Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

(Rij)verschillen nieuwe Transporter

vragen over de T5
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter

Bericht door robindekeiser »

Damy schreef:Mijn 174 PK T5 (en we hebben er 3) is nu 10 maanden oud, alhoewel ik voor het eerst wat minder tevreden ben (mijn vorige T5 134PK was gevoelsmatig net zo snel en minder "bijgeluiden" c.q. "stromingsgeluiden"
wacht ik nog 3 jaar met inruilen, de leer van het verleden is dat er bij "nieuwe modellen" c.q. motoren nog wel eens wat kinderziektes zijn en na een jaar of 2 komen er vaak ook meer en leukere optie's vrij of bij....
En een 4 cilinder doet mij gevoelsmatig een stap terug...maar ik heb nog niets gereden en rederneer dan ook gevoelsmatig!
Wilde eigenlijk na deze overstappen op een V6 Benzine maar is die optie er nog (omdat de R32 bij VW ook komt te vervallen...... :nuts )
Transporter 3.2, bestaat die wel? volgens mij alleen MV
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter

Bericht door appie »

Als het goed is , is deze helaas komen te vervallen wegens miljeu en het aandeel was nog maar een kleine 2%.
Neemt de bus!
Damy

Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter

Bericht door Damy »

appie schreef:Als het goed is , is deze helaas komen te vervallen wegens miljeu en het aandeel was nog maar een kleine 2%.

Dat maakte het juist zo leuk.....eens wat anders rijden dan de massa :nuts
Maar lees vandaag dat VW definitief stopt met de R32 dus ook de motor die daaraan hangt 3.2 V6...(de geruchten waren er al een tijdje)
Tis zeer spijtig maar ik denk dat de tijd van dikke motoren voorlopig voorbij is...
Een 5-pitter T5 wordt straks een leuke waarde vaste bus.... :ie
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter

Bericht door Guus NLB »

@Painter:
Nee, ik ben er nog (lang) niet geweest maar zal er tzt zeker eens een afspraak maken voor een Multivan 180/DSG/4motion. :gekte

Nu bevalt mijn sublieme iX55 nog vééél te goed.
Nogmaals, ik mis maar één ding: de enorme laadruimte.
Die ruimte is uiteraard de reden om een Transporter te kiezen.

Overigens kun je bij Autogids.be een test vinden tussen een Porsche Cayenne diesel en een Hyundai iX55. De Porsche verliest.... :jump
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter

Bericht door Jeroen T5 204 »

Alles in de auto wereld draait maar om het milieu en de vliegtuigen blijven maar vliegen. Straks moeten we de bus zelf nog voortbewegen. :muur
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Damy

Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter

Bericht door Damy »

Guus NLB schreef:@Painter:

Overigens kun je bij Autogids.be een test vinden tussen een Porsche Cayenne diesel en een Hyundai iX55. De Porsche verliest.... :jump
Toch liever een europeaan......en trouwens de motor in een Cayenne Diesel is niet van Porsche zelf..... :nuts
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter

Bericht door Guus NLB »

Tja, Damy, ik ben niet gevoelig voor image.
Heb dus gekozen voor véél meer luxe, langere garantie, misschien zelfs grotere bedrijfszekerheid voor minder geld.
Dit vergeleken met VW Touareg, BMW X5 en Porsche Cayenne alle met 3.0 V6 diesel automaat.

Kom niet aan met afwerking enz. als je de auto niet gezien hebt want daar is géén van bovengenoemde auto's beter in.

Blijft dus over het (vermeende) image waarbij je je kunt afvragen of het kopen van een "premium" Duitser nou wel een verstandiger image aan de berijder verleent....
evertvink
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 feb 2007, 15:32
Locatie: stolwijk
Contacteer:

Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter

Bericht door evertvink »

Gisteren in een 102 pk gereden.
motor is echt wel een stuk stiller.
Auto is lekker vlot en zit zo aan de 100 km zonder dat je er erg in hebt.
Ik vind de auto ook iets anders sturen dan de oude t5
Gelijk een offerte gevraagd voor een 180 pk dsg met alle toeters en bellen. De oude t5 is nu vijf jaar oud.

Nu kan ik thuiskomen zonder dat de familie aan het begin van de straat mij al hoort aankomen.
Wordt vervolgd.
Plaats reactie