Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ruitfolie dubbelglas T4

vragen over de T4
Plaats reactie
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

ruitfolie dubbelglas T4

Bericht door repelsteeltje »

iemand ervaring met ruitfolie op dubbelglas van een T4 camper?? hoe ziet het er van buiten uit?? (door het dubbel glas) Als laatste, welke folie met welke donktergraad is een aanrader bij een technoblauwe?
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: ruitfolie dubbelglas T4

Bericht door heartbeat »

Ik heb een techno blauwe met folie

ja je zal altijd een beetje verschil zien door de licht inval tussen een dubbele en een enkele ruit maar ik vindt het nog steeds tienduizend keer mooier als zonder en het is een stuk koeler als de zon op je auto schijnt plus ok wat donkerder dus als je sochtends wakker wordt is het niet meteen vol op licht en je kan je om kleden zonder dat je steeds je gordijnen dicht moet doen

zie ect foto's bij div meetings

grt rob
Rob & Lize
Fokko
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:05

Re: ruitfolie dubbelglas T4

Bericht door Fokko »

tegen inkijken is de zijruit (dubbelglas) naast de schuifdeur beplakt met een matte folie uit de bouwmarkt. aan de bovenkant is een strook van ong.10 cm onbeplakt.
van buitenaf kun je niet inkijken, behalve als je met je neus tegen het glas staat en op je tenen, en wie binnen zit op de bank kijkt er gewoon overheen naar buiten. je hebt dus geen opgesloten gevoel. Na 3 maanden zit de folie er nog strak op, ondanks felle zonneschijn.
Van buitenaf valt het nauwelijks op.
Dankzij de onbeplakte strook kan ik bij rechtsaf slaan toch nog door de zijruit naar buiten kijken en dat is prettig, heb ik gemerkt.
Ik wilde geen donkere folie om het binnen niet meteen somber te maken.

FokkoAfbeelding
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: ruitfolie dubbelglas T4

Bericht door repelsteeltje »

heartbeat schreef:Ik heb een techno blauwe met folie

ja je zal altijd een beetje verschil zien door de licht inval tussen een dubbele en een enkele ruit maar ik vindt het nog steeds tienduizend keer mooier als zonder en het is een stuk koeler als de zon op je auto schijnt plus ok wat donkerder dus als je sochtends wakker wordt is het niet meteen vol op licht en je kan je om kleden zonder dat je steeds je gordijnen dicht moet doen

zie ect foto's bij div meetings

grt rob

het gaat mij idd om het koele en doorkijken, heb jij enig idee wat voor folie je gebruikt hebt??
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: ruitfolie dubbelglas T4

Bericht door pluuke »

Hier heb ik wel eens werk van gezien :
http://www.glasstinting.nl/

Werkelijk perfect. Niet te zien dat het folie is.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Fokko
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:05

Re: ruitfolie dubbelglas T4

Bericht door Fokko »

bij o.a. Karwei hebben ze een heel rek met plakfolies. dit was de goedkoopste, niet doorzichtige plakfolie. Ik heb een strook van 36 cm hoog opgeplakt, dus een rol met een standaardbreedte van 45 cm is genoeg. Gebruiksaanwijzing zit erop.
makkelijk aan te brengen, nog makkelijker af te halen. Na het plakken en luchtbellen wegwrijven kun je met een scherp stanleymes het teveel wegsnijden. Na enkele dagen, als al het vocht verdwenen is, zie je pas het echte resultaat.

Fokko
Plaats reactie