Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraag inhouden help help

vragen over de T5
Plaats reactie
adil

vraag inhouden help help

Bericht door adil »

hoi allemaal kan iemand mij vertellen wat het zou kunnen zijn?
ik heb een T5 bj;2004 174 pk 6 versnellingen
de probleem is hij houd in als ik op de snelweg rijd {120km} en ik trap de gas in, dan pakt die niet snel op zoals eerder,
en het lijkt of ik een doode punt heb midden in gaspedaal als ik gas terug neem, kwart gas dan trekt die goed.
bij kwart gas loopt die het best,hij loopt wel door naar 180km alleen slomer eerder ging die als een speer naar de 180km.
ik ben bij de dealer geweest ze hebben hem slitstaand en rijdend uitgelezen software ge update ze kunnen niks vinden. :muur
geeft ook geen foutmelding.
met vriendelijke groeten adil
Bijlagen
foto 027.jpg
foto 027.jpg (34.28 KiB) 819 keer bekeken
Pim 328

Re: vraag inhouden help help

Bericht door Pim 328 »

Denk dat je een probleem met de turbo hebt.

Dan moeten ze eens met een turbo druk meter erin gaan rijden en de tester erin.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Lammert & Fenn@

Bericht door Lammert & Fenn@ »

Hoi,

Klinkt bekend, als je rustig aan door gas geeft loopt de bus zo weg. Maar oh wee als je ff wat te snel gas drukt gaat ie in de noodloop. Onze T5 van 2005 2,5 130pk TDI(180.000 km) vertoonde dit ook en bij 1e keer uitlezen zei de dealer dat er een nieuwe drukslang op moest, alleen werd ons probleem hierdoor alleen maar erger. Nog een x laten uitlezen bij de VW dealer gaf niets aan. Maar gezien mijn klachten en omschrijving bleek het uit eindelijk iets met de Turbo te maken te hebben er kwam te veel druk op en dan sloeg ie in de noodloop. ( ben niet technisch en doe het in mijn woorden hoor) Heb er een nieuwe turbo in laten zetten en helemaal over. Hoop dat het voor jou wat anders mag zijn, was een erg duur grapje. Maar toer er nu weer lekker vlot mee rond :toppie .

Succes en groeten Fenn@
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
adil

Bericht door adil »

hoi allemaal sorry dat ik laat antwoord geef ik ben weinig op het internet.
en bedankt voor jullie meedenken.
maargoed jullie zeiden turbo,de dealer heeft ook de turbo druk gemeten en zei dat die goed was er was niks mee aan de hand.zou het misschien toch niet de LMM kunnen zijn.
hij loopt wel door naar de gewenste snelheid,alleen zit er een punt in de gaspedaal {midden in}waar die even moeite heeft met trekken als ik gas terug neem dan heeft die weer grip.
oja de km.stand zit op 198.000 de LMM is tot nu toe nog niet vervangen.
mvg.adil
Bijlagen
T44.JPG
T44.JPG (31.75 KiB) 686 keer bekeken
adil

Bericht door adil »

hoi ik heb de lmm en de druksensor onder de expasievat vervangen :werkaanT4 en hij loopt weer als de tierelier :driveT5
groetjes adil
Plaats reactie