Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Sidebars
Re: Sidebars
Hey Ambetanterik
Da's eeel oud nederlands voor annoyithing)
Istie bus op je avatar je "originele-niet-af-fabriek WF Camper" (zie ander topic)
Ziet er strak uut.
Welke sidebars heb je gekozen bij die Rotterdammers, heb je ook een fotootje.. ?
Thx
Pieter
Da's eeel oud nederlands voor annoyithing)
Istie bus op je avatar je "originele-niet-af-fabriek WF Camper" (zie ander topic)
Ziet er strak uut.
Welke sidebars heb je gekozen bij die Rotterdammers, heb je ook een fotootje.. ?
Thx
Pieter
Life's no monkey business.........
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Sidebars
Ik heb ze ooit ook uit Lelystad gehaald.
Geen problemen mee gehad!
Misshien waren de 10 mm gaten met 8mm bouten wel gemaakt om een beetje te schuiven.
Geen problemen mee gehad!
Misshien waren de 10 mm gaten met 8mm bouten wel gemaakt om een beetje te schuiven.
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- annoyingthing
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
- Locatie: Voorne-Putten ZH
Re: Sidebars
Ambetanterik Moi?PJJ-65535 schreef:Hey Ambetanterik
Da's eeel oud nederlands voor annoyithing)
Istie bus op je avatar je "originele-niet-af-fabriek WF Camper" (zie ander topic)
Ziet er strak uut.
Welke sidebars heb je gekozen bij die Rotterdammers, heb je ook een fotootje.. ?
Thx
Pieter
Maar idd ja dat is de bewuste Bus ja waar het in dat topic over ging
Morgen terug dus dan zien we wel waar we uiteindelijk mee thuis komen.
Maare de sidebars, dat waren de 70 mm versie, we hadden toendertijd een lange wielbasis en ze werden netjes gemonteerd.
Nu staat ze ook weer op het verlanglijstje alleen niet op deze bus dus
Ik ga nog even zoeken voor een plaatje voor je, maar beloof niks
Tis een beetje een donkere geworden maare dan heb je enig idee.
Het is een rechte pijp met mooi afgeronde koppen erop, dus geen plastic doppen
Our Swinging Silver Free Style
Protected by the Wife and Bearlock
Protected by the Wife and Bearlock
Re: Sidebars
dat denk ik ook.harry t5 191 schreef:Ik heb ze ooit ook uit Lelystad gehaald.
Geen problemen mee gehad!
Misshien waren de 10 mm gaten met 8mm bouten wel gemaakt om een beetje te schuiven.
daar hou ik dus niet van.
ik ben er met mijn kameraad geweest, en hebben onder zijn freelander een bullbar en sidebars laten monteren.
dit ging ook niet echt op een nette manier.
kwaliteit van de bars, en prijs waren overigens wel zeer goed.
Re: Sidebars
'k moet vrijdag ff naar zwolle voor een deurtje (da is de schade), rij ik op de terugweg door de flevopolder retour.
Hopen op redelijk weer en weinig files.
Grtz.
Pieter.
Hopen op redelijk weer en weinig files.
Grtz.
Pieter.
Life's no monkey business.........
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Sidebars
Graag gedaan Daimen....
Wat was het warm zeg...
En nog steeds:
Wat was het warm zeg...
En nog steeds:
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Sidebars
Hoi
Ik ben effe gaan shoppen en ook hier geldt: "You get what you pay for".
Sidebars vanaf een Euro of 150, en iets wat er veel op lijkt tot een euro of 350.
Ook hier, voor 180 euro een setje RVS sidebars, met RVS plaat. Niet duur, maar ook niet echt goed (ook niet echt slecht) als je niet te benauwd bent om iets aan de ophanging / beugels te doen. Bij mij moet dat al vrij rap omdat er een uitlaat van een standkachel bij de achterbeugel (in de weg) zit.
Verder heb ik het idee dat je bij alle "DIY af fabriek" sidebars iets aan de ophanging van de achterbeugel moet doen, omdat daar bij het opkrikpunt maar 1 boutgat zit. Ter voorkoming van draaien / zakken aan de achterzijde altijd zal je een tweede gat moeten bijboren of moeten lassen. Anders hangt je sidebar "recht" op de torsie vanaf de voorzijde waar je met twee gaten iets kunt bevestigen. Andere (gecompliceerdere) methode is beugels die "rond" je ophangpunt vallen. Heb ik nog nergens gezien. Iedereen zie ik met het enkele boutgat aan de achterzijde werken.\
Ik doe een foto'tje as't af is.
Grtz,
Pieter.
Ik ben effe gaan shoppen en ook hier geldt: "You get what you pay for".
Sidebars vanaf een Euro of 150, en iets wat er veel op lijkt tot een euro of 350.
Ook hier, voor 180 euro een setje RVS sidebars, met RVS plaat. Niet duur, maar ook niet echt goed (ook niet echt slecht) als je niet te benauwd bent om iets aan de ophanging / beugels te doen. Bij mij moet dat al vrij rap omdat er een uitlaat van een standkachel bij de achterbeugel (in de weg) zit.
Verder heb ik het idee dat je bij alle "DIY af fabriek" sidebars iets aan de ophanging van de achterbeugel moet doen, omdat daar bij het opkrikpunt maar 1 boutgat zit. Ter voorkoming van draaien / zakken aan de achterzijde altijd zal je een tweede gat moeten bijboren of moeten lassen. Anders hangt je sidebar "recht" op de torsie vanaf de voorzijde waar je met twee gaten iets kunt bevestigen. Andere (gecompliceerdere) methode is beugels die "rond" je ophangpunt vallen. Heb ik nog nergens gezien. Iedereen zie ik met het enkele boutgat aan de achterzijde werken.\
Ik doe een foto'tje as't af is.
Grtz,
Pieter.
Life's no monkey business.........
Re: Sidebars
de ophanging achter kan met 1 gat.
bij mij is een beugelgemaakt die precies aan de achterkant in ,ik weet niet hoe het heet, maar daar zit dat ene gat in.
als hij precies past, dan kan hij ook niet draaien.
bij mij is een beugelgemaakt die precies aan de achterkant in ,ik weet niet hoe het heet, maar daar zit dat ene gat in.
als hij precies past, dan kan hij ook niet draaien.
Re: Sidebars
Als ik een bevestiging met bouten maak, boor ik altijd 2 mm groter dan de bout die erin gaat. Blijft de verf er tenminste een beetje in zitten en je krijg je boutje er ook weer uit.
En ja ik ben een constructiebankwerker...
Mijn sidebars hangen met M10 aan de auto.
mvg Rick
En ja ik ben een constructiebankwerker...
Mijn sidebars hangen met M10 aan de auto.
mvg Rick
Re: Sidebars
@ rider
DAnk je voor't idee............
Ik zal een plaatstuk maken wat er precies in past i.p.v. er bovenop. Rekening houden met "ronde" hoeken en twee inkepingkjes.
Het is trouwens het ophangpunt van je achterste wieldraagarm.
Pieter.
DAnk je voor't idee............
Ik zal een plaatstuk maken wat er precies in past i.p.v. er bovenop. Rekening houden met "ronde" hoeken en twee inkepingkjes.
Het is trouwens het ophangpunt van je achterste wieldraagarm.
Pieter.
Life's no monkey business.........
Re: Sidebars
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Sidebars
Hey Matje,
Dank voor je reacties (ook voor e-bay)
Had ik al gezien van die DIY sidebars. Dit is iets te veel werk.
Ook bij deze tekening zit er een enkele bout aan de achterkant, en zal de achterzijde dus ( de neiging hebben) naar beneden zakkken (de arm naar de sidebar zit dwarsaf).
Het idee van Rider lijkt me een goede, tweede gat boren in ophanging achterwieldraagarm iets minder.
Grtz,
Pieter.
Dank voor je reacties (ook voor e-bay)
Had ik al gezien van die DIY sidebars. Dit is iets te veel werk.
Ook bij deze tekening zit er een enkele bout aan de achterkant, en zal de achterzijde dus ( de neiging hebben) naar beneden zakkken (de arm naar de sidebar zit dwarsaf).
Het idee van Rider lijkt me een goede, tweede gat boren in ophanging achterwieldraagarm iets minder.
Grtz,
Pieter.
Life's no monkey business.........