Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Service bericht Resetten

vragen over de T5
Plaats reactie
Erhan1977
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2009, 21:31

Service bericht Resetten

Bericht door Erhan1977 »

Beste,

Ben heel nieuw hier.. dus ff eerst voorstellen..

Mijn naam is Erhan, ik heb een T5 uit mei 2008, nieuwe gekocht. Is op dit moment een Enkelcabine,
strakjes niet meer over een maand wordt het een DC. Oh ja kom uit Amersfoort.

Bus staat nu tegen de 15.000 km en zegt dat ik over 3000km service nodig heeft. Ben naar de dealer gegaan
en die vraagt 300 euro voor het nakijken van de (optisch bestuderen) remmen, banden en kijken of er nog
iets anders mee mis is.Oh ja de olie zou ook ververst worden. Ik vond dit schandalig duur.

Nu is mijn vraag als volgt. Ik heb de grootste gedeelte zelf gedaan. De remmen en banden worden vernieuwd
(pakketdienst bus) de olie wordt ververst. Enkel ik weet niet hoe ik die service melding ervan af kan krijgen.

Ik had destijds een VW Passat, waar ik door enkele handelingen de service kon resetten, weet alleen niet
meer wat de volgorde was en/of dit ook werkt bij de T5, weten jullie dit ?

:T54LIFE
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Service bericht Resetten

Bericht door Henk250 »

Nou,welkom hier.
Er is ooit een topic over geweest over dit verschijnsel.

Als ik me goed herinner is dit een foute instelling van de fabriek,en zou je pas rond de 30.000km een beurt
nodig hebben(je bus he!)mits longlife versie.

Maarre fijne dealer,die 300e wil voor dat werk,probeer eens een andere,er zijn ook goeie.

Probeer deVWGarage eens,link staat ergens rechts>>>>>>>>>>>>>>>>

Succes.

:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: Service bericht Resetten

Bericht door BigRuud »

300 euro is een vrij normale prijs voor een kleine beurt. VW werkt met vaste pakket prijzen, en een kleine beurt zonder gekke dingen is volgens mij iets van de 280 euro.

Maarre, na 15.000 k.m nieuwe banden en remmen :ie heeft vast niet een oud vrouwtje op die pakketdienst gereden.

:wjw :wjw :wjw :wjw :wjw :wjw
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Service bericht Resetten

Bericht door Kobus »

Ach, voor € 300 heeft de stagiaire bij de dealer weer een mooi klusje..... Pas overigens gerust op met het zelf dingen doen aan je bus; voor je het weet vervalt je garantie!
stop the rat race
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Service bericht Resetten

Bericht door pieters »

Hallo wjwellers,

Het niet uitlaten voeren van een beurt door een dealer kan je echt de garantie kosten.
Pas daar dus mee op als je dat liever niet wilt.

Er wordt vanalles geregistreerd van je auto via km standen en uitlezingen.
Ik heb meer de indruk dat dat meer in het belang is van vw dan dat de klant er ook nog wat mee kan.

Remmen en banden bij 15000km dat kan natuurlijk maar dan gebeurt er wel wat met zon auto.
In dat geval zou ik nog maar zuinig zijn met mijn garantie en de beurt bij de garage laten doen.
Effen checken of er longlife opzit en de service interval wel goed staat.
De service interval kun je zelf wel resetten maar dan komt hij weer terug bij 15000 ook al zit er dan longlife olie in.
Je moet ervoor de garage bij zijn omdat aan te laten passen met vag com.
Of je moet zelf weer in het bezit zijn van zon programma. Dit kan ook wel weer en kost ongeveer 450 Euro. Er is ook een vrije versie maar of je hierbij ook je service interval kan verstellen waag ik te betwijfelen.

Remmen , achter, neem ik aan met 15000 is echt erg snel hoor.
100000km kan ook heb ze zelf vervangen hadden zelfs nog wel 10000km kunnen blijven zitten.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar je brandstof verbruik ook.

Succes met je keuze.
Erhan1977
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2009, 21:31

Re: Service bericht Resetten

Bericht door Erhan1977 »

Nee het is idd geen oudvrouwtje op de pakketdienst..

Dat hij nu al een service interval heeft, zou liggen aan mijn werk (rijgedrag) ik rij vrij normaal niet hard of zo
ik trek ook niet hard op, maar ik rij gemiddeld 15km p/u volgens de display van de bus en dat 4 uur lang, niet aan 1 stuk
door hoor. Daar de bus nu gebruikt wordt voor TNT werkzaamheden.
Ik moet heeeeel vaaaak remmen en veel draai handelingen verrichten. Ik denk dat ik gerust kan stellen dat het gebruik
van de bus qua slijtage van de banden en remmen gelijk staat aan 1 tot 1,5 jaar van een normale auto bij normaal dagelijks
gebruik.

Mijn verbruik tijdens rijden lange rit tussen de 110 en 120 km p/u gemiddeld 8,4l
tijdens werkzaamheden tussen de 9,8 en 10l.

Het zijn trouwens de voorremmen en niet de achterste. De voorremmen piepen, volgens de dealer zijn die versleten.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Service bericht Resetten

Bericht door vaniac »

Het is inderdaad een softwareprobleem, dat je service-interval nu al bereikt is. Er zijn de laatste tijd de nodige software-updates voor het motormanagement geweest, met name voor de nieuwere types met roetfilter af fabriek. Eigenlijk zou je dealer dit moeten weten en de update kostenloos in het motormanagement moeten inlezen, tenminste als hij benul heeft van klantenservice :bonk :bonk :bonk
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Service bericht Resetten

Bericht door Kobus »

Mijn voorremmen piepten ook al vóór de eerste beurt; niks aan de hand. Na een paar dagen werd het langzaam minder en ik heb ze nooit meer gehoord. 15000 km lijkt mij wel errug weinig voor een setje remblokken, zeker gezien de snelheden die jij er mee rijdt. Ik rij 85% stadsverkeer en zit nu op 40000 km, met de eerste blokken er nog in. Ik zou eerst eens bij de plaatselijke allround-garage even snel naar de blokken laten kijken; zij kunnen in een oogopslag zien of ze inderdaad al versleten zijn.
stop the rat race
T30 Sportline
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 jan 2008, 18:54

Re: Service bericht Resetten

Bericht door T30 Sportline »

Heren,

Het klopt allemaal een beetje.. t/m 2007 (als ik het goed heb) was de eerste beurt op 30.000 km maar nu staat het op 20.000 km. Maar aan je rijgedrag wordt er meer of minder dan deze km service gevraagd.
Ik heb een T5 van 03/2008 en hij staat nu al op 70.000 km, hij is dan bij ongeveer 20.000/40.000/60.000 km naar de dealer geweest voor een beurt.
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Service bericht Resetten

Bericht door EricP »

Mijne is van 2004 en is geweest bij 31000, 63000 en 95000 km is dus evenveel beurten en ruim 300 km meer.
Eerste keer remblokken was bij 64000 km, maar ja toen had hij ook ruim 7000 km in de hoge bergen vertoefd (met redelijk wat zware rem partijen van dien).

Groet EricP
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Service bericht Resetten

Bericht door Pim 328 »

Dat van die software update dat klopt.

Maar je motormanagement systeem regristreerd ook het aantal keer dat de auto gestart wordt.
Bij een auto die voor de tnt rijd is dit dus heel vaak en dit beinvloed ook je service termijn.
Op het werk hebben we nog geen tnt auto gezien die langer dan 15.000 km rijdt tussen de beurten.
Ook niet met nieuwe software.

Advies is dan ook bij 15.000 km een kleine beurt uit te laten voeren met pompverstuiverolie ( tenzij 5 cilinder of affabriek roetfilter auto) en dan bij 30.000 km de grote beurt.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Erhan1977
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2009, 21:31

Re: Service bericht Resetten

Bericht door Erhan1977 »

Heren,

ff een rectificatie...

Heb van middag gesproken met de dealer, Pon dealer amersfoort, met de heer Mark, ik ben even zijn achternaam kwijt,
meneer Mark is hier of lid of leest alleen de berichten, zover weet ik het niet maar het volgende:

De kleine beurt kost bij de dealer 274 euro, en niet de 300 euro waar ik in het eerste bericht over had. Ik weet alleen
niet meer hoe ik op die 300 euro geëindigd ben waardoor die 300 is blijven hangen. Mark had het er ook over dat ik
in de bericht had geschreven dat hij had gezegd dat ik nieuwe remmen nodig had. Maar ik kan dit niet terug vinden.
voor de duidelijkheid: Mark heeft NIET gekeken naar de bus, enkel mijn probleem aangehoord en als eventuele probleem
gezegd dat het de remblokken konden zijn. Dat zou bij zo'n kleine beurt wel naar voren komen.

Ik krijg nu van de dealer een software update geheel kosteloos. Ik heb ook nagevraagd of de service beurt dan ook echt
nu nodig is, daar er waarschijnlijk een software fout kan zijn dat de service melding nu al er is. Mark zei dat dat waarschijnlijk
dan ook niet echt hoeft. waarschijnlijk zou de olie verversen wel voldoende zijn. Ik ben dan ook van plan om na de software
update nog zo'n 5000km door te rijden en daar de kleine beurt te laten doen bij de Pondealer in Amersfoort.

@ kobus:
Mijn voorremmen piepten eerst heel even daarna werd dit vaker en is nog steeds niet over. Het is ook niet dat hij continu piept
maar als hij eenmaal begint dan blijft ook piepen.
Gebruikersavatar
louella
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2009, 18:10
Locatie: hillegom

Re: Service bericht Resetten

Bericht door louella »

om eff op je oorspronkele vraag te beantwoorden riset dagtelleringedrukt houden en contact inschakelen gelezen op t5boart
:knipoog
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: Service bericht Resetten

Bericht door Rafke 108 »

Gaat dit voor een Multivan ook?
We hebben 5000 km geleden een onderhoudje gedaan en nu zit ie terug al te zagen :groteogen
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Plaats reactie