Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Moet er ook aan geloven.....

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Moet er ook aan geloven.....

Bericht door pluuke »

Dat klopt idd Bart, daarna heb ik inderdaad na deze primer, die by the wee zinkhoudend is, nog lak erover gezet. :toppie
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Moet er ook aan geloven.....

Bericht door Roger B. (11)61 »

precies Bart, dat is bij de mijne ook gebeurd, bij de inbouw van het schuif kantel dak is wel primer gesmeerd, maar niet afgelakt, gevolg is dat rondom een roestrand gevormd is.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Moet er ook aan geloven.....

Bericht door bartt4 »

pluuke schreef:Dat klopt idd Bart, daarna heb ik inderdaad na deze primer, die by the wee zinkhoudend is, nog lak erover gezet. :toppie
Had ook niet anders van zo een vakman verwacht :toppie :toppie :toppie :T44EVER :toppie :toppie :lach
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Moet er ook aan geloven.....

Bericht door pluuke »

Gauw even een post, want heb nu niet veel tijd, maar...
vanmorgen was het zover........de RDW / Douane.

Omkeuren naar camper is een feit.
"Mooiste ombouw die we hier gezien hebben"
"Ben jij meubelmaker ??"

Ik ben weer helemaal blij....

Iedereen die er op wat voor een manier ook aan bijgedragen heeft : SUPERBEDANKT !!!
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Moet er ook aan geloven.....

Bericht door Reny »

Gefeliciteerd :toppie
Inderdaad een mooi compliment (en verdiend)
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33776
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Moet er ook aan geloven.....

Bericht door Multivan Generation »

Leuk voor je...
En dat terwijl je nog twijfelde :bifun

Mooi dat het gelukt is... :toppie
Van de winter verder? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Moet er ook aan geloven.....

Bericht door francisco »

dat is wel een geweldig compliment of niet dan :D:D

pracht en gewaagt project, maby iets voor later als me spijl af is :P ik mis hem wel me T4 :(
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: Moet er ook aan geloven.....

Bericht door multivan_rob »

pluuke schreef:Gauw even een post, want heb nu niet veel tijd, maar...
vanmorgen was het zover........de RDW / Douane.

Omkeuren naar camper is een feit.
"Mooiste ombouw die we hier gezien hebben"
"Ben jij meubelmaker ??"

Ik ben weer helemaal blij....

Iedereen die er op wat voor een manier ook aan bijgedragen heeft : SUPERBEDANKT !!!
gefeliciteerd, ik ben trots op je!!!
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: Moet er ook aan geloven.....

Bericht door PJJ-65535 »

Hey Pluuk,

Mooi man!

Heb je je papiertje van de douanemedewerk(st)er nog kunnen krijgen dat tie voldoen aan "alle bij onzssss bekende eiszzen"?

Grtz,

Pieter.
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Moet er ook aan geloven.....

Bericht door pluuke »

Bedankt voor de reacties !

Had jullie nog niet het hele verhaal verteld, dus bij deze.

De dag voordat ik op vakantie ging ben ik naar de RDW in Veldhoven gegaan om mijn bus te laten omkeuren van geel naar camper.
Ik had geen afspraak gemaakt (onder de 3500kg niet nodig), maar was om 8.00uur ter plekke en trok nummertje 003. Was al snel aan de beurt. Papieren overhandigd aan de balie, verklaard waarvoor ik kwam (omkeuren naar camper) en plaatsgenomen. Na een 1/2 uurtje was het mijn beurt.
Als eerste werd de weging uitgevoerd, dit in 2 stappen. Als eerste de hele bus op de weegbrug (zelf uitstappen), daarna nogmaals maar dan alleen met de achteras op de weegbrug (tevens zelf uitstappen). Hierna naar binnen. Wat de keuringsmeester het meeste interresseerde was in hoeverre de oorspronkelijke dakconstructie was aangetast, en op welke wijze dit was gebeurd.
Hier kon ik snel overtuigen door uit te leggen dat het een origineel Westfaliadak betrof, en laten zien dat alle verstevigingsprofielen en achterste bedplank conform Westfalia-inbouwinstructie waren ingebracht. Tevens op papier kunnen laten zien dat Volkswagen zelf verklaard dat de aanpassing op deze wijze deugdelijk is en een hoge sterkte vertegenwoordigd.
De vraag werd gesteld of van alle door mij meegebrachte stukken een kopie mocht worden gemaakt ! Daarin heb ik toegestemd.
Het gesprek had de "hefdak-ombouwen in het algemeen" vooral als onderwerp. Daarin gaven zij aan (collega (VW-liefhebber, en had toevallig ook mijn Kever gekeurd) was er inmiddels bij gekomen) dat ze de meest absurde taferelen meemaakten. Van roekeloos uitgezaagde daken, onverstevigde daken, tot niet voor het betreffende voertuig bedoelde-maar toch "passend gemaakte"-daken. Stelling was in ieder geval dat de focus hier in de nabije toekomst steeds zwaarder op wordt gelegd.
De door mij getoonde ombouw was echter geen enkele discussie. Men was nogal enthousiast over mijn zelfgebouwde kasten. Deze heb ik op eigen iniatief laten zien (spoelen, koken etc.) aangezien er verder geen enkele vraag over werd gesteld. Het chassisnummer werd nog even gechecked en de stand van de koplampen (?), en "that was it". "Jij mag van mij zo de weg op!".
Nog even aan de keurmeester gevraagd of de douane de bus nog moest zien. "Misschien dat ze de stahoogte nog even na willen meten". Ikke blij.
Bus weer buitengereden en weer plaatsgenomen. Inmiddels was het een drukte van jewelste, de ene autohandelaar vertelde nog ranzigere moppen dan de andere, maar afijn. Het was inmiddels 11.00uur. Ik werd weer naar het loket geroepen. Ik kreeg het vorlopige kenteken overhandigd, met de mededeling dat het origineel werd opgestuurd. Tevens een papier waarmee ik 1 loket verder me moest melden, bij de douane.
Opnieuw nummertje trekken, en jaha, weer aansluiten. Om 1/2 2 was ik aan de beurt. Douane-beamte zei dat het verschrikkelijk druk was, en ging proberen om eerst wat mensen die snel geholpen konden worden, weg te werken. (Daar rekende ik mezelf eigenlijk ook toe !) Weer zitten. 5 Minuten later wordt ik weer geroepen. "Ja, ik begreep het al niet, jij hoeft hier eigenlijk helemaal niet te komen". Ik : "huh ? U bedoeld vanwege de BPM die in mijn geval 0 euro is ?" (bus was al geel kenteken). Antwoord : "Ja". Ik krijg het papiertje terug, en vraag nog of ik dan niet volgens de normale procedure het kwarttarief moet aanvragen (formulier > invullen > foto). Antwoord : "Nee, dat hoeft niet, via de RDW wordt dit automatisch geregeld".
Ik stond een beetje perplex, want wist dat dit niet kon kloppen. Maar de discussie aangaan met in dit geval "de deskundige", ging me ook weer te ver. Bovendien, als ze mijn bus dan toch niet hoefden te zien; ook goed !
Om 14.00uur en 25 euro lichter stond ik weer buiten, met theoretisch het "kampeerauto-kebnteken" op zak. Dit was op 27 juli.

Nu, ettelijke weken later, nog steeds geen kenteken ontvangen, dus maar eens gaan bellen.
Wat bleek : RDW kan geen kenteken verstrekken, want men wachtte op een "fiscaal accoord" van de belasting !!! (Dan zakt je broek af).
Dus maar even gebeld met de douane te Veldhoven. De beamte kon het eerst allemaal niet plaatsen (kon geen gegevens vinden, dit klopt uiteraard, want deze heb ik op 27-07 dus ook niet achtergelaten, hij gaf immers het papier terug). Daarna beldde hij zelf terug (ingesproken op de beantwoorder) met de mededeling dat hij het chassisnummer had achterhaald, en aan de RDW alsnog het fiscale accoord had gegeven.

Ik ga er even van uit dat de zaak daarmee is opgelost, dat het kenteken door de RDW nu wordt opgestuurd. En dat tevens het kwarttarief ingaat, dit met terugwerkende kracht.

Wat me verbaasd is dat de beamte de bus nu ongezien "fiscaal accoordeerd", en dat men mij destijds "ten onrechte" naar huis laat gaan. Laten we het houden op een ambtelijke dwaling.....

Wordt vervolgd....
En nog een paar piccies....:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door pluuke op 02 sep 2009, 21:29, 7 keer totaal gewijzigd.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33776
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Moet er ook aan geloven.....

Bericht door Multivan Generation »

Patrick,
als ik je een advies mag geven:
Vraag desnoods ten overvloede het kwart-tarief zelf ook nog aan!
Beter 2 keer als niet.

Mijn ervaring leert me, dat het zeker niet automatisch goed gaat :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Moet er ook aan geloven.....

Bericht door Roger B. (11)61 »

pluuke schreef: Het chassisnummer werd nog even gechecked en de stand van de koplampen (?)
uit het vraagteken maak ik op dat je het vreemd vind dat de koplampafstelling gecontrolleerd wordt?

reden is heel simpel, door de inbouw van hefdak en kasen en dergelijke kan de gewichtsverdeling veranderd zijn waardoor de auto meer naar voren danwel naar achteren helt en de koplamphoogte niet meer goed zou kunnen staan.

Mooie ombouw, succes met je camperkenteken!
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 358
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Re: Moet er ook aan geloven.....

Bericht door starfire »

Nog ff een vraagje.
Ik zie op de foto's dat je kooktoestel niet is ingebouwd.
ik dacht dat dat verplicht was? Nu zou je hem er zo weer uit kunnen halen.
Er staat me nog een discussie bij dat MultivanGeneration (of iemand anders...) om die reden zijn campertarief weer kwijt was geraakt + boete + achterstallig terugbetalen.
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Moet er ook aan geloven.....

Bericht door pluuke »

@Peter: ga ik doen

@Roger: natuurlijk...ik wist het idd niet maar had het zelf kunnen bedenken ! Dank voor het compliment.

@Starfire: kooktoestel is zeker niet uitneembaar, tenminste niet zonder een hoop schroeven los te draaien. Het is idd niet ingebouwd zoals een conventionele kookplaat, maar dat staat ook nergens dat dat moet. Een vlak ingebouwde kookplaat heb je ook met een paar schroeven los dus is er geen verschil.
Peter kreeg een steekproefcontrole van de douane en had op dat moment zijn kookstel niet in de bus zitten (ter reparatie aangeboden), en daar begon de ellende. Zodra de bus op de openbare weg staat moet deze te allen tijde voldoen aan de eisen. Dus voorzie geen problemen daarmee.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33776
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Moet er ook aan geloven.....

Bericht door Multivan Generation »

inderdaad...
Maar mooie plaatjes Pluuke :toppie

Ik kreeg overigens controle door de Belastingdienst afdeling motorrijtuigenbelasting (MRB)

Die mogen je trouwens ook staande houden heb ik van de controleur begrepen... :nuts
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie