Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diesel reiniger

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronaldvanderlely
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:30
Locatie: Breda.

Diesel reiniger

Bericht door Ronaldvanderlely »

Hallo WW,ers,

We hebben vandaag weer lekker een beetje rondgetoerd in de zon!! :ikrij Onze wagen is weleens wat wispelturig en de ene dag dag loopt hij wat anders dan de andere dag. Is het slim, verstandig en/of zinvol om tijdens een tankbeurt een flesje dieselreiniger naar binnen te gooien? (ik bedoel dus de inhoud van het flesje in de tank) Het gaat om een T4 2,5 TDI (65 kw) DC. uit 2003 met 106.000 km achter z,n knopen.

Groetjes, Ronald. :zwaai
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Diesel reiniger

Bericht door koos 890 »

Ronald baat het niet , schaadt het niet. Maar je kan de bus ook een keer schoon branden , als de motor warm genoeg is ???
Een lange afstand rijden en daar bedoel ik mee : NIET het nieuwe rijden maar pas op voor :politie :politie
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Ronaldvanderlely
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:30
Locatie: Breda.

Re: Diesel reiniger

Bericht door Ronaldvanderlely »

Mogen m,n vrouw en de kinderen dan wel in de auto blijven zitten? ik bedoel: met al dat branden enzo? :love :ie :ie

:bifun

Bedankt voor je reactie,

Ronald.
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: Diesel reiniger

Bericht door Paulus »

Een flesje dieselreiniger kan geen kwaad,hier zit tevens een bacteriedodend middel in wat het systeem ten goede komt.Sinds een kleine 2jaar wordt er biodiesel aan de gewone diesel toegevoegd(4,8%)met als gevolg dat er bij diesels die minder vaak gebruikt worden de kans op algafzetting groot is.Er zijn bepaalde automerken die het vervangingstermijn van de brandstoffilters verkort om algafzetting te voorkomen.Meest voorkomde probleem zijn nl verstopte brandstoffilters.
Even puur op laten lopen werkt ook goed,ideaal voor de roetmeting.

Paulus :toppie
VW T5 1.9TDI Lwb
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Diesel reiniger

Bericht door stijnh »

dieslreiniger is goed maar ik zou het niet in een volle tank doen.
Doe het erin als je tank bijna leeg is en rijd hem dan wat verder leeg (eens rijden in alle toeren)

je mag dat zelfs puur gebruiken.
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
ossie38
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:38

Re: Diesel reiniger

Bericht door ossie38 »

hallo Steinh,

Ik gebruik regelmatig reinigers van Bardahl, Goed spul. Wel aardig duur in de winkel, daarom bestel ik het via internet. Goedkoopste is bij Biesheuvel autosport. Zie link.

http://www.biesheuvel.nl/store/group/56 ... ___smering
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: Diesel reiniger

Bericht door keestdi »

ik vind een auto (busje) het mooist rijden na een rit duitsland even lekker ,op de linker baan ,even doortrekken even de motor vertellen wat deze moet doen. :gekte
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Diesel reiniger

Bericht door Roger B. (11)61 »

keestdi schreef:ik vind een auto (busje) het mooist rijden na een rit duitsland even lekker ,op de linker baan ,even doortrekken even de motor vertellen wat deze moet doen. :gekte

Hmmm....dat is dus bijna elke dag dat ik met de auto meer doe dan boodschappen hier in het dorp :lach :bifun
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Ronaldvanderlely
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:30
Locatie: Breda.

Re: Diesel reiniger

Bericht door Ronaldvanderlely »

ossie38 schreef:hallo Steinh,

Ik gebruik regelmatig reinigers van Bardahl, Goed spul. Wel aardig duur in de winkel, daarom bestel ik het via internet. Goedkoopste is bij Biesheuvel autosport. Zie link.

http://www.biesheuvel.nl/store/group/56 ... ___smering
Hoi allemaal, :klappen

Geweldig bedankt alvast voor alle reacties!!

Welke soort cleaner van Bardahl moet ik nemen. De "dieselinjectorcleaner" of de "dieselcombustionimprover"? :groteogen

Groetjes, Ronald. :jump
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Diesel reiniger

Bericht door Roger B. (11)61 »

tja de eerste is een reiniger en de andere een verbrandingsverbeteraar..... vul zlef in welk effect je wil bereiken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
ossie38
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:38

Re: Diesel reiniger

Bericht door ossie38 »

Hallo Ronald,

De "dieselinjectorcleaner" moet je in de tank gooien met ongeveer 20-25 liter brandstof. Motor op temperatuur en eens flink op zijn staartje trappen. Deze reiniger is goed voor ong 10.000, (staat op het product)

De "dieselcombustionimprover" verbeterd de kwaliteit van je brandsftof. Dit is ook echt te merken. Gooi het in je tank met ong 50-60 liter brandstof en je voelt meteen dat je iets meer power hebt. Je motor loopt dan ook meteen een stuk lekkerder, stiller en soepeler.

Ik gebruik beide zo af en toe. 2-3X per jaar. Vooral als ik lange ritten moet rijden.
Gebruikersavatar
Ronaldvanderlely
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:30
Locatie: Breda.

Re: Diesel reiniger

Bericht door Ronaldvanderlely »

Goeiemorgen,

Ik ben net wakker en ga genieten van een heerlijke 2e pinksterdag. Gisterochtend een busje reiniger in de tank geplonst, met nog een inhoud van+/- 25 liter, en 300 kilomter gereden. Inderdaad begint de motor rustiger te lopen en ook dat onrustige draaien van de motor, tussen de 900 en 1850 rpm., lijkt rustiger en constanter te worden. Morgen weer effe op en neer naar Schagen en kijken wat het eindresultaat zal zijn. Fijne dag nog allemaal en tot schrijfs. :zwaai

:driveT4

Ronald.
Gebruikersavatar
Ronaldvanderlely
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:30
Locatie: Breda.

Re: Diesel reiniger

Bericht door Ronaldvanderlely »

Super spul!! Hij rookt niet meer en heeft last van z,n staartje.

Bedankt allemaal!

Ronald. :wjw
Plaats reactie