n luchtfilter monteren is ook nuttig.
de verschillen zijn allemaal niet zo groot.
de ene merkt een verschil de andere niet
dat verschil in verbruik is wel niet daar aan te wijten, wsl heb je een lange rit aan een vrij constante snelheid gedaan en is je verbruik daarom zo laag.
Je kan mss wat winst maken maar dat valt zo niet te meten omdat er te veel variatie op de ritten zit.
doordat je wat gemakkelijker lucht kan aanzuigen krijg je normaal wel iets meer vermogen bij een bepaald toerental (begrenst vermogen /koppel stijgt niet maar je geraakt er dichter bij)
k&n luchtfilter monteren is ook nuttig.
de verschillen zijn allemaal niet zo groot.
de ene merkt een verschil de andere niet
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: inlaatpijp luchtfilter
Oke ik heb dit gemeten snelheid redelijk constant cc afgesteld op 92 km van deventer
naar leeuwarden zoals ik vaker deze afstand overbrug en altijd gemiddeld 1:14,5 a 14,9 zelfde snelheid.
Maar as maandag ga ik naar volkel in braband f16 demo gaat zijn eerste oefeningen doen en uiteraard
ga ik het verbruik meten je hoort nog van mij.
groeten jan
naar leeuwarden zoals ik vaker deze afstand overbrug en altijd gemiddeld 1:14,5 a 14,9 zelfde snelheid.
Maar as maandag ga ik naar volkel in braband f16 demo gaat zijn eerste oefeningen doen en uiteraard
ga ik het verbruik meten je hoort nog van mij.
groeten jan
- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
Re: inlaatpijp luchtfilter
Hoi Jan.
Waarschijnlijk heb je die tip gezien die ik een tijd geleden heb geplaatst?
Eventjes een aanvullende opmerking: dat rubber wat tussen je luchtfilter en spatbord zit moet je wel laten zitten hoor anders zuigt je filter ook warme motorruimtelucht naar binnen, vindt je turbo niet zo fijn.
Wel leuk om te lezen dat het bij jou ook scheelt, bij sommige doet het nl heel weinig en bij andere juist weer heel veel.
Als je bus getuned is is het zeker merkbaar........
Groet Ron 63
Waarschijnlijk heb je die tip gezien die ik een tijd geleden heb geplaatst?
Eventjes een aanvullende opmerking: dat rubber wat tussen je luchtfilter en spatbord zit moet je wel laten zitten hoor anders zuigt je filter ook warme motorruimtelucht naar binnen, vindt je turbo niet zo fijn.
Wel leuk om te lezen dat het bij jou ook scheelt, bij sommige doet het nl heel weinig en bij andere juist weer heel veel.
Als je bus getuned is is het zeker merkbaar........
Groet Ron 63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)