Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kachel radiateur vernieuwen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: kachel radiateur vernieuwen

Bericht door René »

Welke bevestigingspunten bedoel je? Waarmee de kachelbak vast zit?
Achter het motorblok zit er namelijk ook nog 1 onder het hitte schild (indien aanwezig)
http://multivan.web-log.nl/photos/uncat ... c04223.JPG

Als je achter je motorblok kijkt, dan zie je een bobbel in het hitteschild (aluminium kap)
Hierachter zit ook een inbus bout.
http://multivan.web-log.nl/photos/uncat ... c04225.JPG

Als ik het me goed herinner zit je kachel unit vast met 5 inbus bouten.
3x bij kachel aanzuig stuk (achter pollenfilter.)
2x achter het motorblok

René
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

Re: kachel radiateur vernieuwen

Bericht door pa2jbv »

klopt ze zijn er alle 5 uit maar het lijkt alsof er nog een ergens zit kan ook zijn dat de slangen en kabels dit effect geeft. Kan momenteel niks meer beginnen, morgen als de zon opkomt en mijn ogen zich openen pak ik een haspel met lamp en zal
ik mijn kop eens in allerlei standen draaien. En als het niet anders kan gaat gewoon het dashboard eruit kan nu niet meer terug.
Straks is de lekkage toch ergens anders oooooooooooooooooooooooooooooooo.onderaan de kachelunit zit een slangetje die
gaat ergens het chassis in, het slangetje aan mijn neus gehouden maar komt geen koelvloeistof geur vanaf. in iedergeval bedankt

voor straks welterusten jan
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: kachel radiateur vernieuwen

Bericht door René »

Slangen e.d ook losmaken, maar pas op, denk om de koelvloeistof.
Ook het mechanisme van de klepbediening demonteren (is lastig, let op de afstelling en dat de kabels niet knikken)

René
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: kachel radiateur vernieuwen

Bericht door Pascal-141 »

pa2jbv schreef:.onderaan de kachelunit zit een slangetje die
gaat ergens het chassis in, het slangetje aan mijn neus gehouden maar komt geen koelvloeistof geur vanaf. in iedergeval bedankt

voor straks welterusten jan
Dat slangetje is om eventueel condenswater (uit de kachelunit) naar buiten te leiden :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

Re: kachel radiateur vernieuwen

Bericht door pa2jbv »

voorlopig even gestopt, moet eerst meer info hoe het dashboard eruit te halen is, de vraagbaak is niet genoeg te onduidelijk, voor een
leek, ik moet precies weten welke schroeven en bouten stekkers en draden verwijderd moeten worden. Ik kan een dvd kopen elsawin 3.52 voor een geschikt bedrag maar staat daar precies in welke volgorde en welke toestanden je moet demonteren. Wie weet dat,
als er hetzelfde in staat als de vraagbaak kan ik er niet echt iets mee. Anders ga ik eerdaags naar een sloperij om daar enige kennis op te doen. Dus project ligt stil en wacht op nog meer info, nog beter een sleutelaar maarja zijn niet dicht bezaaid.

mannen en vrouwen groeten jan
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: kachel radiateur vernieuwen

Bericht door René »

Je mag/kan naar mij toekomen, maar is wel wat uit de buurt.
Kun je wel weer rijdend met hele kachel naar huis!!

René
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: kachel radiateur vernieuwen

Bericht door René »

Heb je ondertussen voorzien van wat spam.......... :yes
Ik hoop dat je er wat mee kunt. :knipoog

Rene
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

Re: kachel radiateur vernieuwen

Bericht door pa2jbv »

Hoi rene,

Is alweer een aanvulling van de info die ik al had, heb je deze van elsawin gehaald of uit een werkplaatshandboek.
Een mooie aanbieding die je doet dronten is niet zo`n probleem woont een zuster van mij heerhugowaard is een stuk verder.
Dus ben benieuwd welke plaats het dan moet worden. Eerst wil ik nog meer info zien te krijgen staan er nog meer fotos
op de dvd van elsawin, waar alle bevestigingpunten opstaan, het zijn wel duidelijke foto`s ben zeer benieuwd. Dvd`s worden
voor 10,- aangeboden op het internet. Een bezoek aan een autosloperij kan ook veel teweeg brengen bij iemand als ik.
Maar ik voel me alweer wat gemakkelijker door jouw aanbod. Ik hoor wel, mijn mail adres heb je kunnen we verder afspreken.

groeten jan
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: kachel radiateur vernieuwen

Bericht door René »

Had dus heerhugowaard moeten worden, maar is inmiddels al weer wat later, dus weet niet of je nog tijd/zin hebt. Als het goed is heb je me telefoon nr nu ook, dus bel anders ff.

René
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

Re: kachel radiateur vernieuwen

Bericht door pa2jbv »

nog net in 2009 de kachel vernieuwd. Vandaag klaar, best wel een klus. Van rene de aanbieding gehad
hij wilde helpen maar bij nader inzien toch te ver vanuit deventer. Een bekende wilde helpen maar begon vreselijk te slopen
ben ik meteen mee gestopt. En uiteindelijk helemaal in mijn uppie gedaan, jaja. Nadat ik het progje elsawin geinstalleerd
had, werd me precies duidelijk wat er moest gebeuren om bij de unit te komen kan ik iedereen aanraden veel beter dan
de autovraagbaak van olvink. Dashboard moet helemaal los maar hoeft niet verwijderd te worden anders kom je niet bij
de bovenste pijp die los gemaakt moet worden van de unit. Als dat gebeurt is kun je met enig aandringen de unit verwijderen.
eigelijk klusje van een 5 uur. kun je alleen uitvoeren. Nieuwe radiateurtje koste toch nog 107,75 euro.IK verwachte dat
het terug plaatsen van de unit een heidens karwei zou zijn i.v.m. die boutjes maar het viel zo op zijn plekkie. Heb ik nog een
vraagje, toen ik de km teller enzo verwijderd heb moest ik een zegel verbreken wat moet ik daar mee aan.
Dus viel erg mee, toch een honderdtje of 5 uitgespaard. Allemaal een goed 2010 gewenst vanuit een stinkvrije cabine
heerlijk. groeten jan
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: kachel radiateur vernieuwen

Bericht door matje86 »

pa2jbv schreef:Heb ik nog een vraagje, toen ik de km teller enzo verwijderd heb moest ik een zegel verbreken wat moet ik daar mee aan.
Allemaal een goed 2010 gewenst vanuit een stinkvrije cabine
heerlijk. groeten jan
tis jammer nu is je garantie vervallen :muur :knipoog bij ah 2 nieuwe zegels kopen en aanelkaarplakke :nuts
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie