Hallo
ik heb een mooie, goede T4 met 122.000km op de teller en nooit problemen gehad. Ik denk eraan
om een T5 te kopen maar lees vooral hoog verbruik, nogal wat problemen, ...
Graag jullie raad.
Groeten
Luc446
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 kopen of toch maar m'n T4 houden? Graag jullie raad.
T5 kopen of toch maar m'n T4 houden? Graag jullie raad.
Groetjes
Luc, Els, Kaatje & Billie
Luc, Els, Kaatje & Billie
Re: T5 kopen of toch maar m'n T4 houden? Graag jullie raad.
Hoi Luc,
Waarom een T4 weg doen als je er niets aan mankeerd. Je zegt het zelf al zonder problemen en 122.000km op de teller. Hij is net ingereden. Zou lekker doorrijden met de T4 overstappen kan altijd nog.
Gr Patrick
Waarom een T4 weg doen als je er niets aan mankeerd. Je zegt het zelf al zonder problemen en 122.000km op de teller. Hij is net ingereden. Zou lekker doorrijden met de T4 overstappen kan altijd nog.
Gr Patrick
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: T5 kopen of toch maar m'n T4 houden? Graag jullie raad.
Ik sluit mij graag aan bij Patrick. Ik zou een goede T4 nooit wegdoen om in een T5 te gaan rijden. Maar van mijn kant is dat volledig gebaseerd op emotie en niet op ratio zoals dat voor bijvoorbeeld een ondernemer wel zou kunnen gelden.
Groeten van Wim
Re: T5 kopen of toch maar m'n T4 houden? Graag jullie raad.
Ikzelf vind een T4 beter rijden dan een T5.
Als ik een nieuwe bus zou kopen, zou ik ondanks de vele problemen toch een Renault Trafic kopen. Op het werk rijden wij VW T5, VW Caddy, Renault Trafic, MB Sprinter, Peugoet Boxer en mijn voorkeur gaat uit naar de Trafic en de Sprinter. De Sprinter omdat die met zijn 130 pk toch snel is (lang en verhoogd) en de Trafic omdat deze het beste zit.
Maar goed, ik ben absoluut niet merkvast, dus dat scheelt natuurijk al. Ik vind trouwens een T4 nog steeds het best sturende busje.
Als je met 122.000 km en weinig problemen rijd, kun je beter nog wat langer doorhalen, naar mijn idee. Mijn vorige autos zaten allemaal tegen de 4 ton aan...
mvg Rick
Als ik een nieuwe bus zou kopen, zou ik ondanks de vele problemen toch een Renault Trafic kopen. Op het werk rijden wij VW T5, VW Caddy, Renault Trafic, MB Sprinter, Peugoet Boxer en mijn voorkeur gaat uit naar de Trafic en de Sprinter. De Sprinter omdat die met zijn 130 pk toch snel is (lang en verhoogd) en de Trafic omdat deze het beste zit.
Maar goed, ik ben absoluut niet merkvast, dus dat scheelt natuurijk al. Ik vind trouwens een T4 nog steeds het best sturende busje.
Als je met 122.000 km en weinig problemen rijd, kun je beter nog wat langer doorhalen, naar mijn idee. Mijn vorige autos zaten allemaal tegen de 4 ton aan...
mvg Rick
Re: T5 kopen of toch maar m'n T4 houden? Graag jullie raad.
Rick 122.000 km dat is nog maar weinig voor een T4 dus die kan nog een hele tijd er tegenaan.
Met eenT4 1.9TD kan ik me wel een groot verschil voorstellen in rijden want die motoren
zijn erg licht voor dit gewicht
Als je een T4 TDI hebt dan zou ik zeker geen T5 kopen
ga je naar een T5 dan heb je de 85 en de 105 pk dat zijn maar 4 cylinder
en de 130 en de 174 pk (wel 5 cylinders) zijn aanzienlijk duurder
verder schijnt de besturing wat vaag te zijn op de T5
en de eerste 2 bouwjaren hebben zoals altijd veel kinderziekten (ook bij de T5)
en zijn nooit aanraders van geen enkele auto.
die zijn bij de T4 allemaal eruit (vanaf 1991 geproduceerd tot 2003)
dus in de laatste productiejaren zit daarhelemaal niks meer in van kinderziekten!!!!
verder mocht je hem particulier rijden:
na juli 2006 = BPM en een T5 is zwaarder dus meer wegenbelasting en meer verbruik.
Met eenT4 1.9TD kan ik me wel een groot verschil voorstellen in rijden want die motoren
zijn erg licht voor dit gewicht
Als je een T4 TDI hebt dan zou ik zeker geen T5 kopen
ga je naar een T5 dan heb je de 85 en de 105 pk dat zijn maar 4 cylinder
en de 130 en de 174 pk (wel 5 cylinders) zijn aanzienlijk duurder
verder schijnt de besturing wat vaag te zijn op de T5
en de eerste 2 bouwjaren hebben zoals altijd veel kinderziekten (ook bij de T5)
en zijn nooit aanraders van geen enkele auto.
die zijn bij de T4 allemaal eruit (vanaf 1991 geproduceerd tot 2003)
dus in de laatste productiejaren zit daarhelemaal niks meer in van kinderziekten!!!!
verder mocht je hem particulier rijden:
na juli 2006 = BPM en een T5 is zwaarder dus meer wegenbelasting en meer verbruik.
Laatst gewijzigd door frank884 op 23 apr 2009, 19:49, 6 keer totaal gewijzigd.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: T5 kopen of toch maar m'n T4 houden? Graag jullie raad.
Hallo jongens
bedankt voor de reacties. M'n t4-tje zal nog enkele jaren m'n trouwe 4-wieler blijven.
Ik heb een vriend in een VW garage werken en deze controleerde via het chasisnr de
historiek van de T5 die in wou kopen. Zogezegd schadevrij. Bij de historiek bleek dat
de achterkant incl bumers ed vervangen is geweest. Zal toch niet zo schadevrij zijn dan.
Ik ga wel m'n DC ombouwen. Deze heeft een comfort GL2 pack cabine met 3 losse
stoelen achter. Heel leuk maar niet meer zoveel ruimte achter en bijgevolg
kunnen er geen 4 fietsen meer in.
Groetjes
luc 446
bedankt voor de reacties. M'n t4-tje zal nog enkele jaren m'n trouwe 4-wieler blijven.
Ik heb een vriend in een VW garage werken en deze controleerde via het chasisnr de
historiek van de T5 die in wou kopen. Zogezegd schadevrij. Bij de historiek bleek dat
de achterkant incl bumers ed vervangen is geweest. Zal toch niet zo schadevrij zijn dan.
Ik ga wel m'n DC ombouwen. Deze heeft een comfort GL2 pack cabine met 3 losse
stoelen achter. Heel leuk maar niet meer zoveel ruimte achter en bijgevolg
kunnen er geen 4 fietsen meer in.
Groetjes
luc 446
Groetjes
Luc, Els, Kaatje & Billie
Luc, Els, Kaatje & Billie