Mijn linker voorband is aan de binnen kant meer versleten dan aan de buiten kant.
Moet hij nu uitgelijnd worden of moet ik mij nu grotere zorgen maken?
Het is toch zo dat de uitlijning alleen maar voor het recht door is, of heb ik het fout.
Ik hoop dat ik het fout heb!!!
Heel fijn dat ik het fout heb, maar volgens mij is de band nog niet zo ver heen ze zitten er een paar duizend KM onder?!
Of is het zo dat er dan zowiezo nieuwen onder moeten, omdat het loop vlak te schuin is?
Komt dat niet goed met het rijden als het spul weer recht staat?
Ben bij de garage geweest voor het uitlijnen, blijken de bovenste fuseekogels en de binnenste stuurstang kogels versleten te zijn.
Ben er niet zo blij mee. Heb weer wat te doen volgende week.
Iemand nog wat goede raad voordat ik ga proberen ze te vervangen?
koop of maak een persje om de bovenste kogels uit de arm te persen ;-)
even zoeken hier, niet zo lang geleden een topic over geweest waarin een link gegeven werd naar T4-wiki, op die site staat een bouwtekening van een fuseekogel-persje.
Controlleer meteen alle andere spelingen in de voorwielophanging (wiellagers, andere kogels etc) indien nodig ook dat vervangen en na reparatie goed laten uitlijnen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Hallo
Allemaal bedankt voor de goede hulp, ik heb bij "vrienden"een orginele pers kunnen lenen, ik heb inmiddels de kogels en de bovenste stuurstang kogels binnen.
Ook bedankt voor het linkje, duidelijke de foto's kan goed zien hoe het moet gaan.
Morgen moet de vrouw even onder het mes, maar donderdag ga ik er aan beginnen.