Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Knipperlichten, knipperen niet meer

vragen over de T4
Plaats reactie
Chris58
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2010, 10:31

Knipperlichten, knipperen niet meer

Bericht door Chris58 »

Van de T4 uit 1993, 2,3 liter 5 cylinder diesel, blijven de knipperlichten zowel beide links als neide rechts continu branden als je de hendel naar boven of onder beweegt. Alle zekeringen zijn heel. De lichten kun je laten knipperen op dit momnet door de hendel heen en weer te bewegen. Wanneer je van de relaisplaat de knipperautomaat verwijderd doen de knipperlichten het niet meer, ook niet het continu branden. Dit is echter ook het geval als je de huidige knipperautomaat vervangt voor een nieuwe, uit de automaterialen shop. Geachte techneuten wie kan dit verklaren en nog belangrijker wat moet ik doen om de knipperlichten weer automatisch te laten doen waar ze naar genoemd zijn.
Groet Martin
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: Knipperlichten, knipperen niet meer

Bericht door Paulus »

Probeer even een andere alarmlichtschakelaar :toppie

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

Re: Knipperlichten, knipperen niet meer

Bericht door cowboy »

hallo ik had het van de week met een sprinter van me, een knipper relais vervangen en opgelost. :driveT4
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Knipperlichten, knipperen niet meer

Bericht door dennisvt4 »

hij had echter vermeld dat bij een nieuw relais hij het nog niet deed en waarschijnlijk ligt het dan aan de schakelaar die genoemd wordt, er zijn meerdere versies van de alarm lichten en bij de 1 is het vaker de schakelaar.

als het het relais is kan je ook een relais van een andere vw (vag) auto nemen, die zijn bv op de sloop snel te vinden, zijn soms wat lichter uitgevoerd maar bij mij werkt ie een jaar later nog steeds goed (voor 2 euro)
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Chris58
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2010, 10:31

Re: Knipperlichten, knipperen niet meer

Bericht door Chris58 »

Heren techneuten alvast dank voor jullie reactie. Omdat de camper op dit moment niet bij de hand staat kan ik waarschijnlijk niet eerder dan as zaterdag eens bij mijn vriend gaan kijken. Ik houd jullie absoluut op de hoogte
Plaats reactie