Ik ben bang dat je nooit de glans zult krijgen die je bus wel heeft. ten eerste had je de greep ook in de primer/filler moeten zetten. Dan glad schuren en dan gaan spuiten.
Ten tweede, een spuitbus met acryl blanke lak zal nooit zo glimmen als een 2 componenten blanke lak, dit is bij de betere verf leverancier wel te krijgen in een spuitbus, er zit dan ook een drukknop onder de spuitbus die je in moet drukken zodat de componenten door elkaar gaan, je kan de bus dan hooguit een week goed houden omdat de chemische werking wel doorgaat. Je kan het vertragen door hem in de koelkast te zetten.
Doe je het hiermee dan zal je resultaat veel meer glimmen en beter bestand zijn tegen de weersinvloeden en dergelijke, acryl blanke lak vergeeld na een tijd ook vaak nogal wat.
Nu zal je je afvragen hoe weet die domme Fries dat? Nou Ruudje is vroeger altijd eerste autospuiter geweest en doe nu ook nog veel Spotrepair, dat is het plaatselijk bij spuiten van beschadigingen en krassen en dergelijke.
Ik zou dus niet teveel energie in dat poetsen zetten, je kan hem beter goed uit laten harden en dan met een hele fijne korrel schuren (waterproof 1200) zodat je niet door de blanke lak gaat, en dan met een 2k lak er over heen gaan en hopen dat de ene laag de andere niet opvreet (je hebt kans dat de 2k lak de andere lak aantast, het gaat dan helemaal los) Niet geschoten is altijd mis, ja toch?
Je kan ook alleen s'nachts gaan rijden, dan ziet geen hond het.
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)