Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

heeft de tellerunit v.d.multivan highline DRIE stekkers ???

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

heeft de tellerunit v.d.multivan highline DRIE stekkers ???

Bericht door heemskerk »

Ik heb een die hard question; Ik wil gaarne een tellerunit van een Multivan Highline in mijn transporter. Nu wordt er een te koop aangeboden bij een demontagebedrijf in Ned, deze heeft echter een km teller tot 260km/u en een toerenteller tot 6 dtpm. Nu heb ik op de duitsen E-bay er een kunnen zien die uit een benzine versie van de T5 komt en deze toerenteller gaat tot 8dtpm. Het mijkt in het mij aangeboden geval dus wel om een dieselversie te gaan? Volgens de aanbieder heeft deze echter DRIE aansluitingen aan de achterzijde en is helaar het stickertje met het Vw-nummer niet meer te traceren. Ik heb al eens gezocht middels de zoekfunctie maar er is over deze specifieke vraag nog niets te vinden in de database, ook niet op het duitse forum. Er is een artikel op dit forum waarin er iemand een higline teller met succes heeft gemonteerd en deze km-teller gaat tot 220km/u. Weet iemand hoe het zit met die derde aansluiting en of er - mogelijk - een ander type Vw is waarin een cosmetisch identieke tellerunit zit?

Gr. Leendert
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: heeft de tellerunit v.d.multivan highline DRIE stekkers ???

Bericht door robindekeiser »

ik heb een business teller http://img124.imageshack.us/img124/5797/img1116vq4.jpg

gewoon 2 stekkers, zou dat maar opzoeken, denk dat het niet gaat werken met 3
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: heeft de tellerunit v.d.multivan highline DRIE stekkers ???

Bericht door Mastodont »

Heeft een highline niet een uitgebreidere boordcomputer klokkenspel met daarin ook radio en
navigatie informatie?
Wellicht dat de derde aansluiting daarvoor is bestemd.....
Ben geen DieHard maar dat is waar ik aan dacht ......

Succes ! :winter
Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: heeft de tellerunit v.d.multivan highline DRIE stekkers ???

Bericht door heemskerk »

robindekeiser schreef:ik heb een business teller http://img124.imageshack.us/img124/5797/img1116vq4.jpg

gewoon 2 stekkers, zou dat maar opzoeken, denk dat het niet gaat werken met 3
Hey Robin,

Heb nog ff contact gehad met de aanbieder; hij had het verkeerde voor z'n neus, deze heeft idd twee stekkers en een 220kmh /6d-tpm teller (7H5 920 872 L). Ik ga morgen even kijken. Heb jij nog het VW nr van de km-unit die jij hebt gemonteerd? Ik kan het op jouw foto niet goed zien. Wat moet de VW dealer doen om het compateble te maken dan, je had het over sleutels(?) inleren als ik het goed gelezen heb? Mogelijk wil je mij even mailen wat de procedure is om het werkend te krijgen? Bedankt!
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: heeft de tellerunit v.d.multivan highline DRIE stekkers ???

Bericht door heemskerk »

Mastodont schreef:Heeft een highline niet een uitgebreidere boordcomputer klokkenspel met daarin ook radio en
navigatie informatie?
Wellicht dat de derde aansluiting daarvoor is bestemd.....
Ben geen DieHard maar dat is waar ik aan dacht ......

Succes ! :winter
Grt Mastodont
@ mastodont; thnks voor je posting, ik ben er inmiddels achter dat er een foutje gemaakt is door de aanbieder. Er zitten gewoon twee stekkers aan :klappen
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: heeft de tellerunit v.d.multivan highline DRIE stekkers ???

Bericht door robindekeiser »

heemskerk schreef:
robindekeiser schreef:ik heb een business teller http://img124.imageshack.us/img124/5797/img1116vq4.jpg

gewoon 2 stekkers, zou dat maar opzoeken, denk dat het niet gaat werken met 3
Hey Robin,

Heb nog ff contact gehad met de aanbieder; hij had het verkeerde voor z'n neus, deze heeft idd twee stekkers en een 220kmh /6d-tpm teller (7H5 920 872 L). Ik ga morgen even kijken. Heb jij nog het VW nr van de km-unit die jij hebt gemonteerd? Ik kan het op jouw foto niet goed zien. Wat moet de VW dealer doen om het compateble te maken dan, je had het over sleutels(?) inleren als ik het goed gelezen heb? Mogelijk wil je mij even mailen wat de procedure is om het werkend te krijgen? Bedankt!
Alleen sleutels inleren
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: heeft de tellerunit v.d.multivan highline DRIE stekkers ???

Bericht door heemskerk »

robindekeiser schreef:
heemskerk schreef:
robindekeiser schreef:ik heb een business teller http://img124.imageshack.us/img124/5797/img1116vq4.jpg

gewoon 2 stekkers, zou dat maar opzoeken, denk dat het niet gaat werken met 3
Hey Robin,

Heb nog ff contact gehad met de aanbieder; hij had het verkeerde voor z'n neus, deze heeft idd twee stekkers en een 220kmh /6d-tpm teller (7H5 920 872 L). Ik ga morgen even kijken. Heb jij nog het VW nr van de km-unit die jij hebt gemonteerd? Ik kan het op jouw foto niet goed zien. Wat moet de VW dealer doen om het compateble te maken dan, je had het over sleutels(?) inleren als ik het goed gelezen heb? Mogelijk wil je mij even mailen wat de procedure is om het werkend te krijgen? Bedankt!
Alleen sleutels inleren
Hey Robin.

Heb de tellerunit opgehaald en naar de BM-shop gereden om het te laten conformeren. Wat blijkt? niet werken. De tellerunit kwam uit een 128Kw versie en is daarom niet geschikt voor (mijn) 96Kw Eeprom. Het blijkt een ingewikkelde materie om een juiste tellerunit te vinden want lang niet alles is competible.

Jij zal hetzelfde bedoelen Robin wanneer je het hebt over 'sleutels inleren' want wat gebeurd is dat de (o.a.) de startblokkering uit de originele tellers gehaald moet worden en overgeschreven worden naar de nieuwe tellers. Ook km tellerregistratie en Canbus blabla moet gekoppeld en herkent worden geloof ik.
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: heeft de tellerunit v.d.multivan highline DRIE stekkers ???

Bericht door robindekeiser »

heb jij een 1.9 dan?

tevens moet de teller niet geblokkeerd zijn (bijv. door diefstal)
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Plaats reactie