goeiedag eem
heb problemen met koude start wegrijden
gigantische rookwolken achter de bus
eerst grijs dan zwart na ca 5 min niks meer te zien
heb log bekeken met vagcom zie dat gevraagde luchtdruk boven de geleverde luchtdruk staat dus
lucht tekort met grafiek
bij warme motor is het anders om dus geleverd hoger dan gevraagd
dus aan de intercooler ligt het niet
het lijkt wel op een turbo met een ochtend humeur
hoe is dit bij julie
warm rijd hij als een zonnetje het probleem doet zich voor met koude motor
mvg ronald
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
waardes vagcom 88 pk
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
waardes vagcom 88 pk
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: waardes vagcom 88 pk
Kun je dat logje eens plaatsen?
Gemeten waardes zijn dus met koude motor, weet wel dat bij koude motor er extra brandstof ingespoten wordt, wat het roken zou kunnen verklaren.
Hoe is je logje bij warme motor? Scheelt dit veel bij warm/koud blok?
René
Gemeten waardes zijn dus met koude motor, weet wel dat bij koude motor er extra brandstof ingespoten wordt, wat het roken zou kunnen verklaren.
Hoe is je logje bij warme motor? Scheelt dit veel bij warm/koud blok?
René
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: waardes vagcom 88 pk
ik rijd met de bus en lees op grafiek uit optie vagcom
koud lijkt het of de turbo lui is lijn zit een +- 10ebar beneden gevraagde luchtdruk constant toerental
na cirka 5 min zie je de lijn naar boven komen en eindigd +- een 10e bar boven de gevraagde druk luchtoverschot dus
dit is cirka 1600 tpm gemeten
ook bij rustig warm rijden lijkt de turbo trager te zijn een maal warm reageerd de luchtdruk goed
bij koud heb je zeker veel inspuiting quantity van 9 normaal warm 3,8 a 4
mvg ronald
koud lijkt het of de turbo lui is lijn zit een +- 10ebar beneden gevraagde luchtdruk constant toerental
na cirka 5 min zie je de lijn naar boven komen en eindigd +- een 10e bar boven de gevraagde druk luchtoverschot dus
dit is cirka 1600 tpm gemeten
ook bij rustig warm rijden lijkt de turbo trager te zijn een maal warm reageerd de luchtdruk goed
bij koud heb je zeker veel inspuiting quantity van 9 normaal warm 3,8 a 4
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: waardes vagcom 88 pk
Maak anders eens een logje, en plaats die eens, dan kun je zien waarom die mogelijk te laag zou zijn en bij warme motor boven de lijn gaat zitten. Onder de lijn ( of in de buurt) is in principe normaal, erboven kan betekenen dat je N75 defekt is/gaat.
Lees de kanalen 3, 8 en 11 uit in 1 logje.
René
Lees de kanalen 3, 8 en 11 uit in 1 logje.
René
-
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: waardes vagcom 88 pk
misschien een egr klep die niet meer sluit???
remedie: plaatje er tussen zetten...... Dan is ie voorgoed dicht.
remedie: plaatje er tussen zetten...... Dan is ie voorgoed dicht.
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: waardes vagcom 88 pk
egr is al een jaar dicht
mvg ronald
het roken is vandaag waarschijnlijk opgelost zie nieuw onderwerp
mvg ronald
het roken is vandaag waarschijnlijk opgelost zie nieuw onderwerp
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound